2021-03-24, 22:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
”Ni var rätt ute”. Sollefteå och Älvsbyn. Ja jag säger då det.
"Bara" dryga 30 mil fågelvägen mellan orterna..
Citera
2021-03-24, 22:45
Medlem
Crapmagics avatar
Vad har Gunhild Stordalen med guns att göra?
vad har nått Blå lagunen med guns å göra?
Citera
2021-03-24, 22:46
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Hur kan man se om en svart silhuett har klänning eller kjol? Hade kunnat vara vilket som. Inte för att det i det här fallet gjorde någon skillnad.
Citera
2021-03-24, 22:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad har Gunhild Stordalen med guns att göra?
Gunhild. En relativt stor del av frågorna består av ordvitsar.
Citera
2021-03-24, 22:59
Moderator
Dr Kings avatar
Mona fick alltså i Under Pressure fråga om vilken veckodag såväl den amerikanska som den svenska valdagen ligger på samt vilken veckodag Palme dog. Snacka om att dessa frågor var tillrättalagda för henne. Dessa var också de enda tre frågorna hon kunde.
Citera
2021-03-24, 23:00
Medlem
Vafan det där Instagram rekordet innehavs ju av Rupert Grint, inte gubben
Citera
2021-03-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Men från allra första början måste ju rimligen Skåne varit svenskt, det tillhör trots allt det svenska fastlandet, alltså kan det inte ha tillhört Danmark från början utan har övertagits i nått krig mot Danmark, och sedan slutade plötsligt dansken att
ockupera vårt! Skåne varav man har jag bestämt missledande säger att 1658 blev Skåne svenskt

Nej, du glömmer att förr var det enklare att ta sig fram sjövägen (Öresund är trots allt smalt) än att konka sig igenom den täta & steniga småländska skogen. Södra Småland var tät skog även förr & därmed mer en barriär än vad Öresund var. Man hade ju rätt bra skepp på vikingatiden medan vägarna var rent bedrövliga. Skåne var på så vis mer naturligt knutet till Danmark.
Citera
2021-03-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hur kan man se om en svart silhuett har klänning eller kjol? Hade kunnat vara vilket som. Inte för att det i det här fallet gjorde någon skillnad.

Reagerade också på det. Filip menar alltså att det tydligt syns en klänning på skylten. Jag svarade kjol och inte blev jag då övertygad om att det är en klänning efter att "facit" presenterats.
Citera
2021-03-24, 23:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Vafan det där Instagram rekordet innehavs ju av Rupert Grint, inte gubben
Fast frågan gällde väl inte vem som för tillfället innehar rekordet, utan vilken 94-åring som slog rekord under förra året?
Citera
2021-03-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
"Bara" dryga 30 mil fågelvägen mellan orterna..

Som boende i närheten blev jag oerhört provocerad av det. Den jävla nonchalansen. "Äh allt i Norrland är samma sak" sjukt oskön okunskap som av någon anledning är legitim att slänga sig med. Stör mig mer och mer på Filip.
Citera
2021-03-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Nu orkar jag inte leta på inlägget du svarade på men helvete vad det finns besserwissar på flashback det är nästan skrattretande, nougat choklad same same but different eller? Är det verkligen ens värt att ödsla tid på?

Ifall det är besserwissrigt att anse att choklad och nougat/nötkräm inte smakar speciellt lika så visst, guilty as charged.

Jag blir egentligen mest förundrad över att folk tycker det smakar likadant. Påminner om varann i konsistens och färg, visst. Men smak... nja.
Citera
2021-03-24, 23:56
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Nej, du glömmer att förr var det enklare att ta sig fram sjövägen (Öresund är trots allt smalt) än att konka sig igenom den täta & steniga småländska skogen. Södra Småland var tät skog även förr & därmed mer en barriär än vad Öresund var. Man hade ju rätt bra skepp på vikingatiden medan vägarna var rent bedrövliga. Skåne var på så vis mer naturligt knutet till Danmark.
Så du gör skillnad på svenska & danska vikingar, när bosatte sig den efterkommande dansken på det obebyggda Skåne då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in