2021-03-25, 18:58
Medlem
nomorepcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
MSM kör hårt på att angripa brottsoffret Lambertz trots att han råkat ut för en serieförbrytare. Aftonbladets tre toppnyheter är:

1. Sara tvingas leva gömd: Mitt liv har blivit en mardröm
2. Det är rättshaveristens främsta kännetecken OISÍN CANTWELL Han borde veta bättre
3. GW:s ilska mot Göran Lambertz: Bara trams ”Han älskar att stämma folk” ✓ Uppmanar till anmälan

Vad står på spel för AB och PK-Sverige?
Frågan är vad det är som nu står på spel? För Aftonbladet och det som dom representerar.

Fallet har gjort att det blivit uppenbart att det finns brister i rättssystemet.

Vem som helst kan anmäla vem som helst för våldtäkt. Den anmälda betraktas och behandlas som skyldig tills motsatsen bevisats. Vilket inte alltid är möjligt, om man inte spelar in allt som pågår före, under och efter sex.

Glöm inte att fylla i samtyckesformuläret!
Kom också ihåg att alltid ha ett samtyckesformulär till hands. Kanske är det lite avtändande att ta fram det när det börjar hetta till, men ack så nödvändigt.

http://media.onani.se/2017/12/samtyckesblankett_sex-1.pdf

Kanske borde vi införa statlig kameraövervakning i alla hem? Så att myndigheterna kan gå in i efterhand och se vad som hänt? Det borde kunna vara till nytta både för våldtagna och för felaktigt anklagade. Frågan är väl om vi vill vara övervakade i våra hem?
Citera
2021-03-25, 18:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Framgår det någonstans att så är fallet, eller är det mer en gissning baserat på hennes tidigare förehavanden?

Kommer från tråden och som jag uppfattade det från en seriös skribent, vi får se om det kommer någon verifikation.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, vilken den aktuella poliskvinnan är skulle även vara av intresse. Om vi nu får tro Massi (trots att han uppenbarligen är en sån där djävla "skarvare") så talade poliskvinnan med EA i ca. 30 min men förde inga som helst anteckningar om vad som sades. Ett samtal på 30 min låter aningen långt för att informera någon om att inkomma med en mobiltelefon.
Lyssnade igenom Adv,s föredrag om fallet. Det skulle vara intressant att veta mer om hjälpen (att falskanmäla) EA fått på "insidan". Jäklar vi inte har inspelningen av det samtalet..

Är namnet på polisen som mot alla regler "glömde" spela in samtalet med EA Irmeli Krans?
Senast redigerad av 90510 2021-03-25 kl. 19:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Jag tror på tjejen.

Hade han haft lite respekt i kroppen skulle han aldrig röra henne. "Jag är för gammal för henne."

VARFÖR skulle hon vilja vara med en mindre attraktiv gubbe på 71 år? Ganska avtändande.

Varför lät han henne dricka så mycket?

Han visste att hon skulle vara chanslös mot honom.

Så han hade inget att förlora.

Det där är lite farligt va?
Jag vet många som inte är 71 år och som borde ge fan i att ragga på min dotter för att de är så in i bombens för gamla för henne.
Hugh Hefner, där slogs ett stort antal kvinnor om att få vara hans små änglar, kan tänka mig att han hade både hängpung och annat som kommit med åldern men de slogs ändå om att både får barn med honom och annat.
Han lät henne dricka så mycket, är det hans uppgift att bestämma hur mycket hon dricker? Kan ha fattat hennes ålder fel men hon var väl myndig?
Visste han att hon är chanslös mot honom eller är det något som du tror dig veta? Min fru är ganska chanslös rent fysiskt mot mig, betyder det att jag våldtar henne varje gång då?
Hade han inget att förlora? Vad hade hon att förlora?

Rätt mycket dravel här känner jag, speciellt när man säger att "Jag är för gammal för henne", som sagt det vet jag många män som borde tänka om min dotter också men där ser ni det inte som lika illa eller? Vet inte många farsor som tycker det är friskt att en 30 åring raggar på en 16 åring, nu ogillar jag det oavsett ålder förvisso
Citera
2021-03-25, 19:00
Medlem
Citat:
Framgår det någonstans att så är fallet, eller är det mer en gissning baserat på hennes tidigare förehavanden?

