2021-03-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Är det på fullaste allvar så att folk påstår att pga åldersskillnaden så kan inte sexet bedömas som ömsesidigt?
Vart går då gränsen? När får kvinnor ett eget ansvar? Vid 35 års ålder? 40?
I samma sekund hävdar man då också att kvinnor borde omyndigförklaras alternativt förbjuda alkohol för kvinnor alternativt förbjuda samlag för kvinnor eftersom det anses som våldtäkt om kvinnan har druckit alkohol och om det är för stor åldersskillnad.
Rena rama tramset!
Och en otäck tolkning av samtyckeslagen.

Det är absurt att detta används som ett obestridligt bevis på hans skuld. Då kan man vända på det och använda samma sak som försvar: hon var för ful/gammal/fet för att våldtas.
Citera
2021-03-25, 18:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Självklart gjorde hon det efter att polisen begärt in den, varför skulle hon göra det före?

Ja självklart döljer en kriminell sina spår, så självklart raderade hon sin mobil. En ärlig person skulle däremot inte göra det.
Citera
2021-03-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Lambertz anmäler henne för våldtäkt! Vad i hela fridens namn?!
Vad fan menar karln. Är han spritt språngande galen?
https://www.tv4.se/artikel/53pyhzQqLYH6hslivO7Lkx/just-nu-lambertz-har-motanmaelt-kvinnan-foer-valdtaekt-som-en-symbolhandling

Frågar ni /du mig har han en eller flera skruvar lösa
Skall man prova logik på det

Anmälan för våldtäkt icke sanningsenligt kan vara ett brott .. Trots att det kan vara svårt att bevisa så är det riskabelt i detta om det förekommer Bandinspelningar av ljud vilket påståtts.

Sedan ser det ut som att Bokefors
Agerat --> Enligt åklagaren Annika Bokefors har anmälan lagts ner för att man saknar misstanke att det har begåtts något brott.

Jag kan inte de nya lagarna lika bra orkar inte googla men förr var detta Olagligt tror jag
Förvaltningslagen 1986 : 223

Jäv

11 § Den som skall handlägga ett ärende är jävig

5. om det i övrigt finns någon särskild omständighet som är ägnad att rubba förtroendet till hans opartiskhet i ärendet.

Omständigheten som kan skönjas är att B stoppat ner GL i källaren på en Virrpannas anmälan ( om det nu är så )
Åsidosättandes Regeringsformen 1 §9 sakliga Opartiskheten ..ev Tjänstefel BrB kap 20

GL har stämt halva landet ..processer som kunde påverkats fått större tyngd av ett ställningstagande i GL s våldtäktsanmälan -- en Anmälan då B har intresse av att städa undan om det nu är det ni Kallar Feminazi B får inte anfalla gubbar bara för att hen själv har en Spricka i stället för en Slang. Utan det skall vara gärningen inte könet Saken inte personen

Stämmer det så långt sitter B i vinnarhålet för att taga en travliknelse få Riksdagens Ombudsman JO i Håret

§ 3 därstädes
3 § Ombudsmännen skall särskilt tillse att domstolar och förvaltningsmyndigheter i sin verksamhet iakttager regeringsformens bud om saklighet och opartiskhet och att medborgarnas grundläggande fri- och rättigheter ej träds för när i den offentliga verksamheten.

RETAR Mig in i h..e att komma med Gynnande uppgifter för den Förbannade virrpannan man rätt skall vara rätt. Han borde få Nossingarna drämda mellan 2 tegelstenar för att han fyller en utsatt människa med sprit och sedan utnyttjar den Situationen ..
Men åklagaren behöver hålla sig till reglerna .Annars slutar det hur som helst i andra fallen
Kan ju inte ha den Stora Generalklausulen Bara Blattar och Gubbar som Åker in .Måste vara Broms på det
Citera
2021-03-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Är det på fullaste allvar så att folk påstår att pga åldersskillnaden så kan inte sexet bedömas som ömsesidigt?
Vart går då gränsen? När får kvinnor ett eget ansvar? Vid 35 års ålder? 40?
I samma sekund hävdar man då också att kvinnor borde omyndigförklaras alternativt förbjuda alkohol för kvinnor alternativt förbjuda samlag för kvinnor eftersom det anses som våldtäkt om kvinnan har druckit alkohol och om det är för stor åldersskillnad.
Rena rama tramset!
Och en otäck tolkning av samtyckeslagen.

Så du tycker inte själv att det är konstigt att en högt uppsatt jurist som har insyn i en sårbar kvinnas tidigare fall bjuder in henne i sitt hem, blir avvisad, bjuder på alkohol, blir sedan "kladdig för han är full" och tar sedan med kvinnan till sängen.
När kvinnan sedan hävdar att hon blivit våldtagen då spelar han kortet "Men se på hennes historik".
Varför väljer han att bjuda hem henne? (Ja, han har sagt att han tyckte synd om henne)
Varför nöjer han sig inte efter han blivit avvisad?
Varför fortsätter han att drick om han vet att han blir "kladdig" av det?
Varför väljer han att sätta in ännu en stöt då han bjudi henne på en massa alkohol?

