Tänk er att sitta och gråta över bubbla i gamestop och sedan gå och köpa sina boomerföretag som atlas copco och sandvik till 50 gånger årsvinst.
Haha ja jag fattar inte heller varför folk är bittra för att vi investerar i gamestop. Vi är ju många som redan gjort mycket pengar på detta och kommer nog göra mer. Sen sitter folk och ska håna en. Har så svart att ta till mig av hånet när man sitter som en vinnare med gamestop-aktier
Haha ja jag fattar inte heller varför folk är bittra för att vi investerar i gamestop. Vi är ju många som redan gjort mycket pengar på detta och kommer nog göra mer. Sen sitter folk och ska håna en. Har så svart att ta till mig av hånet när man sitter som en vinnare med gamestop-aktier
De gick nog in sent och brände sig men har för stort ego för att erkänna detta. Själv står Gamestop för en ökning av mitt portföljvärde med tio procent och det tackar man ju självklart för.
De gick nog in sent och brände sig men har för stort ego för att erkänna detta. Själv står Gamestop för en ökning av mitt portföljvärde med tio procent och det tackar man ju självklart för.
Härligt. Tycker bara faktumet att du är plus är en bonus. Du har fått så mycket annat bra för investeringen man gjort. Dels har man lärt sig sjukt mycket. Dels har man haft väldigt kul. Sen om man kliver ur detta med plus på kontot så är det en stor bonus som kan bli väldigt trevlig.
Köpte på mig mer idag. Ångrar nu att jag inte köpte på mig ännu mer men om man har tur så säljs gamestop på rabatt även imorgon.
Är det dumt, rent sagt idiotiskt att börja investera i GME-aktien nu?
Det du bör göra är att följa storyn. Sen får du ta ett eget beslut.
Hegdefondarna använder sig av alla knep de kan och de är jävligt duktiga på det. Personligen tycker jag inte priset speglar det verkliga värdet enligt mig. Det verkar ju helt klart som att priset manipulerats ner till dessa nivåer. Sedan vad man tycker företaget faktiskt är värt får man avgöra själv.
Så jag skulle inte rekommendera att handla. Jag kan bara rekommendera att om du blir intresserad av att investera så gör det bara om du har pengar som du inte bryr dig om för att om du bryr dig för mycket om pengarna så är det stor risk att du blir utskakad en dag som denna. Man ser ju hur folk här i denna tråden reagerat. De tror att allt är över bara för att den gick ner 30% en dag. Det är vardag för oss som investerat. För att vara långsiktig investerare, vilket du måste vara tror jag, så krävs det att du kan sitta still när det gungar. Detta görs enklast att bara investera med pengar som du kan vara utan samt att du tycker att gamestop verkar vara en vettig investering enligt det du läst.
Men vare sig du investerar eller inte så tycker jag du ska följa händelserna. Då kommer du lära dig mycket och efter ett tag kommer du känna själv om du tycker det verkar vara en bra investering eller inte.
Senast redigerad av gman2012 2021-03-24 kl. 23:30.
Är det dumt, rent sagt idiotiskt att börja investera i GME-aktien nu?
Om det är idiotiskt? Överväg följande: Gamestop är ett företag i en döende bransch. Priset har sjunkit 60% på två veckor. Trots detta ligger P/E fortfarande över 100? Låter det som en rimlig investering i dina öron?
Om det är idiotiskt? Överväg följande: Gamestop är ett företag i en döende bransch. Priset har sjunkit 60% på två veckor. Trots detta ligger P/E fortfarande över 100? Låter det som en rimlig investering i dina öron?
Men din jävla jubelidiot, värdet i GME ligger inte i GameStop som företag, utan i den mycket speciella situationen kring axiehandeln i GME som är just nu, där hedgefonderna blankat mer än dom borde vilket kommer resultera i en short squeeze.
Vill du investera utifrån P/E kan du väl köpa Boliden eller nån annan bögaktie, GME är för oss med big balls, riktiga jävla ape fucking balls.
Fattar inte ens hur ni orkar fortsätta mata på lönlös smörja om bolagsvärde då ingen som är intresserad av GME investerar utifrån dessa parametrar, vilket du säkert förstår, men du har inte tillräckliga balls för att vara med i GAMET.
Däremot ska man inte underskatta värdet i det som händer just nu med omstruktureringen av bolaget, Ryan Cohen och övergången till E-handel. Det kan mycket väl göra att dagens kurs på lite sikt är fullt rimlig. Men detta verkar du också ha missat eftersom du tror GME är i en döende bransch. Tvärtom befinner sig GME just nu i en framtidsbransch!
Fan vad jag skriver bra känner jag, skulle lätt kunna frilansa på WSJ eller nått... men just därför lägger jag till detta: man får investera på egen risk och göra sin egen research, köp inte min dunderkaramell rakt av bara för att jag skriver som ett jävla esse.
ps. vad tror ni om imorgon? TOO THE MON?
Senast redigerad av 997 2021-03-25 kl. 01:03.
GME shortas nu till 18.70%
Tror ni squeezen fortf. kommer inträffa, eller sitter numera folk i aktien pga. bolagets värdering/fundamenta?
Tittar på listan över de mest shortade aktierna och där ligger exempelvis "180 Life Sciences Corp." ($5) shortad med 83.56%
Borde det inte vara mer effektivt för WSB att gå efter den aktien? https://www.marketwatch.com/tools/screener/short-interest