2021-03-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Immunitet av vaccin eller genomgången sjukdom varierar från livslång till några år. Finns massor av olika exempel 1- 2-3 -4 sprutor inom ett tidsintervall på kanske 2 år därefter påfyllnad vart 3;e eller 5;e år men samtidigt säger de att skyddet kan räcka i 10 år.

Skyddet försvagas i en fallande skalla där de sätter säkerheten högt och rekommenderar omvaccinering ganska tidigt.

Ingen, absolut ingen, vet i dag hur låg tid det tar innan risken finns att blir allvarligt sjuk i corona igen. Det beror inte minst på nya varianter. Ingen kan uttala sig om farligheten i nya varianter.

Det är något vi får vänta och se genom att sjukdomsfall inträffar och utifrån dessa får man fastställa behovet av omvaccineringar hur ofta för vilka grupper eller kanske bara för de svagaste?

Jag tar influensasprutan varje år sedan några år. Ingen märkvärdig process, kanske är det helt onödigt om mitt T cellsskydd är starkt nog. Men det gör mig inget att ta den.
Troligen kommer en nya vacciner med mycket bredare spektrum som är 10 gånger effektivare mot fler varianter.

Jag tror också att det kommer bättre vacciner. Det är av anledningarna till att vaccinhetsen är så dum. Ingen vet hur länge sprutorna räcker och världen har köpt in för EN omgång vaccin och det har gått åt helvete.

Att vaccinera unga friska människor är att aktivt jobba för att göra viruset farligare.
Citera
2021-03-26, 10:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Kan du vara mer specifik? älskar ge en fakta-käftsmäll till proVaxers och Alarmister som dig.

Den som sprider smörja är fåntrattar utifrån tesen "ja men.. ja men... det hade varit ännu värre om inte.. bla bla bla".. att fakta visar på motsatsen spelar liksom inte roll.. känslorna styr.

Läser du mina tidigare inlägg så ser du snabbt att 90% är med källhänvisning till FHM, WHO, SCB mfl.. allt finns sparat, bara att gå tillbaka.

Och JA.. jag säger det igen.
Restriktionerna är vida överdrivna, C19 existerar men har kidnappats för politiska syften.. ser man inte detta då lever man i sin lilla Matrix-filterbubbla

Mortality Rate ca 0,1%
Mortality Rate I högriskgruppen 70plussare (1,7 miljoner) = 0,6%
Smittspridning: Efter ett helt år av skräckviruset är endast ca 20% smittade.. varav den absoluta majoriteten med milda eller inte ens några som helst symptom

.. men spring du med flera munskydd.. jag har hört att Pampers senast modell skall skydda ännu bättre.
https://i.imgflip.com/3vp6h9.jpg

Frågor på det?

Det värsta är att fear mong:arna skapar mer problem än de löser inklusive extra totalt onödiga dödsfall.

Övervikt är en riskfaktor för bli inlagd på sjukhus. Var händer då om du stänger ner ett land och säger åt alla att stanna hemma? Jo du får en ännu sämre folkhälsa och ännu mer vaccinberonde. Så jävla dumt...

https://www.apa.org/news/press/releases/2021/03/one-year-pandemic-stress
Citera
2021-03-26, 10:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag tror också att det kommer bättre vacciner. Det är av anledningarna till att vaccinhetsen är så dum. Ingen vet hur länge sprutorna räcker och världen har köpt in för EN omgång vaccin och det har gått åt helvete.

Att vaccinera unga friska människor är att aktivt jobba för att göra viruset farligare.

Unga och friska ska verkligen inte vaccineras. De ska genomgå infektionen på naturlig väg istället. All statistik talar för det. Är det någon som ska ha vaccin så är det de äldre och folk med bakomliggande allvarliga sjukdomar.
Citera
2021-03-26, 10:19
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Exakt, det är bedrövligt. Blir jobbigt för vårdpersonalen-

Jag personligen anser att de som får sin lön via statskassan ska i svåra tider hålla käften och bita ihop.

