2019-05-06, 12:42
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:
Adam Nilsson har vidgått att det förråd där lådan med kuvert och påsar av märket Smelly Proof förvarades användes av honom och att kuverten och påsarna är hans. Han har uppgett att kuverten användes vid hans försäljning av Pokémonkort och att han använde påsarna för förvaring av cannabis för eget bruk.

Dom i Sundsvalls tingsrätt
https://minfil.com/v2fbJ1ndnf/Sundsv...2019-04-26_pdf
Citera
2019-05-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Dom i Sundsvalls tingsrätt
https://minfil.com/v2fbJ1ndnf/Sundsv...2019-04-26_pdf

Tack, dock så undrar jag vilka dom är?
Ökända/kända?
Aldrig hört talas om dom..
Citera
2019-05-06, 20:42
Medlem
Ingen vet vilka dom är?
Är de nyinflyttade eller vad är det frågan om?
Citera
2019-05-11, 00:35
Medlem
seriöst ingen?!?!?!

Skicka pm istället om det känns tryggare...
Citera
2019-06-02, 16:25
Medlem
Har alla flashbackare i Sundsvall semester?
Citera
2019-07-03, 23:22
Medlem
.

Ärendet överklagades och var uppe i Hovrätten 24, 25 & 26 Juli

1: Grovt Vapenbrott (3 tillfällen)
2: Förberedelse till Grovt Vapenbrott

Tingsrätten dom: 3 år och 3 månader fängelse
---

1: Grovt Vapenbrott (4 tillfällen)
2: Förberedelse Grovt Vapenbrott
3: Narkotikabrott, Normalgraden
4: Försök till Narkotikabrott i överlåtelse
5: Anstiftan/Stämpling till Grovt Vapenbrott

Tingsrätten dom: 2 år och 9 månader fängelse
Frias ifrån 2 fall av Grovt Vapenbrott samt Förberedelse och Anstiftan.

Erik Johansson förnekar delvis brott men erkänner till stor del

Adam Nilsson förnekar brott

Dom kommer onsdag 12 Juli

Erik Johansson är kvar i häktet medans Adam Nilsson släpptes sista dagen i Hovrätten med omedelbar verkan.

Urklipp ur domen gällande anslagsenergin på vapnen då dessa var modifierade "startvapen"

Vapnets s.k. anslagsenergi har enligt yttrande från
Patrik Hertzman, NFC, uppgått till ca 211 Joule vid provskjutning med en
modifierad start/knallpatron försedd med en blykula. Pistolen har enligt samma
yttrande även provskjutits med skarpa patroner i kaliber 9 mm Browning kort
försedda med blykula, varvid anslagsenergin har uppmätts till ca 192 Joule.
Senast redigerad av Illuminijti 2019-07-03 kl. 23:29. Anledning: Dom
Citera
2019-07-25, 16:59
Medlem
Kände bara att jag måste droppa detta i denna tråd.
Erik "Golaren" Johansson kan vi kalla han i fortsättningen.
Han golade en person här i sundsvall på en revolver och ett hg röka i januari 2018, hahah, sen går han och tror han ska bli gangster, stackar smutsbarn.

Allt har sin tid
Citera
2019-07-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportjohan
Kände bara att jag måste droppa detta i denna tråd.
Erik "Golaren" Johansson kan vi kalla han i fortsättningen.
Han golade en person här i sundsvall på en revolver och ett hg röka i januari 2018, hahah, sen går han och tror han ska bli gangster, stackar smutsbarn.

Allt har sin tid

Är det för mycket "snabba cash" scenariot?
Citera
2019-08-07, 19:36
Medlem
Adam Nilsson - (nolby) son till Tommy nillsson (ägare till m-trafikskola) fått sitt mytomani från sin far sedan tidigålder. Alltid trott att han varit frän med droger/alkohol och sålt vidare. Överdriver extremt mycket då han berättar saker om det finns någon sanning alls i berättelsen. Skvallrade alltid och skyllde bort allt som han gjort på alla andra sedan tidig ålder ”gudsbarn” enligt mamma och pappa.. Alltid kommit med konstiga idéer och låtit andra göra sakerna först då han är väldigt feg av sig.

Erik Johansson - (nolby) född i en normalfamilj väldigt kort tillväxten så han har hävdelsebehov som alla andra kortvuxna män..... snusat rökt sedan tidig ålder har varit en som bara hängt med och var väldigt lätt till att lura att göra grejor prova droger,alkohol,anabola mm.

Är värdelös att skriva men hoppas det duger!
Citera
2019-08-21, 11:59
Medlem
Roligt att En person här verkar känna dessa 2 killar med tanke på den utförliga presentationen. Känner mer som att detta kommer från någon nära vän?

en LITEN detalj är då att Adam är sjuk och uppgett sig vara Erik i flertal händelser för att skydda sig själv. Samt tagit och skickat bilder på Erik som påstått sig vara han själv för att gömma sig bakom dessa skumma affärer han ägnat tid åt. Adam är en extrem sjuk människa vad jag hört från nära vänner och bekanta. Han påstår sig vara läkare samt en hel del sjuka grejer som ingen skulle någonsin tänka sig att man skall ljuga om? Min uppfattning är att Erik är oskyldig och själv blivit förd bakom ljuset av Adam...
Citera
2020-01-10, 14:18
Medlem
Mongoglads avatar
Det här kanske är ot , men har läst lite i domen och tråden, undrar följande : finns det en "bra" marknad för ombyggda startpistoler ens? Det känns lite ..osäkert.. att tänka sig att man ska hålla den i sen egen hand när den används?
Det verkar ju som att det kanske var ideen att i liten skala pyssla med sitt eget lilla "företag" i deras lilla hemmafabrik?
Om man nu som dom verkar, har kontakter att få tag i startpistoler, är det enklare att skaffa såna för att bygga om, eller är det bara billigare =mer vinst än att köpa färdiga riktiga från början?
Om man nu har kontakter att köpa såna, borde man inte då ha kontakt för att skaffa riktiga, eller är det mindre straff för ombyggda?
Jag fattar inte, varför bygger man om dom? Att man kanske gör EN till sig själv kan jag förstå, särskilt om man har själva intresset qv att bygga, som det verkar finnas när man läser i andra forum.
Varför köper man flera redan olagliga sådana prylar, för att själv bygga om till något totalt vansinnigt farligt på alla sätt, om man inte har just skälva intresset?

Skiljer det mycket i pris och tillgång på startpickor mot för riktiga, och varför köper ens folk sånt, det känns lite som att spela rysk roulett med sina fingrar enligt mig?

Går det fortfarande att köpa såna där lagligt i grannländerna, så det är därför man köper på sig en massa för att smuggla hem och bygga om? Är det inte bättre att köpa en riktig .22 i samma grannland om man öndå bara ska smuggla hem och sälja?
Jag fattar inte?
Citera
2021-03-25, 21:07
Medlem
Vad gör individerna idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in