2021-03-25, 21:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag håller med dig. Här handlar det om småfolk mot en maktens representant. Det råder stor obalans mellan en 81-årig pensionär och en riksdagsledamot tillika partiledare. Då ska man alltid granska lite extra.

Det finns en del här som gör allt de kan för att provocera dem som har åsikten att Ebbas sätt att sköta husaffären bör diskuteras. Tanken är väl att de som ifrågasätter och vill granska, ska tröttna.
Sådan tur att du finns här, vi tycker inte lika i allt. Men vi tycker lika i att det är bra att detta granskas.
[quote=Analias|75227120]
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Eller så sparar de sig och väntar tills det närmar sig valet
Eller i alla fall till tinget i höst. Helvete vad det kommer att bli hett om Ebbas öron då.
2021-03-25, 21:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Nu ska vi inte va såna..
Den bilden klarlägger verkligen lögnerna Binninge sprider.
Iofs är Binninge själv bostadslös uteliggare då han är skriven på falsk adress så hans kunskap om bostäder sträcker sig nog mer till lerhyddorna i Sahara

Denna bilden är ju gammal runt -80 talet och tittar man på dagens bilder och hur det ser ut så är det inte stor skillnad, skogen man ser är ju andra sidan på "sjön"
Att han missade den utsikten är ju helt otroligt då han är tagen på bar gärning på bilden.
https://imgur.com/a/PewXqAt
Senast redigerad av braattha 2021-03-25 kl. 21:58.
2021-03-25, 21:59
Medlem
black_devils avatar
om ebba bush förlorar rättegången kan hon se sin framtid som jobbsökande hos arbetsförmedlingen.

och kd åker ut ur riksdagen permanent
2021-03-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Denna bilden är ju gammal runt -80 talet och tittar man på dagens bilder och hur det ser ut så är det inte stor skillnad, skogen man ser är ju andra sidan på "sjön"
Att han missade den utsikten är ju helt otroligt då han är tagen på bar gärning på bilden.
https://imgur.com/a/PewXqAt
Binninge hade full sjå att ta sig in bakom husknuten Tränga sig in bakom buskar och snår för att lätta trycket på lilla pedofilspenen
Den tycker jag Brännström ska förstora på löpet till nästa artikel
2021-03-25, 22:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Binninge hade full sjå att ta sig in bakom husknuten Tränga sig in bakom buskar och snår för att lätta trycket på lilla pedofilspenen
Den tycker jag Brännström ska förstora på löpet till nästa artikel

Ja, någonting säger mig att Densia inte har mycket till övers för det lille peddot
Skriver i värderingen att den inte går att använda och fotar honom på det där viset och lägger med.
Jag slår vad om att Binninge inte läste värderingen, utan på sin höjd kollade värdet. Han hade antagligen ingen aning om att värderingen inte går att använda, förrän han läste det här på FB när vi ännu en gång skrattade ut honom.
2021-03-25, 22:37
Medlem
Hittade en bild på kändismäklarfrun som shanghaiat Esbjörns liv fullständigt.
Här på bild ihop med mäklarmaken från Riksmäklarna och en av deras ensamkommande små pojkar som tydligen gift sig
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=444648108979150&id=100003018952992& set=a.258152464295383&source=48

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=444647552312539&id=100003018952992& set=a.258152464295383&source=48
2021-03-25, 22:56
Medlem
Ännu ett adopterat ensamkommande flyktingbarn i den traffickingorganisation Monica Pernroth Lüllmaa driver till förmån för pedofilerna i Rättshaveristorganisationen.Så kärringen som övertagit Esbjörns liv,pengar och identitet och lurat i honom lögner är en bedragerska av rang
Etiopiens ambassad står vederbörande skriven på så verkar ha problem..
https://mrkoll.se/person/i-Wondwossen%20Bayou-Temtem-hushall/dYQacYfrpuhQpuhQbTAQmulaTmUxacYfrkyqRaQdYQauerAuer A
2021-03-25, 22:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
om ebba bush förlorar rättegången kan hon se sin framtid som jobbsökande hos arbetsförmedlingen.

Jag tror att det kan hända även om hon vinner.

Ingen gillar att en pensionär känner sig blåst. Vilka frågor kommer inte upp i folks huvuden när Esbjörn82, med en tår i ögat dyker upp på löpet. Med texten. Han förlorade sin släktgård.

Hon kan inte vinna det här, hon kanske får huset. Men ingen jublar när gamla människor krossas.
2021-03-25, 23:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil

Om Ebba förlorar jobbet så kan hon luta sig tillbaka i hammocken, ta en sip på drinken, njuta av sjöutsikten i från Esbjörns gamla veranda, och glädja sig åt sin riksdagspension som du betalar med dina skattepengar.

