Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Om Ebba förlorar jobbet så kan hon luta sig tillbaka i hammocken, ta en sip på drinken, njuta av sjöutsikten i från Esbjörns gamla veranda, och glädja sig åt sin riksdagspension som du betalar med dina skattepengar.
Bara så du vet!
Tror du Ebba är en person som skulle vilja leva pensionärsliv. Det tror inte jag. Jag tror oxå att om hon får huset att hon kommersat bo kvar.
Men luta sig tillbaka. Det undrar jag om det vore något Ebba skulle gilla.
Hon är ju driftig, hon ser ju argumentation som en av sina främsta egenskaper. och hon drömmer om att mäkla fred.
Ebba kommer att sitta där och ångra att hon argumenterade mot Esbjörns nej och kanske, att hon gick runt med Esbjörn och talade färger för att återställa. Hon lovade att han skulle komma till jul och titta. Det kommer att gräma henne att hon lät honom mysa med barnen och behandla honom lite som Gamle Farfar.
Och långt inne i henne kommer vetskapen om att hon visste att han inte var riktigt tillräknelig. Att hon inte presenterade några värderingar för honom. Utan att hon sa 3,5 det vill säga taxeringsvärde. Så ville hon framstå som generös och sa 3,8.
Media kommer självklart att rikta borst sitt ljus efter en stund. Det finns någon annan att granska.
Men jag tröstar mig med att hon har sin sekt. För där är hon alltid nummer ett. Och de tycker precis som Ebba, att alla har fel och Ebba bara är missförstånd.