2021-03-26, 11:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jo en hel del av det
Om du inte inser det så har du ingen verklighetsuppfattning
Jag tror faktiskt att alla har en verklighetsuppfattning. Även om du skriver här i en professionell befattning så har du naturligtvis även en privat uppfattning. Om skillnaden mellan den egna uppfattningen & det man tvingas representera yrkesmässigt blir för stor så uppstår en kognitiv dissonans som faktiskt kan leda till allvarliga psykiska problem. Ta hand om dig.
Citera
2021-03-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nu publiceras texter som anser att man ska förkasta rättssamhället och beväpna och jag antar avrätta män i fall likt detta.
Tycker det är lite dåligt av expressen att publicera dessa uppmaningar till grova brott.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-
pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/
Expressen är en skittidning. Ring in o klaga på deras vinklingar, det har jag gjort. Men de lyssnar naturligtvis inte.
Men ring o klaga på deras vinkling av fallet.
Citera
2021-03-26, 11:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja. Straffet bör vara i proportion till den skada som falskanmälan kunde ha orsakat.
Alternativt inlåsning på mentalsjukhus om personen uppenbarligen är sinnessjuk.

Det borde givet vara fängelse. Inte villkorligt som det är nu. Bara en anklagelse om våldtäkt kan ju förstöra en persons liv. Blir du häktad är det helt över.

Sedan måste man ju kolla upp det här noga. Hur många exakt av anmälningarna som är falska. Hur många psykos som den här kvinnan finns det. Hur kan en sådan som henne gång på gång få rättsväsendet att gå efter hennes pipa och spärra in män? Kanske får man hoppas bara är ett extremt litet antal.
Citera
2021-03-26, 11:28
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är inte uppvaknandet som är suspekt, utan sambandet med den påstådda våldtäkten. För den som läst domarna mot DU 2018 så är det deja vu: EA vandrar mellan medvetslöshet och klarvaken, oförmåga att avvisa våldtäktsmannen och kommentarer om densamme till 3:e part.

GLs beskrivning (vilken förhoppningsvis kan bekräftas eller förkastas om telefonlistor blir offentliga) är som följer:
’10. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade. Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad”.’
jag fattar, men man kan vara gristrött och full och däcka stenhårt en timme för att sedan vara fullt funktionell efter uppvaknandet.

alltså, att ngn skulle kunna börja ha sex medan man sover för att sedan vara så pass vaken 30 min senare så man kan föra samtal är ju inga problem.
Citera
Medlem
Verkar finnas några män som skriver dom övriga verkar vara advokater som rättfärdigar en kvinnas utsatthet.

Ja jag är en man och accepterar inte kvinnovåld i någon form överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Repins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
EP?
Varför P?

Jag tror EP är initialerna på hennes pseudonym i boken han skrivit. Enligt blogginlägg så ska hon heta Ellinor i boken http://goranlambertz.se/torsdagsbetraktelse/
Citera
2021-03-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
]Om polis/åklagare gjorde ett bra mycket bättre jobb på att utreda (på riktigt) så hade vi inte varit här idag[/b], vi hade inte haft något Assange, Quick, Kevin-fallet......troligtsvis fler.

Jag vill givetsvis att så många skyldiga som möjligt döms, men efter gedigert polisutredningsmaterial!

En försvarsadvokat har inte den möjligheten, dels så begränsas den tid de kan lägga ner på en egen utredning (av domstolen, de får troligen inte betalt för alla arbetade timmar) och dels för att de inte har tillgång till maktmedel, som i D.U. och Lambertz-fallen, att kräva in "BOs" HELA mobiltrafik!

Om kvinnor gav fan i att hitta på, dra på sig offerkoftan och slutade söka uppmärksamhet på detta sätt så hade vi inte varit här idag.
Om straffen för dessa falskanmälningar vore det samma som för gärningen vore vi inte här idag!
Jag vill inte vara här, jag vill att det blir ändring så framtida medborgare slipper uppleva dessa övergrepp en grupp kvinnor utsätter dessa män, deras barn, familj vänner mm för.
Fyfan vad jag hatar detta land och dessa kvinnor.
Citera
2021-03-26, 11:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
För att brott med minst 2 års fängelse i straffskalan innebär "obligatorisk häktning". Våldtäkt har 2-6 års fängelse i straffskalan, medans Falsk tillvitelse har böter-2 års fängelse i straffskalan.

