2021-03-25, 17:45
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analytiker1975
Don’t stick your dick in crazy.

Lambertz borde varit erfaren nog att förstå att man bör hålla sig borta från sådana psykfall.

Lambertz är väl inte den vassaste kniven i lådan, i varje fall vittnar inte hans karriär om detta.

Bara en vanlig gammal korkad sossepåläggskalv som nu såg chansen i fyllan att få sig lite lammkött. Ett mycket enkelt offer för kaninkokerskan...
Citera
2021-03-25, 17:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
nu var det KLISTRAT jag reagerade på. Men du fattar inte det?
Att hon har "klippt och klistrat" i ljudfilen sägs för att förstora upp det hela och få det att framstå som mer bedrägligt än det var.
Men du förstår helt enkel inte
Vi som började komma överens, och så fallerar du totalt igen
Titta i redigera-menyn på din clowndator. Där hittar du kommandon som heter just "Klipp ut" & "Klistra in".
Är detta en patriarkal sammansvärjning?
Citera
2021-03-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tror ni inte att man kan lita på det som står i rättegångsprotokollet?

Där står det att följande fanns i början av den fullständiga inspelningen. Strax innan den del som EA klippte ut och skickade in till polisen som bevis. EA säger:

"Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är" (sid 7 i tingsrättens dom).

Strax efter avsnittet som EA klippte ut och skickade in till polisen fanns avsnittet där EA säger:

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här" (sid 12 i tingsrättens dom).

Det om "hur skönt det här är" tolkades av hovrätten som samtycke. Dom hade sex med varandra i samförstånd. Däremot tolkade varken tingsrätten eller hovrätten att "vi klarade det här" bevisade att EA hade riggat en fälla där syftet var att få Dil*n Uh*n (*=a) åtalad och därigenom få skadestånd.

EA skickade en kortverion av inspelningen, där hon klippt bort båda delarna ovan, till polisen. DUs advokat David Massi begärde att få ta del av originalinspelningen. När polisen bad EA om denna sa hon att hon hade haft problem med telefonen och fabriksåterställt den. Hon blev ändå ombedd att lämna telefonen, som skickades till NFC, som kunde plocka fram hela originalfilen. Med innehåll som nästan säkert var det som ledde till att DU friades i hovrätten.

Så utstuderat ondskefullt att det måste bli straffbart. Hur kan det komma sig att hon tillåts göra fingret mot rätten på detta vis om och om igen. Vad är det för förvridna själar som försvarar sånt?
Senast redigerad av 90510 2021-03-25 kl. 17:53.
Citera
2021-03-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, men om vi nu håller oss till ljudfilen och att EA klippte i den, vad är det jag inte förstår av de delarna? Du går med på att hon klippte i ljudfilen och du går med på att det som citeras i rättegångshandlingen är korrekt?

Ja det går jag såklart med på
Citera
2021-03-25, 17:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Så utstuderat ondskefullt att det måste bli straffbart. Hur kan det komma sig att hon tillåts göra fingret mot rätten på detta vis. Vad är det för förvridna själar som försvarar sånt?
Innan psykiatrireformen hade hon suttit på mentalsjukhus sedan länge.
Citera
2021-03-25, 17:49
Medlem
Finns hela presskonferensen tillgänglig nånstans?
Citera
2021-03-25, 17:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Lambertz anmäler henne för våldtäkt! Vad i hela fridens namn?!
Vad fan menar karln. Är han spritt språngande galen?
https://www.tv4.se/artikel/53pyhzQqLYH6hslivO7Lkx/just-nu-lambertz-har-motanmaelt-kvinnan-foer-valdtaekt-som-en-symbolhandling
Hahaha, underbart. Extremt roligt. Sätt lagstiftningen på prov.
Citera
2021-03-25, 17:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Arsleberg
Vilka skriver att hon heter Sara?

Hon heter inte Sara, det är nog något de bara skriver för att försöka dölja hennes riktiga namn.

Ja man sätter ett fingerat namn för att en redogörelse får bättre flyt och läsvänlighet med ett namn istället för att använda sig av hon, henne, denne.

Det är inget konstigt det gör man ju även med de misstänkta under processen och om de frias. I bland använder man en yrkestitel om personen har ett yrke med någon slags status popstjärnan, regissören, läkaren, juristen etc.

Det hade man antagligt gjort med GL också om han inte valt att outa sig.
Citera
2021-03-25, 17:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Finns hela presskonferensen tillgänglig nånstans?
Sök i tråden på ordet VLC
Citera
2021-03-25, 17:51
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, underbart. Extremt roligt. Sätt lagstiftningen på prov.

Jag förutsättar att åklagaren nu ser till att Polisen åker och hämtar henne och sätter henne i häktet i två veckor.

Könen är väl lika inför lagen?
Citera
2021-03-25, 17:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Det är tyvärr helt lagligt och åtal som bygger på både smyginspelade samtal, foto och videos i hemmet har ökat markant sedan coivd-19. Anledningen till att jag skriver tyvärr är för att jag inte tycker den typen av bevisning ska tillåtas avgöra mål i den graden det görs. Det är för lätt att manipulera. Media som editerats med deepfake kan som lagen tolkas nu fälla en åtalad. Finns redan ett avgörande i frågan.

Jag håller med. Otäkt att man kan bli inspelad av andra lite hur som helst. Jag har inte mycket att dölja, men jag har fobi för min egna inspelade röst, samt film/foto-fobi. Haft det sedan 3-års-åldern. Är runt 60 år nu.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Den poliskvinnan borde få andra arbetsuppgifter. Det är inte lämpligt att "varna" bedragare på det här sättet. Lika olämpligt som att advokater hjälper häktade MGM.

Håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Man får spela in samtal där man själv deltar.

«Detta innebär motsatsvis att det är fullt tillåtet att spela in ett samtal under förutsättning att man själv deltar i dialogen. Det har ingen betydelse vilken typ av samtal det rör sig om och det är inte heller nödvändigt att den andra samtalsparten är medveten om att samtalet spelas in.»

4 kap 9a § och följande i BrB

https://lawline.se/answers/2988

https://lagen.nu/1962:700

Tack för utförligt svar!

Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Hon har lurat in honom i en honungsfälla. Bedrägligt beteende och därmed en bedragerska.

Ok, låter logiskt.

Vad är det för stöld, då? Av vad?
Citera
2021-03-25, 17:55
Medlem
Reimers avatar
Pravda går all in nu och ska skademinimera fadäsen att häkta Göran Lambertz på oklara grunder

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/zg9oWr/endast-en-rattshaverist-stammer-staten-i-handskrivet-brev

Oisin får kratta manegen för nästa snyftartikel som handlar om hur synd det är om lilla "Sara"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x39l6j/sara-ar-kvinnan-som-lambertz-misstanktes-ha-valdtagit--hamnade-i-en-m

Vad som helst får skrivas bara det inte är sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in