2021-03-24, 20:34
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Det kan du inte. Hur kan du inte veta det?

Du behöver inte ta ton bara för att du har en tuff dag. GME kommer säkert återhämta sig. Hahahaha.
Citera
2021-03-24, 20:34
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Det var det jag antog men frågade här eftersom någon kanske visste ett sätt att komma runt det.

Du kan "gå kort" via optionsmarknaden men räkna inte med att hitta några prisvärda possar med bra risk/reward.
Citera
2021-03-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonkstrader
Är 29% lite? 😂

Ja i sammanhanget är det ju lite. Aktien är ju upp tusentalsprocent. Är inte det jättemycket?
Citera
2021-03-24, 20:37
Medlem
Snart dags att handla ett gäng till 😁
Citera
2021-03-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Du behöver inte ta ton bara för att du har en tuff dag. GME kommer säkert återhämta sig. Hahahaha.

Med äkthet så menade jag inte att ta ton. Förstår att det kan tolkats så. Ber om ursäkt för det.

Ja antingen hämtar sig GME. Eller så gör det inte det. Det vet vi inte idag. Men matematiken bakom siffrorna som rapporteras går inte ihop. Det kan man ändå konstatera. Och det kommer bli intressant att se hur det slutar.

Men de som sitter och garvar idag åt att den har gått ner 30% idag har uppenbarligen inte följt storyn bakom allt. Jag rekommenderar att man följer detta.
Citera
2021-03-24, 20:41
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Du kan "gå kort" via optionsmarknaden men räkna inte med att hitta några prisvärda possar med bra risk/reward.
Vilken mäklare kan du rekommendera? Hittar varken på avanza eller nordnet.

Citat:
Okej. Ja det heter inte ens "korta". Det kallas att blanka.

Det finns väl varianter i Sverige men om man inte ens vet vad konceptet heter så ska man inte ge sig på sådant. Det kan vara riskabelt ekonomiskt att göra det.
Du förstod ju vad jag menade så vad spelar det för roll? Har redan hunnit med många korta positioner i mina dar som har slutat väl till och med sådana med hävstång. Att gå kort på GME är in princip gratis pengar vid det här laget.. Hade nog väntat någon dag tills rebound för att få bättre position men alla som har något sånär koll på verkligheten förstår att GME kommer nedvärderas till vad detta företag egentligen är värt tills de så småningom går i konkurs.
Citera
2021-03-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Snart dags att handla ett gäng till 😁

Köpte på mig några tiill nu. Kan inte låta bli till det här priset. Blir en fin långsiktig position detta.

Har vi tur så går den ner ännu mer framöver så att man kan fylla på ännu mer.
Citera
2021-03-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ja i sammanhanget är det ju lite. Aktien är ju upp tusentalsprocent. Är inte det jättemycket?

En nedgång på 30% tar ju bort ett par 100% av den uppgången. Eller tror ni ”retards” att man räknar 1000% - 30% ?
Citera
2021-03-24, 20:50
Medlem
Citat:
En nedgång på 30% tar ju bort ett par 100% av den uppgången. Eller tror ni ”retards” att man räknar 1000% - 30% ?

Aktien handlades för 7 dollars i september. Nu 122 dollars. Det är mer än tusen procent uppgång. Det räcker så
Citera
2021-03-24, 20:55
Medlem
Citat:
Aktien handlades för 7 dollars i september. Nu 122 dollars. Det är mer än tusen procent uppgång. Det räcker så

Absolut. Men knappast att ni här eller 95% av alla bagholders är inne med det gavet.
Citera
2021-03-24, 21:09
Medlem
Citat:
Absolut. Men knappast att ni här eller 95% av alla bagholders är inne med det gavet.

Haha vad har det med saken att göra?
Citera
2021-03-24, 21:10
Medlem
Citat:

Ligger fortfarande mycket plus så jag håller, är ju spel och lek pengar så sitt ner i båten. Är man så fattig att man inte har råd att förlora på en aktie så ska man inte vara med att leka.
Blankningarna verkar bli dyrare och positionerna blir färre och färre.
Antingen sticker den igen eller så faller den, mycket talar för ett ryck till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in