2021-03-24, 22:58
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Då saknas det bara mat till den svältande befolkningen för att det ska vara fulländat? Något mer som saknas? Förutom mänskliga rättigheter?

För övrigt följer det där uttalandet i stort sett ordagrant KFA:s propagandarekommendationer, de är även vedertagna inom Svensk Koreanska Föreningen.
Är det inte dags att uppdatera manualen? Det skulle vara roligare att läsa lögnerna i en anan ordföljd någon gång. Lite mer variation.
Testa, eller får du bassning då?

Intressant. Jag har liten kunskap om vad KFA är för nått, men du måste ju ha järnkoll då du ofta hänvisar till den.

Så du kanske kan lägga upp en kopia på manualen och länka så att jag och andra nyfikna får se? Skulle vara kul om den använder samma ord som jag gör. I sådant fall kan man börja misstänka att det jag säger ligger i tiden.
Citera
2021-03-24, 22:59
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Deras plan är så omoderna att det i alla fall blir Kamikaze. De behöver bara bränsle för ett uppdrag till Sydkorea men inte tillbaka.

Ahh detta missbrukade och felanvända ord. En förklarande artikel.
Citera
2021-03-25, 01:44
Medlem
2 st nya missiler avfyrade av Nordkorea nu på torsdagsmorgonen.

Utredning med detaljer om typ och exakt nedslagsplats pågår.
Citera
2021-03-25, 02:30
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR

Förstår jag det rätt har det varit kortdistansrobotar. Tecken på att de inte längre har råd att avfyra de större?
Citera
2021-03-25, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Förstår jag det rätt har det varit kortdistansrobotar. Tecken på att de inte längre har råd att avfyra de större?

Oklart (än så länge) om det är fråga om ballistiska missiler öht.

Antingen vågar dom inte avfyra ICBM:s eller så är det en kostnadsfråga.

Jag tror det i nuläget är en initial test av Biden och den nya alliansen mellan SK-J-US.
Citera
2021-03-25, 05:03
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Oklart (än så länge) om det är fråga om ballistiska missiler öht.

Antingen vågar dom inte avfyra ICBM:s eller så är det en kostnadsfråga.

Jag tror det i nuläget är en initial test av Biden och den nya alliansen mellan SK-J-US.

De skall ha flugit 450 km med en topphöjd på 60 000 m ungefär.
Citera
2021-03-25, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
De skall ha flugit 450 km med en topphöjd på 60 000 m ungefär.

Ballistiska missiler.
Inte bra.

Snabbinkallat möte i FN nu.
Detta är ett brott av Nordkorea och en upptrappning.

Forstått att Suga är måttligt road.
Citera
2021-03-25, 06:30
Medlem
Nordkorea trappar upp konflikten genom de nya uppskjutningarna av missiler.

Resultatet av Nordkoreas illvilliga beteende och uppenbara ovilja att inte ens föra BDDD (back-door diplomatic dialogue) samtal är oroväckande.

Nu kommer alliansen SK-J-US att växla om taktik och direkt agera utifrån en helt annan position än den som Trump fruktlöst praktiserade.

Låt oss först konstatera, att Trumps beslut att blidka Kims krav på att stoppa militärövningarna med SK var ett kapitalt felaktigt beslut. Varför? Jo, Nordkorea har återigen visat att man ALDRIG står för sina utfästelser och konstant dribblar och ändrar agendan.

1. Kim medgav att självklart måste US/SK få hålla digitala/logistiska defensiva övningar. I samma stund han gjorde den utfästelsen, och han fått bekräftat, att Trump beordrat att cancellera de stora planerade övningarna, visste han att han ljugit och brutit löftet.

2. Kim lovade dessutom att dom nu var ”färdigtestade”, och inte skulle bryta mot förbudet att avvfyra ballistiska missiler igen.

Jag hoppas att omvärlden och framförallt den nya alliansen mellan SK-J och USA nu EN GÅNG FÖR ALLA, inser att Nordkorea inte går att lita på.

3. Ingen positiv kommunikation eller dialog med Nordkorea sedan sammabrottet i Hanoi, bara stängda dörrar - elak retorik och förtäckta eller direkta hot från Pyongyang.

Nu blir det förhoppningsvis slut på eftergifter och sväljandet av falska löften och lögner från Nordkorea.

Vi kan vänta oss:

Nya sanktioner
Nya militärövningar, som nu kommer att inkludera ett mycket mer aktivt Japan.
Retoriken från US-SK-J kommer från och med nu föras utifrån ett perspektiv som entydigt och klart baseras på styrka och meddelar Pyongyang att den nya alliansen är kraftfullt eniga i att Nordkoreas kärnvapen skall bort.

Äntligen dags för en total blockad?
Citera
2021-03-25, 06:32
Medlem
Citat:

Säkert vårtecken. USA håller varje vår övningar tillsammans med Sydkorea och Nordkorea svarar med att bomba fiskar.
Citera
2021-03-25, 06:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nordkorea trappar upp konflikten genom de nya uppskjutningarna av missiler.

Vem trappar upp konflikten sa du?

Washington and Seoul to resume drill simulating war with North Korea after break due to Covid-19 and Trump-Kim talks – media

14 Feb, 2021 15:48

https://on.rt.com/b1sy
Citera
2021-03-25, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vem trappar upp konflikten sa du?

Washington and Seoul to resume drill simulating war with North Korea after break due to Covid-19 and Trump-Kim talks – media

14 Feb, 2021 15:48

https://on.rt.com/b1sy
Varför nämner du aldrig att Nordkorea övar anfallskrig mot Sydkorea ungefär åtta månader om året uppdelade på två perioder?
Diktaturregimens mål har alltid varit att invadera Sydkorea, det gör man inte utan att öva.
Upphörde Nordkoreas övningar när ROK/USA pauserade?
Citera
2021-03-25, 08:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Varför nämner du aldrig att Nordkorea övar anfallskrig mot Sydkorea ungefär åtta månader om året uppdelade på två perioder?
Diktaturregimens mål har alltid varit att invadera Sydkorea, det gör man inte utan att öva.
Upphörde Nordkoreas övningar när ROK/USA pauserade?
Whataboutery!

Kärnfrågan är och har alltid varit USA:s och SK:s krigsövningar i full styrka med invasionsövningar som det primära två gånger om året. Vid vårsådden och höstskörden precis av någon anledning. Det har tvingat Nordkorea till att mobilisera all arbetsför befolkning då. Med följd att matproduktionen blivit allvarligt lidande.

Nu behöver de inte det längre som du förstår. Istället kan man avskräcka från invasionsförsök. Att skicka iväg missiler precis nu måste väl anses som ROE i sammanhanget om du vet vad det är.

Varför vill du inte att Nordkorea ska få försvara sig på bästa sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in