2021-03-25, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du tramsar.
Eller så är du djupt okunnig?

Ingen har sagt någonting om att det som hänt skulle vara "lagligt".
Det har däremot nu av åkl inte kunnat tänkas bli bedömt som brottsligt om det skulle hamnat i en domstol för prövning.
Därför har åkl Annika Bokefors inte rätt att väcka åtal, detta eftersom hon redan nu inser att det knappast kan bli en fällande dom.

Kanske har åkl AB nu lärt sig en läxa?
Kanske har även GL lärt sig en läxa?
Synd bara att han inte fick sitta 7 månader som DU, ett tidigare offer(?) för EA:s härjningar fick göra innan han frigavs i hovrätten.
GL kom därför alldeles för lindrigt undan.
Min mening.

Den som borde lära sig en läxa är gubben , sup inte unga kvinnor under bordet och sen ha sex med dom
Citera
2021-03-25, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nja, nästan rätt.

Huruvida GL kallat EA "dotter" tycks oklart.
Huruvida EA supit sig full av egen maskin eller fått hjälp av GL är även det oklart.
Huruvida GL och EA haft sex är ytterligare en sak som är oklar, även om det mesta kanske tyder på det.

Så, är det lagligt att kalla någon "dotter", att dricka med personen i fråga och att även ha sex med denne, trots att man är i 70-årsåldern och kvinnan runt 30? Japp, välkommen till Sverige!

Att han kallade henne dotter har han själv sagt
Att dom haft samlag är oxå klarlagt

Även om hon dricker själv är det inte ok att ha sex med henne utan samtycke, eller det borde inte vara ok
Citera
2021-03-25, 06:56
Medlem
ÄVEN om hans version skulle vara den som stämmer är han ju en jävla gris som jag fattar inte hur nån kan försvara. Han var ju fullt medveten om hennes tidigare utsatthet, en ömsesidig fadersgestalt till henne och med sin långa erfarenhet inom rättsväsendet inom precis detta området väl medveten om tidigare brottsoffer riskerar utsätta sig själva i dess situationer och att hon under kraftig alkoholberusning knappast skulle kunna samtycka. Det här är alltså en kvinna han känner och av hans sms efter är det ju helt uppenbart att han förstår att detta inte är något hon mår bra av och han begått ett stort misstag. Det säger väl rätt mycket oavsett vilken sida av lagstiftningen det skulle hamna.

+ sluta terrorisera henne snälla, alltså det är pinsamt. Ni e inte så dumma ni framställer er som och fatta att det är riktiga människor bakom detta. OAVSETT så är det väl inget beteende ett civiliserat land ska ha. Män är väl inte djur? ...
Citera
2021-03-25, 06:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Att han kallade henne dotter har han själv sagt
Att dom haft samlag är oxå klarlagt

Även om hon dricker själv är det inte ok att ha sex med henne utan samtycke, eller det borde inte vara ok

Men det ju redan klart eftersom utredningen är nedlagd att de bägge knullade villigt. Hon är sedan för fan 30 om hon inte kan kontrollera sitt drickande så borde hon inte dricka alls. Inte hans ansvar.
Citera
2021-03-25, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne.Larsson
I agree. Tjejen i filmen saknar också stjärntatuering (som syns på flera av exmakens bilder) på ryggens vänstersida.
Det finns väl tatueringar som man nästan kan tvätta bort har jag läst. Men jag vet inte. Är okunnig på det området.
Citera
2021-03-25, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men ändå, jag gläder mig över feministernas disparata reaktioner. Blandad kompott av kognitiv dissonans och hysteriska utfall.

Maria Sveland svingar vilt mot Lambertz nu på sin hemsida. Hon ångrar nog att hon lovade betala böterna åt dom kvinnor som ljugit om utpekade män.
Citera
2021-03-25, 07:06
Medlem
Neolitikums avatar
Lambertz påstår att han blev våldtagen på julafton i en polisanmälan.

Citat:
Före detta justitiekanslern Göran Lambertz har polisanmält målsäganden i våldtäktsmålet.
Enligt anmälan ska kvinnan ha våldtagit Lambertz. Han anmäler henne också för falsk tillvitelse, alltså falsk anklagelse.
https://www.tv4.se/artikel/53pyhzQqLYH6hslivO7Lkx/just-nu-lambertz-har-motanmaelt-kvinnan-foer-valdtaekt-som-en-symbolhandling
Falsk tillvitelse.
Han gör samma brott som han han anmäler kvinnan för som en "symbolhandling".

Citat:
Göran Lambertz uppger i SMS till TV4Nyheterna att han inte kommer ihåg exakt vilken dag anmälan gjordes, men att det var ”ganska tidigt”. Han uppger också att våldtäktsanmälan mot kvinnan var en ”symbolhandling”.
Vad ät baktanken med det?
Citera
2021-03-25, 07:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Lambertz påstår att han blev våldtagen på julafton i en polisanmälan.

https://www.tv4.se/artikel/53pyhzQqLYH6hslivO7Lkx/just-nu-lambertz-har-motanmaelt-kvinnan-foer-valdtaekt-som-en-symbolhandling
Falsk tillvitelse.
Han gör samma brott som han han anmäler kvinnan för som en "symbolhandling".

Ok då måste alltså kvinnan bli satt i häkte bums! Allt annat vore ju lagligt fel. Sitta där i 2 veckor så åklagare får utreda det där här grundligt innan hon eventuellt sätts fri.
Citera
2021-03-25, 07:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Maria Sveland svingar vilt mot Lambertz nu på sin hemsida. Hon ångrar nog att hon lovade betala böterna åt dom kvinnor som ljugit om utpekade män.
Bara det:

"Hon ska betraktas som våldtäktsoffer!"

Varför då? Jag gör varken eller så länge det inte är klarlagt om hon ljuger eller inte. Om hon har gjort detta för vinnings skull.

Det vore ett slag i ansikte mot de kvinnor som verkligen blivit våldtagna då. Särskilt med tanke på oviljan bland vissa feminister att diskutera de verkliga orsakerna till många överfallsvåldtäkter.
Citera
2021-03-25, 07:12
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Att visa att samtycket är lika viktigt åt båda håll förmodligen.
Citera
2021-03-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bara det:

"Hon ska betraktas som våldtäktsoffer!"

Varför då? Jag gör varken eller så länge det inte är klarlagt om hon ljuger eller inte. Om hon har gjort detta för vinnings skull.

Det vore ett slag i ansikte mot de kvinnor som verkligen blivit våldtagna då. Särskilt med tanke på oviljan bland vissa feminister att diskutera de verkliga orsakerna till många överfallsvåldtäkter.
Det e en så låg nivå på argumenten från Sveland att man rodnar. Precis som du säjer e det ett slag i ansiktet på dom som blivit utsatta. Jag hoppas det blir en diskussion om varför så många vill ha fällande domar mot oskyldiga.
Citera
2021-03-25, 07:18
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Korrigering:
Massis föreläsning och domen avser inte ärendet med PA som i slutänden ledde till åtal mot EA för förtal, de avser anklagelsen mot DU för våldtäkt nyårsnatten 2017/2018.

Det som Massi inte går in på är hur i hela h-e TR dömde DU som skyldig när de visste om fifflet med ljudfil och fabriksåterställning. Satt nämndemännen och sov eller tappade Massi bollen?

Oh, dåligt av mig. Viktig rättelse. Det var alltså den andra anmälan (2019) som nu lett fram till förtalsmålet. Utredningen lades ned innan det gick till åtal men EA skrev om händelsen på sociala medier. Ja, lite kort föreläsning, hade gärna sett en mer fördjupande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in