2021-03-25, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Och här trodde jag att Göran helgade äktenskapet. För jag menar 70-plussare har ju rekommenderats social distansering i princip hela förra året. Träffade han 36-åringen redan 2019?

Det vet jag inte. Sen vet jag inte heller hur mycket FÖR äktenskap Göran var egentligen. Han och frun chockade omgivningen och framför allt sina närmaste genom att skaffa barn utan att vara gifta. Deras mammor ville inte att det skulle sättas någon annons i tidningen angående första barnet, för att de skämdes så mycket.

Nu läser jag på exfruns Facebook att hon gifte sig med Göran 2.10.2012. Samma år alltså när hon fyllde 60år.

Oavsett om de nu var gifta eller ej så ska man ju inte bedra den andre om man har lovat att vara trogen.

Detta gäller såklart även den nya kvinnan som han är särbo med.

Så Lambertz gör rätt om han skäms. Dock av en annan anledning än vad feministerna önskar..
Citera
2021-03-25, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
ÄVEN om hans version skulle vara den som stämmer är han ju en jävla gris som jag fattar inte hur nån kan försvara. Han var ju fullt medveten om hennes tidigare utsatthet, en ömsesidig fadersgestalt till henne och med sin långa erfarenhet inom rättsväsendet inom precis detta området väl medveten om tidigare brottsoffer riskerar utsätta sig själva i dess situationer och att hon under kraftig alkoholberusning knappast skulle kunna samtycka. Det här är alltså en kvinna han känner och av hans sms efter är det ju helt uppenbart att han förstår att detta inte är något hon mår bra av och han begått ett stort misstag. Det säger väl rätt mycket oavsett vilken sida av lagstiftningen det skulle hamna.

+ sluta terrorisera henne snälla, alltså det är pinsamt. Ni e inte så dumma ni framställer er som och fatta att det är riktiga människor bakom detta. OAVSETT så är det väl inget beteende ett civiliserat land ska ha. Män är väl inte djur? ...
Har du missat hennes historik? Det rör sig om en psykopat som har satt i system att falskanmäla män för våldtäkt. Det är tröttsamt med personer som slentrianmässigt försvarar män som är anklagade för våld mot kvinnor. Lika tröttsamt med de som slentrianmässigt gör motsatsen. Man måste göra en bedömning från fall till fall. Av de andra kändisar som blivit anklagade för liknande saker senaste åren (kulturprofilen m.fl.) har jag varit rätt säker på att de är skyldiga, däremot är detta fall annorlunda. EA tycks vara en riktig kaninkokerska. Att systematiskt falskanmäla för ett så grovt brott är inget man ska ta lätt på.
Citera
2021-03-25, 08:20
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Detta drev mot Göran är fruktansvärt. Det är synd att feministerna hetsjagar honom bara flr att han ville vara lite trevlig och hjälpa ett hysteriskt fruntimmer. Vad är det med folk idag?
Citera
2021-03-25, 08:22
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Maria Sveland och Cissi Wallin vill gräva djupare och publicerar texter till stöd för kvinnan. Och många feminister ytterligare. Så det e inte bara på Flashback det finns engagemang. Många utanför Flashback engageras för rätten att få ljuga utan konsekvenser.
Ja exakt det kommer bara bli en loop.
Debatten ligger ju i att en Lambertz stoltserar med hur han blivit frame'ad av tjejen och detta blir ju alla feministerna vansinniga på som vill förstärka att tjejen är ett oskyldigt offer.

Ingen är offer i detta.. Lambertz bjöd trots allt hem tjejen för en intim krökfest.. Han är gubbslem i grunden.
Bruden är inte frisk i huvudet och hon har frame'at förut.

Ingen vinner här!
Citera
2021-03-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Tack. Vilka år blev E.A. LPT:ad?

Ej läst ex-makens blogg. Däremot läst att denne varit dubbelt så gammal som E.A.

Borderline-störning, ej otänkbart. Dock tänkbart att Lambertz knullat på E.A. Ej heller otänkbart att E.A. varit kraftigt berusad när samlaget skett.
Jag tror att hennes diagnos är att hon har inga pengar. Försöker ta sig fram i livet på annat sätt än genom att jobba ungefär som zigenarna och tiggarna gör. Det är nog zigenarblod inblandat här.
Citera
2021-03-25, 08:24
Medlem
Har vi någon här som är bukis med GL? Gissar att han sedan julafton har ett ganska stort antal!
Citera
2021-03-25, 08:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag tyckte först det lugnade ner sig ett tag, men nu är regeringens trollfabrik #jagärhär verkligen mobiliserade i fallet.

Hela detta fall är verkligen skadligt för en intersektionella tokvänsteragendan & nu är det full damage control som gäller.
Citera
2021-03-25, 08:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Detta drev mot Göran är fruktansvärt. Det är synd att feministerna hetsjagar honom bara flr att han ville vara lite trevlig och hjälpa ett hysteriskt fruntimmer. Vad är det med folk idag?

Men han får väla skylla sig själv! Han har i 30 år plus suttit på makt att göra något åt saker som det här. De är han som bestämt att det ska vara så här! Sedan klagar han bara när han själv råkar illa ut pga sina egna jävla lagar och får sitta 2 veckor i häktet.
Citera
2021-03-25, 08:29
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Har hon utländskt påbrå?
Citera
2021-03-25, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Här är målnumret på det som ska upp i rätten i april
https://www.domstol.se/nyheter/2019/11/huvudforhandling-i-mal-om-grovt-fortal/

Kan ju inte vara ..

"Den 21 och 25 november 2019 kommer tingsrätten att hålla huvudförhandling i ett i massmedia uppmärksammat mål där en kvinna står åtalad för grovt förtal genom att ha pekat ut en man som våldtäktsman på sociala medier under 2017 och 2018."
Citera
2021-03-25, 08:31
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Har hon utländskt påbrå?
Inte det minsta.
Citera
2021-03-25, 08:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej exakt. Det här är lite av hopplöst case för dom. Desto mer som kommer bli känt desto mer kommer ju mannen ifråga vara den som folk tycker synd om. Bättre att ge upp just det här slaget och se till hela kriget istället. Men Maria verkar ju inte ge upp och det i förlängningen är ju extremt illa för hennes övergripande mål.

Det svåra för Maria att fatta. Det finns även ruttna äpplen inom ditt eget kvinnosläkte. Alla är inte helt oskyldiga och kvinnor är bara helt oskyldiga väsen som inte kan göra något fel.

Det parodiska är att de gör exakt samma sak som Lambertz gjorde i Quick-fallet - precis som Lambertz bestämde sig att Quick var skyldig oavsett vad någon annan anförde så har de bestämt sig att Lambertz är skyldig oavsett vad som kommer fram om kvinnan och fallet.

Det är en viss poetisk rättvisa i det hela...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in