Att vara utslitna efter hårda arbetspass innebär inte att de är unika på något sätt.. många som jobbar hårt i andra branscher oxå utan att få rampljuset på sig... dessutom jobbar du inom privat sektor idag där många mindre företag går på knäna är oron mer befogad eftersom lönen kommer från den intäkt som dessa bolag lyckas skapa... ingen statskassa att kunna ta ut lönen den 25 varje månad där inte.

Bortklemade oförskämda vuxenbebisar.. fins en enkel lösning.. passar det inte. packa ihop och byt jobb!
Citera
2021-03-26, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Rädda människor är farliga människor. Mycket farliga.

Och nu drivs stora delar av världen av rädsla.
Citera
2021-03-26, 10:21
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, statsskulden har ökat men inte alls i närheten av vad andra länder tvingats låna för att ha råd med sina kostsamma lockdowns.

... en stilla undran.. kan det finnas någon vinnare i ovan för övrigt korrekta påstående?
Citera
2021-03-26, 10:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag personligen anser att de som får sin lön via statskassan ska i svåra tider hålla käften och bita ihop.

Att vara utslitna efter hårda arbetspass innebär inte att de är unika på något sätt.. många som jobbar hårt i andra branscher oxå utan att få rampljuset på sig... dessutom jobbar du inom privat sektor idag där många mindre företag går på knäna är oron mer befogad eftersom lönen kommer från den intäkt som dessa bolag lyckas skapa... ingen statskassa att kunna ta ut lönen den 25 varje månad där inte.

Bortklemade oförskämda vuxenbebisar.. fins en enkel lösning.. passar det inte. packa ihop och byt jobb!

Märkligt att du saknar empati för våra frontsoldater som räddar liv. Nästa gång kanske det är ditt liv som står på spel. Berätta gärna för dem då var du står så de kan välja om de vill byta jobb.
Citera
2021-03-26, 10:23
Medlem
Detta är någonting som gör mig rasande. Speciellt här där mindre begåvade slår fast i sin sanning för andra med begåvningshandikapp. 90% av the mainstays här är inom autismspektrat.

Masker fungerar inte eftersom som Fauci och Tegnell försökte få folk att förstå är att virus letar sig in i ögon, näsa och mun om maskanvändaren kliar sig i ögat, munnen och näsan med en potentiellt virusangripna fingrar. Vilket vi vet att folk gör, så det blir en sanning, ”han som alltid hade mask blev sjuk”, mask bad.

Vårdpersonal går kurs i hur man ska handha mask för att undgå smitta.
Citera
2021-03-26, 10:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Medhåll på det. De har jobbet och lönen kvar. Många har blivit berövade på sin trygghet och dessa är det mer synd om. Särskilt när det är staten som försatt deras familjeföretag i konkurs.
Citera
2021-03-26, 10:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Märkligt att du saknar empati för våra frontsoldater som räddar liv. Nästa gång kanske det är ditt liv som står på spel. Berätta gärna för dem då var du står så de kan välja om de vill byta jobb.

Är det nån som ska empati så är det de som numera ingen lön har tack vare idiotiska politiska beslut, som dessutom kommer att förvärra situationen inom vården för just denna personal.
Citera
2021-03-26, 10:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Är det nån som ska empati så är det de som numera ingen lön har tack vare idiotiska politiska beslut, som dessutom kommer att förvärra situationen inom vården för just denna personal.

Du verkar ha seriösa problem med tänkandet. Utan de beslut som tagits hade sjukvården brakat ihop för länge sedan.
Citera
2021-03-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Unga och friska ska verkligen inte vaccineras. De ska genomgå infektionen på naturlig väg istället. All statistik talar för det. Är det någon som ska ha vaccin så är det de äldre och folk med bakomliggande allvarliga sjukdomar.

Så är det.

Uzbekmutationen 2023 kommer vara farlig för de med utgående vaccinskydd. En nysning för de normalt funtade människor som inte vaccinerar sig mot snuva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in