2021-03-25, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Så du gör skillnad på svenska & danska vikingar, när bosatte sig den efterkommande dansken på det obebyggda Skåne då?

Menar du när Danmark & Sverige bildades eller vad far du efter? Man kan inte säga att Skåneland tillhörde Sverige innan 1658. Jag vet inte vad det riktigt skulle baseras på.
Citera
2021-03-25, 00:17
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Menar du när Danmark & Sverige bildades eller vad far du efter? Man kan inte säga att Skåneland tillhörde Sverige innan 1658. Jag vet inte vad det riktigt skulle baseras på.
Ingen aning, jag vet inte när den första dansken trampade på det obeybyggda Skåne, om det var en dansk viking eller om det var någon kristen dansk nationell du far efter
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-25 kl. 00:21.
Citera
2021-03-25, 00:19
Medlem
Jag saknar Dominika! Tänker fortfarande på hennes replik när de skulle ange en annan stjärna än Polstjärnan: ”Ja, det är jävla stjärna.”
Citera
2021-03-25, 10:18
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Men från allra första början måste ju rimligen Skåne varit svenskt, det tillhör trots allt det svenska fastlandet, alltså kan det inte ha tillhört Danmark från början utan har övertagits i nått krig mot Danmark, och sedan slutade plötsligt dansken att
ockupera vårt! Skåne varav man har jag bestämt missledande säger att 1658 blev Skåne svenskt

Komiskt att dom tror att vi kan en endaste bokstav i grekiska alfabetet

Med det resonemanget så ska Norge också vara svenskt, eftersom de båda är placerade på samma fastland...
Citera
2021-03-25, 10:57
Medlem
RickySpanishs avatar
Det här kommer få mig att låta som att jag är Agda 97 år, men jag tycker att F&F skriker så jävla mycket? De skriker ut kategoriena som attde sitter framför en skola i aulan och inte har nån mikrofon. Varför kan de inte prata i en mer normal samtalston? Du måste inte skrika för att uppfattas som rolig, jämför med tex På Spåret.
Citera
2021-03-25, 11:43
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickySpanish
Du måste inte skrika för att uppfattas som rolig, jämför med tex På Spåret.

Ja, det var ju en bra jämförelse... Kristian Luuk är ju verkligen en nedtonad person som talar med låg volym. Han må ha lugnat sig något det senaste året, men annars har han varit om möjligt än mer påfrestande än F&F.
Citera
2021-03-25, 14:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Med det resonemanget så ska Norge också vara svenskt, eftersom de båda är placerade på samma fastland...
Nej, men det är havet emellan som gör att det framstår så ologiskt
Citera
2021-03-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ingen aning, jag vet inte när den första dansken trampade på det obeybyggda Skåne, om det var en dansk viking eller om det var någon kristen dansk nationell du far efter

Folk blev danskar & svenskar efterhand. Det var knappast så att de första som dök upp i Skåne när inlandsisen drog sig tillbaka funderade över om de var danskar eller svenskar. De visste varken vad Skåne, Danmark eller Sverige var. De namnen dyker upp låååångt senare.

Citat:
Nej, men det är havet emellan som gör att det framstår så ologiskt

Åk till Helsingborg & titta. Det är inte mycket hav att korsa. Jämför med Vänern. Prova sen att gå genom skogen från Växjö till Kristianstad. Eller från Jönköping till Falkenberg. Då förstår du vad som är naturligt gränsland.
Citera
2021-03-25, 22:30
Medlem
Crapmagics avatar
Ingen kände ingen feminist-konstnären Marina Abramhamowitch, fail redaktionen...
sedan kom Rickard Söderberg in uppsminkad & fin
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-25 kl. 22:35.
Citera
2021-03-25, 22:40
Medlem
Vad var det Schyffert sa när alla skrattade som fan? I samband med när han talade om spion-strippan.
Citera
2021-03-25, 22:42
Medlem
tcfmogs avatar
Schyffert är sjukt lik Göran Lambertz.
Citera
2021-03-25, 23:07
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vad var det Schyffert sa när alla skrattade som fan? I samband med när han talade om spion-strippan.

Han pratade om att Mata Hari kanske gick till syokonsulenten och sa att hon ville jobba med sina hobbies; kontraspionage och striptease
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in