2021-03-24, 16:54
Medlem
Efter att ha sett varje avsnitt i Robinson sedan första säsongen så är jag på god väg att ge upp nu. Visst har det varit mindre roliga säsonger tidigare men den här tar priset med råge. På ren svenska så fy fan vad det här suger. Den ena deltagaren blekare än den andra och inte hjälper det ett dugg att stränder, kokosnötter och nostalgiska vibbar av den fantastiska boken om figuren som programmet är döpt efter nu är utbytt mot träsk, rötter ( eller vad fan dom nu ska käka ) och allmän feeling av något gulag i den sovjetiska arkipelagen..

Som jag sett att andra varit inne på så kan även jag varmt rekommendera den australiska motsvarigheten. Fantastiska deltagare och en produktion som vet vad dom pysslar med. Amerikanska motsvarigheten är jag dock inte såld på. Alldeles för mycket känslotjafs där deltagarna på klassiskt amerikanskt maner ska berätta sin "story" och gråta ut så att alla gravt miljöskadade tittare ska ha något att suga på hemma i tv-sofforna..
2021-03-24, 17:07
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Nej det är så in i helvete tråkigt så man inte orkar se på skiten just av bara den anledningen.

Såg bara först avsnittet och tyckte att 50% av charmen försvann direkt när man såg den gråa blöta skogen.

I söderhavet så hade man åtminstone chans till att 1, bada i förhoppningsvis lite varmare vatten, 2, få lite värme om nu solen tittade ut - och energi av ljuset. Och 3, man fick som tittare lite feeling för det, men det här?!
Jag förstår hur du tänker men anledningen till att det är i Sverige i år är ju Coronapandemin. Ingen vet idag när den försvinner eller om den överhuvudtaget gör det. Vi får bara vänta och se och vips så är vi tillbaka från en av Fijis öar med soldränkta stränder.

Även om det bara är dåligt väder, kallt och regn så är det ändå roligare att det ändå blev ett Robinson i år. TV4 kunde ju skippat det helt och hållet.
2021-03-24, 17:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag förstår hur du tänker men anledningen till att det är i Sverige i år är ju Coronapandemin. Ingen vet idag när den försvinner eller om den överhuvudtaget gör det. Vi får bara vänta och se och vips så är vi tillbaka från en av Fijis öar med soldränkta stränder.

Även om det bara är dåligt väder, kallt och regn så är det ändå roligare att det ändå blev ett Robinson i år. TV4 kunde ju skippat det helt och hållet.

De kanske skulle ha gjort ett Vinter-Robinson i stället? Säger jag som inte sett programmet sedan det lämnade SVT (och jag var less redan då).
2021-03-24, 17:11
Medlem
Citat:
Jag förstår hur du tänker men anledningen till att det är i Sverige i år är ju Coronapandemin. Ingen vet idag när den försvinner eller om den överhuvudtaget gör det.
Med tanke på alla mutationer som kommit till lär vi aldrig bli av med den...
2021-03-24, 17:21
Medlem
Lite humor som passar in i årets sork såpa ..

Det stod en robinsondeltagare och tvättade sig nere vid vattenbrynet!
Då kom en annan mätt deltagare och frågade:
- Varför tvättar du dig?
- Det är ju tävling snart ..
- Ehh, så vadå?
- Jomen visst, ja vill ju bli en ren ..

2021-03-24, 17:41
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De kanske skulle ha gjort ett Vinter-Robinson i stället? Säger jag som inte sett programmet sedan det lämnade SVT (och jag var less redan då).
Ja, varför inte. Ishotellet i Jukkasjärvi

Citat:
Alla våra isrum har en klassisk och stilren design och är skapade av ett och samma designteam. Rummen har en temperatur mellan –5 och –8 °C. Sängen har en tjock madrass som vilar på en trästomme. Sängarna är täckta av renskinn och ovanpå detta en varm sovsäck som du sover gott i.

https://www.icehotel.com/sites/cb_icehotel/files/styles/image_column_large/public/Ice-room-Icehotel.jpg?h=d40308df&itok=3a2kpNMw
2021-03-24, 17:43
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Med tanke på alla mutationer som kommit till lär vi aldrig bli av med den...
Det är nog sanningen, tyvärr.
2021-03-24, 18:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja, varför inte. Ishotellet i Jukkasjärvi

https://www.icehotel.com/sites/cb_icehotel/files/styles/image_column_large/public/Ice-room-Icehotel.jpg?h=d40308df&itok=3a2kpNMw

Tänkte snarare Svappavaara och sedan kan de som åkt ur få vila upp sig på ishotellet.
2021-03-24, 18:35
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le-petit-liberal
Nu får de alltså bara ett pris bara för det är gott? Idiot-tv4

Och detta skulle vara det tuffaste Robinson? De har troligtvis fått mer mat än i någon annan tidigare säsong.
2021-03-24, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Allmäna reflektioner efter avsnitt 3.

Ska bli intressant att se hur de blir med Hayes. Är ingen sjukvårdare men verkar ju som att han "bara" sträckte sig så därmed kanske han kan fortsätta.

Lite halv-patetiskt av Ludwig att "dissa" Hayes insats efter att han förlorat.

Verkar som Elias inte är så pep på att återvända till sitt riktiga lag. Undra om de kommer finnas någon möjlighet för honom att hålla sig kvar.

Inget nytt gällande "mullvad"-grejen idag. Man hör mest han den andra lagets mullvad (inte Elias) säga att han ska sabba men tror de är lättare sagt än gjort.

Dagens avsnitt kretsade kring budgivningen.

Var väntat att de skulle vara nya deltagare då dem endast är 12 från start.

Kring de nya så:
Paul-Mikael: Framstod som ganska "osäker" och vek. Ful tröja, ful keps och fult skägg. Är kanske en schyst kille men gjorde ett dåligt första intryck.

Dennis: Stör mig på bonnig norrländska men såg ut att vara fit. Valdes säkert bara för att han är snygg.

Lovisa: Fick knappt höra något från henne men verkade vara positiv. Ogillar att hon är pastor.

Joanna: Medioker utseendemässigt och hörde knappt något av henne.

Jag hoppas också att Hayes återvänder. En frisk fläkt i ett hav av trista och färglösa deltagare. Något säger mig dock att hans skador är värre än vad man kanske tror. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa.

Ludvig är en tunn person med mycket hybris. Dålig förlorare. Blev glad i själen när Hayes sa att han egentligen hade kunnat bryta av Ludvig på mitten som om han vore en tändsticka.

Elias är socialt skicklig och slug. Han vågar utmana folk och ställa till oreda i laget. Jag undrar hur mycket han kommer lyckas sabotera innan han återvänder till sitt riktiga lag? Jag måste säga att jag tycker om honom och hans stil. Betydligt härligare än den andre mullvaden Alexander.
2021-03-24, 19:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Fanns inga fagra damer med i år.

Ingen med en lika fin bakdel som Linn?
2021-03-24, 19:36
Medlem
Crapmagics avatar
Joanna Swica å den där andra...äntligen lite fagra blondiner utöver indiskan, nu karske man orkar engagera sig i att titta på munrörelserna
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-24 kl. 19:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in