2021-03-24, 23:23
Medlem
Nu vill vi ha all skvaller och info om kvinnan!
Citera
2021-03-24, 23:24
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men för helvete vad är det du inte förstår hur förtalar man någon som är anonym? Framställa en person ingen vet vem det är som klandervärd? Hon lär få driva det själv och betala själv också och förlora själv också.

Då har du missuppfattat mitt inlägg. Jag har aldrig hävdat att GL gjort sig skyldig till förtal.
Citera
2021-03-24, 23:24
Medlem
Egentligen verkar det ju mest som att två idioter har stött på varandra.
Citera
2021-03-24, 23:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Egentligen verkar det ju mest som att två idioter har stött på varandra.

Fel. Ett snille har stött på en bedragerska.
Citera
2021-03-24, 23:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Har Facebook ansvarig utgivare och utgivningsbevis?
Nej, det såklart. Feltänkt av mig.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Tjat här om vem har rätt och vem som har fel. Som om det vore en lösning. På något! Icke.
Båda har säkert rätt på sitt sätt, utifrån sina förutsättningar.

Hade dom haft sex förut. Hur var deras relation förut. Var/är hon en eskorttjej. Undrar jag fortfarande.
Är detta bara toppen på ett isberg som vi fått se?
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej du har fortfarande fel, det var inte Lambertz som spred det till en stor publik, det var mediebolagen.
Båda parter kan med rätt prövas för förtal, enligt kriminolog GW Persson. Detta eftersom Lambertz på eget intiativ försökt få ut sitt budskap till så många som möjligt. Det är nämligen hela syftet med att kalla till en presskonferens.
Citera
2021-03-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jono123
Tyvärr är det inte sanningen med den här typen av brott. Det är inte så enkelt, på pappret kanske. Det är tyvärr bara en liten del av alla anmälda våldtäkter som leder till åtal. Ord står mot ord. Jag tror inte att kvinnor i den omfattningen, som statistiken visar, springer runt till höger och vänster och anmäler våldtäkter "för skoj skull". I brist på annat liksom. Nej, självklart är det fler våldtäkter som ägt rum än vad som går vidare till åtal, statistiken talar för det. Och i det här fallet har vi ingen aning om vad som hänt. Han kan ha gjort det, allt vi vet är att tillräckliga bevis inte finns i det här fallet. Och att, som i den här tråden, anklaga kvinnan för att ljuga och göra sig lustig på hennes bekostnad är minst lika absurt. Vi vet ingenting om henne heller egentligen. Vad vet vi om någonting egentligen. Allt är bara spekulationer.

Nej det är inte bara spekulationer vi vet ju vad EA sysslat med tidigare då hon satt i system att falskanmäla och ljuga samt manipulera bevis med redigerade inspelningar. Utöver det så har hon en diagnos och beter sig stundtals som ett fullständigt psykfall. Hela hennes liv är ju tragiskt men var inte så naiv det är uppenbart att vi har att göra med en kaninkokerska. Hon ska ju inte gå lös i samhället.
Citera
2021-03-24, 23:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Båda parter kan med rätt prövas för förtal, enligt kriminolog GW Persson. Detta eftersom Lambertz på eget intiativ försökt få ut sitt budskap till så många som möjligt. Det är nämligen hela syftet med att kalla till en presskonferens.

Vem tror du besitter mest legitimitet och juridisk kunskap? Horan ska mosas totalt!
Citera
2021-03-24, 23:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vem tror du besitter mest legitimitet och juridisk kunskap? Horan ska mosas totalt!
GL:s "legitimitet" efter Quick-soppan är väl på noll.
Citera
2021-03-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Du jag har ju följt detta fallet från början o efter idag vet jag definitivt vem som moraliskt har rätt min sympati är såklart med med kvinnan. Lambertz har gjort bort sig totalt.
Jag hatar korruptionen.

Haha hur korkad är du egentligen?
Sitter du och försvar falskanmälande psykfall, hur skulle det kännas om du själv blev falskanmäld och du människor börjar undvika dig på jobbet, vänner och släktingar säger upp kontakten för att en psykiskt sjuk människa ljuger ihop en story.

Tänk lite för en gångs skull.
Senast redigerad av Hibiscrub 2021-03-24 kl. 23:35.
Citera
2021-03-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenGul1900
Tyvärr går det inte att lita på var folk är skrivna. Jag vet ett fall i aktuellt hus där en (student) flyttade in och det står fortfarande en annan person skriven på samma lägenhet. Det har varit så länge. Verkar ”omöjligt” att bli av med en som inte bor där.
Det jag av egen erfarenhet är att det är mer trovärdigt vad hyresvärden sätter upp för info om boende. Och just i det här fallet är bara EA hyresgäst i aktuell lgh... ingen annan!

Om du VET att ngn är skriven på en adress där han inte bor, då kan du anmäla felaktig folkbokföring till Skatteverket och de kommer att utreda ärendet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in