Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Nä man ska inte ta lätt på det. Men han kände till det och ändå skulle han doppa dasen. Ändå ville han kladda, kramas och pussa på ansiktet fastän han märkte att hon då försökte dra sig undan. Men han menar att det inte är sexuellt ofredande, men dock, en påtvingad fysisk närhet han klart märkte att hon inte önskade. Och ändå ville han doppa dasen.
Nja, vad jag förstått så trodde lambertz att hon nog bara en av alla dessa kvinns som ljugit ihop en historia och tycker att hon har rätt att sprida den i ofentligheten utan juridisk konsekvens,(det kryllar och kryllade ju av dessa avarter till sjuka "påstodda" våldtäktsoffer, de utgör ju 20%-50% av alla våldtäktsnmälningar, med eller utan metoo. att han var insatt i att hon däsförinnan manipulerat och ljugit in en person i fängelse i 9 mån eller regelbundet sysslade med att falskanmäla män är vad jag förstår något som han fick reda på via sin advokat i häktet (svt reporter kontaktade "försvaret"), men visst, han borde nog gjort en slagning på kvinnan ifråga, hennes eskapader är ju inte helt omöjliga att läsa om.
Sexuelt ofredande förutsätter att han "fortsätter" efter att hon avisat honom, att kram någon är inte våldtäkt, att krama någon som säger jag vill inte kramas eller backar, kan vara sexuelt ofredande, Att ångra att man kramandes är inte heller det våldtäkt.
Man har ju bedömt hennes vittnesmål som ej tillförlitligt, varför lambertz per automatik inte är det för du förklara, att hon börjar kladda på honom, betyder ju inte att hon blivit våldtagen.
Citat:
Är det ok för män att random skrynklig tiggartant utanför COOP kramar och pussar på dem när de ska till butiken? Om det inte är sexuellt utan hon tycker de är fina? Skulle knappast tro det.
Jo, för det är ju en relvant liknelse... och det är ok såvidare mänen inte avisar eller ber henne sluta. under förutsättning att de då har en relation som inbegriper att de även bjuder in och firar julafton med sagda coop tiggartant.