Bara så du vet!
2021-03-26, 00:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Hon får så gärna en del av mina skattepengar.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om Ebba förlorar jobbet så kan hon luta sig tillbaka i hammocken, ta en sip på drinken, njuta av sjöutsikten i från Esbjörns gamla veranda, och glädja sig åt sin riksdagspension som du betalar med dina skattepengar.

Bara så du vet!
Tror du Ebba är en person som skulle vilja leva pensionärsliv. Det tror inte jag. Jag tror oxå att om hon får huset att hon kommersat bo kvar.
Men luta sig tillbaka. Det undrar jag om det vore något Ebba skulle gilla.

Hon är ju driftig, hon ser ju argumentation som en av sina främsta egenskaper. och hon drömmer om att mäkla fred.

Ebba kommer att sitta där och ångra att hon argumenterade mot Esbjörns nej och kanske, att hon gick runt med Esbjörn och talade färger för att återställa. Hon lovade att han skulle komma till jul och titta. Det kommer att gräma henne att hon lät honom mysa med barnen och behandla honom lite som Gamle Farfar.

Och långt inne i henne kommer vetskapen om att hon visste att han inte var riktigt tillräknelig. Att hon inte presenterade några värderingar för honom. Utan att hon sa 3,5 det vill säga taxeringsvärde. Så ville hon framstå som generös och sa 3,8.

Media kommer självklart att rikta borst sitt ljus efter en stund. Det finns någon annan att granska.

Men jag tröstar mig med att hon har sin sekt. För där är hon alltid nummer ett. Och de tycker precis som Ebba, att alla har fel och Ebba bara är missförstånd.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-26 kl. 00:11.
2021-03-26, 00:07
Medlem
MarryBlunts avatar
Nu skrivet Aftonbladet om Ebba igen.

Titta på bilden på Esbjörn i artikeln. Hur kan det vara seger att vinna över honom?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Lnm5l9/ebba-busch-aklagaren-forhor-ligger-nara-till-hands
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-26 kl. 00:44.
2021-03-26, 03:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag gissar att Binninge fortfarande är Esbjörns ombud, även om det varit lugnt i media från Binninges utspel? Kanske jobbar Binninge hårt med att ta fram dokumentation som styrker att avtalet mellan Esbjörn och Ebba är ogiltigt? Han har som bekant till början av nästa vecka på sig.

Utspel biter dock inte på rätten. Fakta ska det vara, något en del i tråden haft svårt att ta till sig. Så det Binninge ska göra är att lämna in bevis för

1) Att Esbjörn inte förstod att han sålde huset när han skrev under avtalet.

2) Att Ebba vilselett Esbjörn och köpt fastigheten till ett kraftigt underpris.

Nu tror några i tråden att sådan bevisning lämnats in redan, men sanningen är att Barrys samlade utredningar och utlåtanden inte räcker till. Esbjörn har en kognitiv störning, men att en 81-årig man som är från tiden då kvinnan stod vid spisen, har lite svårt att laga mat är inte detsamma som att han inte förstår vad en fastighetsaffär och bindande avtal är. Likaså räcker knappast en husvärdering, gjord på andra premisser ett halvår senare som visar en prisskillnad på några hundratusen, i vilken det poängteras att värderingen inte kan användas vid en rättslig tvist, till för att visa ett uppenbart missförhållande till vederlaget, dvs. att Ebba köpt huset på tok för billigt.

Binninge verkar fungera bättre när det gäller att göra utspel i media än när det gäller att lämna handlingar med konkreta bevis. Så det ska bli lite spännande att se vad som kommer in till rätten i början av nästa vecka. På något sätt får jag intrycket av att Binninge ville slippa just den här delen och strategin var aldrig att motbevisa att avtalet är giltigt och därmed bindande. Strategin var att förgöra Ebba genom att utnyttja media och därför fick Brännström på Expressen information av Binninge innan rätten ibland. Den strategin fungerade inte. Ebba gav inte upp och då blev det lite obekvämt för Binninge vilket är förklaringen till att han vill hoppa av. Dock verkar det inte finnas någon juridiskt skolad som vill ta över rollen som ombud och reda ut den skit som Binninge ställt till med. Hade Binninge för ett halvår sedan börjat jobba med de faktiska bevisen som krävs för att övertyga rätten hade läget möjligen varit annorlunda. Men Binninge ansåg nog att det inte behövs eftersom de mediala skriverierna snart skulle få Ebba att backa. Men att slänga skit mot fläkten är sällan en bra idé.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in