Just det, han har ett förhållande med en kvinna också. Trots det sker ovan nämnda saker.

Ingen gång från avvisandet till våldtäkten verkar det som att han tänkt "Jag ska inte göra det här". Varför inte? Är han så säker på att komma undan genom att hänvisa till hennes historik?
Jag hoppas verkligen att den kvinna han har ett förhållande med inser vilket svin hon hittat och dumpar honom snabbare än kvickt.
Citera
2021-03-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med. Otäkt att man kan bli inspelad av andra lite hur som helst. Jag har inte mycket att dölja, men jag har fobi för min egna inspelade röst, samt film/foto-fobi. Haft det sedan 3-års-åldern. Är runt 60 år nu.

Håller med.

Tack för utförligt svar!

Ok, låter logiskt.

Vad är det för stöld, då? Av vad?

Något gott som detta har fört med är att kvinnan ifråga nu inte längre kan använda sin mobil som förut - enligt henne själv:

Citat:
– Jag kan inte synas offentligt, jag kan inte använda min telefon. Jag vet inte om jag någonsin kommer att komma över det här, säger kvinnan till Aftonbladet.

Vi får ju hoppas att det fortsätter så ett bra tag framöver.

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-om-hoten-kan-inte-synas-offentligt/
Citera
2021-03-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ja det var ärligt och bra gjort att hon lämnade in telefonen istället för att slänga bort den och säga att den blivit stulen
Du är alltså så naiv att du tror att hennes intentioner var goda. Snacka om att bli duperad. Du har uppenbarligen ingen erfarenhet av personer som EA. Det är den kvinnliga motsvarigheten till kulturprofilen.
Citera
2021-03-25, 18:21
Medlem
Hur kan GL hävda att han är skadeståndsberättigad och häktad på felaktiga grunder?
Dom har ju träffats p.g.a. att han försökt hjälpa henne rättsligt och som brottsoffer. Han har ju inte insett att det hela med stor sannolikhet är bluff?
Om en framstående jurist som GL inte kan se igenom detta, då kan han väl inte heller begära att åklagaren som ju är mindre kunnig än GL, skall göra det?
Om vi kunde tänka oss en klonad GL, så hade den ena Göran suttit häktad och den andre Pappa Lambertz skrivit inlagor som försvarade MÄ.
Citera
2021-03-25, 18:22
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Pravda går all in nu och ska skademinimera fadäsen att häkta Göran Lambertz på oklara grunder

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/zg9oWr/endast-en-rattshaverist-stammer-staten-i-handskrivet-brev

Oisin får kratta manegen för nästa snyftartikel som handlar om hur synd det är om lilla "Sara"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x39l6j/sara-ar-kvinnan-som-lambertz-misstanktes-ha-valdtagit--hamnade-i-en-m

Vad som helst får skrivas bara det inte är sanningen.

Borde inte Oisín Cantwel veta vad det innebär att vara häktad?
Oisín Cantwel går i Aftonbladet till angrepp mot Göran Lambertz bl.a. för att han skrivit för hand.

«Att detta krav är skrivet för hand, ett modus operandi som primärt förknippas med personer som kräver skadestånd för att Säkerhetspolisen opererat in radiosändare i deras amalgam, är en sak.»

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/zg9oWr/endast-en-rattshaverist-stammer-staten-i-handskrivet-brev

Borde inte Oisín Cantwel, i egenskap av kriminalreporter, vara medveten om att när man sitter häktad, som Göran Lambertz gjorde, så är den enda metod som erbjuds för att skriva papper och penna. Dvs. att skriva för hand...

Citera
2021-03-25, 18:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Du är alltså så naiv att du tror att hennes intentioner var goda. Snacka om att bli duperad. Du har uppenbarligen ingen erfarenhet av personer som EA. Det är den kvinnliga motsvarigheten till kulturprofilen.

Det verkar mer som hon har en väldigt nära relation med dessa och delar deras ambition att få oskyldiga män fällda.
Citera
2021-03-25, 18:23
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha hur korkad är du egentligen?
Sitter du och försvar falskanmälande psykfall, hur skulle det kännas om du själv blev falskanmäld och du människor börjar undvika dig på jobbet, vänner och släktingar säger upp kontakten för att en psykiskt sjuk människa ljuger ihop en story.

Tänk lite för en gångs skull.
Men nu har ju lambert falsk anmält kvinnan? Han har sagt det själv att det var falsk anmälan han gjorde.
Vilken pajas.
Självklart är jag på kvinnans sida.
Citera
2021-03-25, 18:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Men nu har ju lambert falsk anmält kvinnan? Han har sagt det själv att det var falsk anmälan han gjorde.
Vilken pajas.
Självklart är jag på kvinnans sida.

Källa på att han sagt att det var en falskanmälan eller hittade du på?
Citera
2021-03-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja självklart döljer en kriminell sina spår, så självklart raderade hon sin mobil. En ärlig person skulle däremot inte göra det.

Som sagt, hon lämnade in telefonen, fast hon kunde ha låtit bli
Detta FAKTA inga spekulationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in