2021-03-25, 10:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
$194 till $372 på aftermarket i Måndags kallar jag hög volatilitet. https://imgur.com/a/Socu6QK

11,43% ökning med 50,000 volym i dagens premarket kallar jag hög volatilitet.

Ja, du har rätt.
Citera
2021-03-25, 10:55
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Jefferies analytiker höjde det uppskattade värdet från $15 till $175 igår baserat på fundamental analys av kvartalsrapporten som släpptes i Tisdags.

Ifall du köper aktien nu för $130 förväntas du av Jefferies analytiker göra en vinst på minst 34.6%.

"nakamoto" på Flashback som har en bild på en katt med Hitlermustasch som avatar som just har lärt sig att svenska medborgare inte kan blanka på NYSE vet så klart bättre än en investeringsbank med miljarder i omsättning.

Jag vet iallafall vem jag väljer att lyssna på.

Skojjar du? Det finns många certifikat och optioner som tillåter svenska medborgare att ta korta positioner på NYSE. Vad är det för fel med en kitler? Är du rasist eller..
Citera
2021-03-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja fast med volatilitet brukar man mena att kursen rör sig uppåt och nedåt mellan stora spann, här har det bara varit nedår i två veckor, men kollar man årsgrafen så är det hysteriskt volatilt!

Haha ja GME är extremt volatil.
Citera
2021-03-25, 11:00
Avslutad
Citat:
Ja, du har rätt.

Oj, jag var inte beredd på det svaret. Tack för den goda tonen! Det händer allt för sällan tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Vad är det för fel med en kitler? Är du rasist eller..

Jag har inga problem alls med det min vän, du får ha vilken bild du vill. Jag ville bara påpeka att det verkar stå mellan Hitlerkatten på Flashback och tunga auktoriteter.

Själv har jag haft samma apa med en banan i handen som avatar i över 10 år. GME är mitt kall och apan är mitt spirit animal.

Jag kommer krama mina diamanter tills mina små händer blöder men du gör förstås precis hur du själv vill med dina egna investeringar.
Citera
2021-03-25, 11:04
Medlem
Är så jävla glad att jag fick chansen att fylla på med lite fler aktier igår på en sån fin rabatt. Hoppas nästan på att det biir ännu mer rabatt idag även om det inte ser ut så i skrivane stund.
Citera
2021-03-25, 11:21
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Haha ja GME är extremt volatil.

Jo, den ÄR det och i en långsiktigt fallande trend.

Kul att fansen omedelbart och okritiskt accepterade riktkursen på $175 medans de som kommer med mer realistiska värderingsr inte är vatten värda!
Citera
2021-03-25, 11:42
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Hur kan jag som svensk medborgare gå kort på GME?

Citat:
Om det är idiotiskt? Överväg följande: Gamestop är ett företag i en döende bransch. Priset har sjunkit 60% på två veckor. Trots detta ligger P/E fortfarande över 100? Låter det som en rimlig investering i dina öron?

Har du lärt dig att "korta" GME än?
Citera
2021-03-25, 11:45
Medlem
Citat:
Jo, den ÄR det och i en långsiktigt fallande trend.

Kul att fansen omedelbart och okritiskt accepterade riktkursen på $175 medans de som kommer med mer realistiska värderingsr inte är vatten värda!

Okej. Ja vi har olika analyser. Det är helt ok!
Citera
2021-03-25, 12:02
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Okej. Ja vi har olika analyser. Det är helt ok!

Du har säkert mer rätt och bättre koll än jag men min realistiska riktkurs på 6-12 månader är under $50.
Citera
2021-03-25, 12:28
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Du har säkert mer rätt och bättre koll än jag men min realistiska riktkurs på 6-12 månader är under $50.
Skapligt upp från 4 dollar alltså. Tur att gnällingarna här inte sysslar med detta på professionell nivå heller.
Citera
2021-03-25, 12:29
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Har du lärt dig att "korta" GME än?
Nivån på de som anser att gamestop är konkursmässigt.
Citera
2021-03-25, 12:29
Medlem
libbens avatar
Citat:
Hög volatilitet? Inte de senaste två veckorna, då har det varit en tydlig sjunkande trend utan särskillt stor volatilitet.

Om det verkligen skulle vara ont om aktier och de som såldes omedelbart snappades upp av småsparare så skulle vi inte sett den kraftiga nedgången vi bevittnat de senaste två veckorna.

Folk tradear på vollan. Så det ni ser flyta runt är mestadels trading. Vi apor köper och håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in