Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Vaccinationsviljan ökar hos svenskar den är nu 80% men tyvärr för dig verkar en majoritet även tycka att det inte ska vara frivilligt. Alla ska ta sprutan.
Barn kan man undvika det har jag alltid gjort de har inte förstånd att undvika smittor. Det är ett av skälen till att de under normalår är förkylda nästen för jämnan. Men jag tror inte de klarar mask som barnen gjorde i Kina under Maos tid vid makten då var de drillade och disciplinerade.
Vaccin kan vara lösningen även för barn. Nu för tiden får de ju massor av vacciner ingen knorrar. På min tid var det aldrig tal om att mässling vara farligt, nu är det mycket farligt.

Jo påssjuka var lite farligt om man var uppåt 20 och fick det sent. Det vara allt. Ingen visste då att Röda hund det skulle man ha som barn annars kan man få missbildade barn till exempel.
Jaha, vad är det du vill säga med ditt inlägg?
Viruset är fortfarande ett RNA-virus. Vaccinen är därför långsiktigt värdelösa.
Även Sällberg sade precis på Efter Fem att vaccinen inte är effektiva mot alla mutationer.
Han vet mycket väl att det är totalt meningslöst att vaccinera folk men det kan han inte säga nu.