För att i dom allra flesta fallen så åsamkar man ju ingen skada, eftersom man misstänks/åtalas/döms för Falsk tillvitelse. Vid det laget är ju oftast utredningen mot motparten nedlagd. För man dömer ju ingen för t ex Mord eller Våldtäkt samtidigt som man dömer anmälaren till Falsk tillvitelse.

Det löser man med högre straff för falsk tillvitelse, det borde vara lika högt som straffet för det brott man falsk-anmäler som sagt.
Citera
2021-03-26, 11:32
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iblisazazel
Det tror jag inte på som främsta anledning. I både GL fall och mitt borde man kunna bevisa både falskhet och uppsåt ganska lätt om åklagare VILL så (det är skillnad på "kan inte" och "vill inte"). Det handlar om lathet, ointresse eller ibland om prestige (i och med att åklagaren hade hand om även den falska anklagelsen) från åklagarens sida

Du får givetvis ha en åsikt i detta, men för att fälla någon för falsk tillvitelse får det inte finnas något tvivel om att tillvitelsen är falsk.

I det fallet vi diskuterar här krävs det att anmälaren inte haft minsta fog för anmälan, och det är ju mycket svårt att bevisa. Att GL mer eller mindre frias innebär ju inte att anmälaren nödvändigtvis haft insikt om att anmälan varit genomfalsk.
Citera
2021-03-26, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
]Om kvinnor gav fan[/b] i att hitta på, dra på sig offerkoftan och slutade söka uppmärksamhet på detta sätt så hade vi inte varit här idag.
Om straffen för dessa falskanmälningar vore det samma som för gärningen vore vi inte här idag!
Jag vill inte vara här, jag vill att det blir ändring så framtida medborgare slipper uppleva dessa övergrepp en grupp kvinnor utsätter dessa män, deras barn, familj vänner mm för.
Fyfan vad jag hatar detta land och dessa kvinnor.

Du måste komma ihåg att det är en grupp av kvinnor som håller på så här. Använder samhällets resurser till trams och förstör livet för oskyldiga män.

MEN. Du ska hålla dem isär från resten av kvinnorna.

Normala, vanliga kvinnor är lika mycket emot detta som du, jag och alla andra som missbrukar ett system istället för att tar tag i sitt eget liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
G.L. har ju t o m polisanmält E.A. för våldtäkt, och G.L. skriver om det på sin blogg!!

Hade missat det
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det borde givet vara fängelse. Inte villkorligt som det är nu. Bara en anklagelse om våldtäkt kan ju förstöra en persons liv. Blir du häktad är det helt över.

Sedan måste man ju kolla upp det här noga. Hur många exakt av anmälningarna som är falska. Hur många psykos som den här kvinnan finns det. Hur kan en sådan som henne gång på gång få rättsväsendet att gå efter hennes pipa och spärra in män? Kanske får man hoppas bara är ett extremt litet antal.
Om Lambertz hade varit en helt okänd 71-åring så hade inte denna tråd startats & han hade sannolikt fällts & inte helt omöjligt dött i fängelse.

Hur många galna kvinnor det finns av den här typen är en intressant & lite skrämmande fråga.

Om man utgår från den gängse skalan över kvinnlig "crazyness" som startar på 4 & slutar på 10 så ligger dessa kvinnor på 9 eller 10. Det är även där man hittar alla "tredje vågens" feminister. Så min gissning är att kanske 7-8% av alla kvinnor befinner sig i denna grupp. Men det blir bara ett problem om dom är rimligt attraktiva, så vi talar nog max om 1-2% av alla kvinnor.

Men för den som drabbas är det givetvis illa oavsett procentsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in