2021-03-25, 23:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Han bjöd förstås, med baktanke förstås!

Eller så gjorde hon det med en baktanke, detta vet vi inte.
Citera
2021-03-25, 23:50
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Han bjöd förstås, med baktanke förstås!
Som man känner sig själv, känner man andra.

Alla är inte som du, även om det kan verka så inuti ditt huvud.
Citera
2021-03-25, 23:50
Avslutad
Citat:
Göran Lambertz berättar att han och målsägaren druckit en hel del under den aktuella kvällen: tre glas vin, två snapsar, två drinkar och något till kaffet.
Låter som en skön helkväll. Klar berusning. Men allt beror på 3 or snaps eller 6or..hur starka drinkarna varit. 4or inga problem. Men 2 8cl plus en 6a konjak till kaffe så är väl ovanstående min intag sluddervarning big time eller Max intag nästan redlös.

Dock bör ju kvinnan definitivt ha stor alkoholvana och förstått hur berusad hon skulle bli med ovanstående. Samt en gammal Lambertz än mer dragen.

Citat:
Göran Lambertz står fast vid sina uttalanden om kvinnan efter den massiva kritiken han fått sedan tisdagens presskonferens.
Han berättar även att han ”kladdat” på kvinnor kanske 20 gånger.
– Jag har nog aldrig reflekterat över hur dåligt det där beteendet är, säger han.
https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/

Han är tydligen en kladdare. Något som han säkert kommit undan pga status. Där märks hans ålder. På 70-80 tal var det ingen big deal. I dag så blir du nog av med jobbet på de flesta arbetsplatser vid dylikt beteende.
Senast redigerad av lone star 2021-03-25 kl. 23:56.
Citera
2021-03-25, 23:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Informationen om den här kvinnan i Flashback tar jag med en massa skopor salt..och vad hon skulle ha sagt hit och dit...och att det av somliga tolkas som "Lura honom alltså"...det kan innebära någon helt annat än vad det tolkas som! Och det som står i domar kan vara tolkningar dom gjort där, som inte stämmer med sanningen.

Nej, den här idioten skall man inte försöka argumentera med.

Du är en sådan som HAR BESTÄMT DIG för att GL är skyldig och kvinnan är ett offer.

Det finns INGENTING, absolut INGENTING som kan få dig att ändra dig. Det spelar ingen roll om du så får se en videoinspelning av hela kvällen i fråga. Då skulle du bara skylla på att hon har varit under hot under hela kvällen eller att han har haft någon hållhake på henne.

Jag vill gå så långt, att jag börjar misstänka att du lider av en störning. Behöver jag uttala vilken?

Någon som förvrider fakta och sanningar som du gör, är inte helt frisk, såpass är viktigt att du förstår.
Citera
2021-03-25, 23:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Eller så gjorde hon det med en baktanke, detta vet vi inte.
Högst sannolikt hade båda en baktanke. Båda ville knulla, men av olika anledningar.
Citera
2021-03-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det bevisar att hon:

1) Ljugit om att hon varit "däckad" av sprit

2) Manipulerat ljudfilen som skulle bevisa att våldtäkt ägt rum då hon var försatt i värnlöst tillstånd pga alkoholintag

Det bevisar inte att hon inte blivit våldtagen!
Citera
2021-03-25, 23:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Informationen om den här kvinnan i Flashback tar jag med en massa skopor salt..och vad hon skulle ha sagt hit och dit...och att det av somliga tolkas som "Lura honom alltså"...det kan innebära någon helt annat än vad det tolkas som! Och det som står i domar kan vara tolkningar dom gjort där, som inte stämmer med sanningen.
Aha, du är korkad.

Kolla YT-klippet, det är från en föreläsning för polisstudenter.

Hon borde inte få gå lös.
Citera
Medlem
lolita_s avatar
"– Men ett stort problem är att jag ju inte minns allt som hände. Jag vet bara att jag vaknade med fullständig panikångest, en ångest så stark att han i sin tur vaknade av min ångest, menar Sara."

Har jag missat något? Om det enda hon minns är att hon vaknade med en sådan kraftig ångest att GL OCKSÅ vaknade, hur i hela friden kan hon då vaknat av att han hade sex med henne? hon säger ju själv att hon inte minns, eller påstår hon att det var dagen efter när hon lyssnar igenom sin hemliga avlyssning och hör sig själv stöna som bitarna faller på plats?

Jag orkar inte ens diskutera med er som är helt rabiata här inne och försvarar henne på ett sektliknande sätt, trots att allt pekar på att hennes serie-bedrägeri-knullande har sett sin sista potatis. BUSTEED. Nu har hon fått tala - men uppenbarligen har hon inte något att komma med, sen att hon trodde att det skulle funka nu fjärde gången gillt, men misslyckades ändå trots alla tidigare övningar. Snacka om att inte lära sig av sina misstag.

Jag skäms nästan över att vara kvinna när jag ser hur vissa av er beter sig. Men alla kvinnor är inte så, jag lovar.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det kan ju vara intressant att veta julaftonskvällen alkoholkonsumtion enligt Lambertz: https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/

Tre glas vin, två snapsar, två drinkar och något till kaffet.

Inga mängder alltså, så idén att Lambertz skulle befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd pga berusning som kvinnan utnyttjat faller med all säkerhet.
Citera
2021-03-25, 23:56
Medlem
constants avatar
Citat:
Du kan inte säga att hon falskanmält, du vet inte hur det ligger till! Även om en förövare blir frikänd eller inte blir åtalad, så kan han vara skyldig!
Eller hon, och hon kan vara en mördare även det inte anmäls eller om hon inte ens blir anmäld.

En kvinna kan till och med vara en seriemördande pedofil utan att det ens anmäls.

Var det något sånt du ville få fram, pucko?

Jag har för övrigt inte sagt att någon falskanmält. Var har du fått det ifrån?
Citera
2021-03-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
läs tidigare domar, varför går du inte till källan?

Du måste vara dum på riktigt.

Dom tidigare domarna kan inte bevisa ett dugg att hon ljuger om att hon blivit utsatt för brott, när hon inte erkänner själv att hon ljuger! Dom som blir frikända kan fortfarande vara skyldiga!
Citera
2021-03-26, 00:00
Medlem
Citat:

Så när saken t om är avgjord i domstol så duger inte det heller?
Då borde vi alltså slopa hela rättegångsförfarandet och så är det fri jakt på alla män som blir anklagade för våldtäkt? Arkebusering rakt av bara, vid minsta misstanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in