Det är så. Jag skrev ett inlägg om det tidigare i tråden. Den fantastiska polisen som höll det första förhöret med en av "mä" I Assange-fallet. Hon "råkade" glömma spela in förhöret. Skrev sedan ner protokollet från sitt "minne" till fördel för "mä". Inte första gången..
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Saxat från Expressen: Kärleken (snarare girigheten) övervinner allt - även en åldersskillnad på 57 år.

Kolla bara på den tyska Playboymodellen Cathy Schmitz, 24, som nyligen gift sig med en 81-årig miljardär.

För att inte tala om Hugh Hefner som hade hela huset full av yngre damer fram till sin död. Nu är GL knappast någon Hefner, men det där med att gubbar, och speciellt gubbar med makt och status, inte under några omständigheter kan få yngre kvinnor på fall håller inte riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Trasiga individer kan inte hantera alkohol dom dricker tills dom somnar

Då är alltså lösningen att kräva medicinskt utlåtande på de personer som vill handla på Systembolaget/dricka på krogen?
Citera
2021-03-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vänta nu lite, tack!
Du hävdar att hon INTE hamnat i våldtäktssituationer?
Men där mannen, DU, han som satt häktad i 7 månader, var det inte just för att ha våldtagit EA som han satt häktad? Han tom dömdes i TR för att ha våldtagit EA, så vilken "rätten" är det du refererar till?

Och är det inte för ett utpekande av personen PA som en våldtäktsman som EA den 8 april skall stå till svars för brottet 'förtal'?

OffT: Den här tråden innehåller starka inslag av orwelliana där typ vitt påstås vara svart och tvärtom. Som i 1984, alltså.
Är det möjligen den du har liggande på ditt nattduksbord?

Varför har alla killar hon anklagat frikänts? Har du koll på det? Om inte, se till och ha det innan du kommenterar och kom med ett motargument till domens motivering.
Citera
2021-03-25, 19:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Det är så. Jag skrev ett inlägg om det tidigare i tråden. Den fantastiska polisen som höll det första förhöret med en av "mä" I Assange-fallet. Hon "råkade" glömma spela in förhöret. Skrev sedan ner protokollet från sitt "minne" till fördel för "mä". Inte första gången..

Okej, men du vet/minns inte varifrån uppgiften kommer? Alltså den om att det ska vara samma polis som i Assange-fallet? Framgår det i någon dokumentation någonstans?
Citera
2021-03-25, 19:02
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Trasiga individer kan inte hantera alkohol dom dricker tills dom somnar

Och det baserade du på vad? Trasig människa är inte liktydigt med att vara alkoholist!

Dessutom är det väldigt svårt att bli full om man är en aktiv kokainist...
Citera
2021-03-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Jag tror på tjejen.

Hade han haft lite respekt i kroppen skulle han aldrig röra henne. "Jag är för gammal för henne."

VARFÖR skulle hon vilja vara med en mindre attraktiv gubbe på 71 år? Ganska avtändande.

Varför lät han henne dricka så mycket?

Han visste att hon skulle vara chanslös mot honom.

Så han hade inget att förlora.

Är det mannens uppgift att reglera kvinnans drickande? Ska inte emanciperade självständiga och jämställda kvinnor få bestämma själva hur mycket de dricker, var och i vems sällskap?

Hon kanske dessutom redan dragit nytta av gubbslemmet i form av juridisk rådgivning, rättsutlåtande och hjälp med studierna. Hon kanske kände att det var pay back time?

Eftersom hon inte arbetar med något som skulle kunna kallas för "lönearbete" kunde hon inte arvodera gubbslemmet med monetära medel. Återstod att betala in natura..

Var och en väljer sin egen väg.

Hon skulle också ha kunnat välja att studera - istället för festa och missbruka och stämma folk stup i kvarten. Då skulle hon nu själv kunna arbeta som jurist. Istället för att jobba åt dem som deras avsugerska.
Citera
2021-03-25, 19:03
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Då är alltså lösningen att kräva medicinskt utlåtande på de personer som vill handla på Systembolaget/dricka på krogen?

Nej kanske bättre att individerna tar tag i sina liv och försöker må bättre . Finns hjälp att få bara viljan finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in