2021-03-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Nån som har läckt om KK?😂
Kanske kanske inte...
Men lite deppigt verkar det vara iallafall.
Citera
2021-03-17, 16:49
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Kanske kanske inte...
Men lite deppigt verkar det vara iallafall.

Ja om man bryr sig om kursen, annars så känns det rätt trevligt ☺️
Citera
2021-03-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ja om man bryr sig om kursen, annars så känns det rätt trevligt ☺️
Du håller dig till dom feta utdelningarna i Anoto...
Citera
2021-03-17, 17:55
Medlem
Anotos graf sedan 2000 är nog börsens mest deprimerande syn. Börsens längsta pyspunka, nånsin. Det är ju inte så att den gjort några drastiska hopp eller fall som ens gett det minsta hopp om en comeback utan det har bara varit en enda långt långsamt lidande.
Citera
2021-03-25, 10:11
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Anotos graf sedan 2000 är nog börsens mest deprimerande syn. Börsens längsta pyspunka, nånsin. Det är ju inte så att den gjort några drastiska hopp eller fall som ens gett det minsta hopp om en comeback utan det har bara varit en enda långt långsamt lidande.
Enig med dig, dock som utomstående är det fascinerande att se hur länge ett företag kan leva på emissioner och luft! Samt tålamodet/dumheten hos dem som trots allt finansierar luftslottet
Citera
2021-03-25, 10:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Enig med dig, dock som utomstående är det fascinerande att se hur länge ett företag kan leva på emissioner och luft! Samt tålamodet/dumheten hos dem som trots allt finansierar luftslottet

Lägg till det hur många miljoner som VD och ledning kan plocka ut till sina egna fickor år efter år av dessa pengar!

Bolaget är inte ens ett luftslott!
Men det finns desperados som tror stenhårt på bolaget, hur mycket pengar de förlorat erkänner de ALDRIG, tvärt om, de ligger plus på sina innehav i Anoto!

Vi kan ju slänga ut en kontrollfråga!

Hello Alienfin! Are You out there? Ligger du plus eller minus i Anoto?

Piska en död häst...
Citera
2021-03-25, 10:39
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Lägg till det hur många miljoner som VD och ledning kan plocka ut till sina egna fickor år efter år av dessa pengar!

Men det finns desperados som tror stenhårt på bolaget, hur mycket pengar de förlorat erkänner de ALDRIG, tvärt om, de ligger plus på sina innehav i Anoto!

Piska en död häst...

Hejsan! Jo ganska nära gavet iaf,tack som frågar. Krängde iväg några hundra k st mellan 1,65-2,50 som jag köpt runt kronan för frugan ville öppna en ny bar i byn.
Har merparten kvar dock i långa portföljen 👍
Citera
2021-03-25, 10:41
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3

Piska en död häst...
Alienfin verkar trygg i sig själv och sin investering, det kan någon av följande orsaker, eller flera av dem:
• snuskigt rik, så pengar betyder nada
• efterbliven, för att tala klarspråk
• han sitter på info som inte vi har!

Oavsett vilket så är hans bekymmer. Problemet med självsäkra typer är att dom kan få med sig mindre vetande!
Citera
2021-03-25, 10:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Hejsan! Jo ganska nära gavet iaf,tack som frågar. Krängde iväg några hundra k st mellan 1,65-2,50 som jag köpt runt kronan för frugan ville öppna en ny bar i byn.
Har merparten kvar dock i långa portföljen 👍

Tack för svaret! Själv ligger jag både lång och back! Har väl råd med några drinkar i din frus bar om jag lossar nu...
Citera
2021-04-05, 16:50
Medlem
RostigHinks avatar
Det förvånar mig att folk fortfarande tror på den här skiten när det finns så många andra lovande bolag.
Citera
2021-04-05, 20:48
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det förvånar mig att folk fortfarande tror på den här skiten när det finns så många andra lovande bolag.

Varje skräpbolag har sina cheerleaders, speciellt inom tech och biotech där det ska vända vilken dag som helst och den där revolutionerande produkten ska ta över världen. Det mest fascinerande är hur lika alla är, gå in på Placera-forum för valfri aktie som varit hajpad och du hittar exakt samma sorts inlägg.

Sorgligast är nästan folk som vägrar realisera en förlust utan bara sitter kvar år in och år ut i hopp om en vändning. Jag såg nån som efter många år äntligen låg plus minus noll och kunde sälja utan förlust. Hur mycket snabbare hade det inte gått om han sålt skiten och satsat på nåt bättre? Målet är väl att tjäna pengar. Gud vet vad vår käre Alienfin hade tjänat om han bara hade köpt en indexfond för x antal år sen istället för att sitta kvar med den här skiten.
Citera
2021-04-06, 01:46
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Varje skräpbolag har sina cheerleaders, speciellt inom tech och biotech där det ska vända vilken dag som helst och den där revolutionerande produkten ska ta över världen. Det mest fascinerande är hur lika alla är, gå in på Placera-forum för valfri aktie som varit hajpad och du hittar exakt samma sorts inlägg.

Sorgligast är nästan folk som vägrar realisera en förlust utan bara sitter kvar år in och år ut i hopp om en vändning. Jag såg nån som efter många år äntligen låg plus minus noll och kunde sälja utan förlust. Hur mycket snabbare hade det inte gått om han sålt skiten och satsat på nåt bättre? Målet är väl att tjäna pengar. Gud vet vad vår käre Alienfin hade tjänat om han bara hade köpt en indexfond för x antal år sen istället för att sitta kvar med den här skiten.
Så är det. Vändningen kommer snart. Ett nytt PM kommer närsomhelst. TA säger att aktien bottnat... etc. etc. Finns flera bolag vars affärsverksamhet är nyemissioner som lever på dessa stackare.

Själv tar jag förluster när jag ser att det inte leder någon vart. Pengarna har jag fått tillbaka med råge genom att satsa på något annat. Min portfölj har gått bättre än index senaste 10 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in