2021-03-24, 20:43
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Jag hörde men kan inte skriva ordagrant vad han sa, är rädd att jag minns fel men det var något i stil med "när jag var liten tyckte min syster att jag var ful och sa att jag såg ut som en mongoloid"

Vill minnas att han återberätta vad hans syster kallat honom, inte att han själv sa att han var ful som en mongoloid.

Hur hemskt det lät?
Jag reagerade och tänkte att det var klumpigt för att han är i tv4 som gav katti en nominering för en löjlig grej och att det är ett ord som anses fel att använda helt nuförtiden. Inte bara fel att säga att det är "fult som..."

JAG tyckte inte det var hemskt. Men jag blir inte heller filmad 24/7 på tv.

Så det är numera kränkande att se ut som mongolid. Hon kanske tyckte det var gulligt eller sött.
De kör ju sin egen märkliga tolkning.
Bannlyst
Du har visat upp samma sida, nardos.
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Han uttalar ordet, det räcker i dessa PK-dagar. Att det är taget ur sitt sammanhang har ingen betydelse. Låt det stanna vid en varning, så är saken ur världen.

Det är ett nedlåtande epitet för en människa som inte har bett om att födas med en extra kromosom. Jävligt elakt och snäppet värre än lyteskomik. Adrian menade säkert inte att nedvärdera Downs syndrom, så återigen hade en tillsägelse/varning varit på sin plats.

Gällande peddot och oljudiths eskapader, ska det vara raka vägen ut för dem. Men, som du säger, BB har inget konsekvenstänkande.
Medlem
”Ska jag utveckla?” frågar Nardos.
”Nej, det är bra så.” svarar Joel(?).

Hoppfullhet.

Men så forsätter hon ändå...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
är kommentarer i liven som hatar på fb inte ponne

Aaaaah då är jag med 🤘😁 Tack!
2021-03-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastaCarbonara
Vilken talkshow var Nardos med i innan BB?

Nåt ortenprogram kallat Tjafs eller nåt
2021-03-24, 20:45
Medlem
PastaCarbonaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Tjafs.

Citat:
Ursprungligen postat av Saxyo
Tjafs
Aldrig ens hört! Fick ju panik bara jag såg tumnaglarna på Youtube dock hahaha
Medlem
Tråkigt att hon får massa frågor samtidigt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastaCarbonara
Vilken talkshow var Nardos med i innan BB?

"Tjafs"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Om jag hade varit förälder till ett barn med Downs syndrome och hade hört bildsköne Adrian sitta och bidra till storysarna om hur fula de var som barn och drar till med trumfkortet att han var så ful att han blev kallad mongolid, då hade jag definitivt agerat på ilska och uppmärksammat BB på det. Föräldrainstinkten att skydda sitt barn från sånt som kan skada (som attityder i samhället) är inte att leka med.
Obs! Jag har inte anmält och tycker det hade räckt med en varning.

Rent egoistiskt tycker jag det är spännande att det rörs runt lite och att alla inser att ingen sitter säkert egentligen.
är man så pass känslig kanske man ska titta på något annat ett tag.Ingen har sprungit runt och skrikit ditt fula jävla mongo.Det var en historia för 20 år sen mellan syskon
2021-03-24, 20:46
Medlem
icons avatar
Hade vi en diskrimineringslag om att man inte får uttrycka sig nedsättande om kroppsvikt hade det ramlat in anmälningar om att deltagarna talade om hur tjocka de var som bebisar. Men tjockisskämt osv är ok eftersom det inte regleras enligt lag.
2021-03-24, 20:46
Bannlyst
Snälla frågor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in