2021-03-23, 23:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Helt ubehjelpelig.
Citera
2021-03-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Helt ubehjelpelig.
tenker du på filmeksperten vår.
Citera
2021-03-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nettopp, det høres helt usannsynlig ut at TH’s nærmeste medarbeider og treningskamerat gjennom 25 år ikke fikk vite noe før TH ringte ham 9. Januar 2018, dagen nyheten ble offentlig.
Hørte intervjuet hans med VG en gang til, og det er noe som ikke stemmer. « Jeg hadde ikke tid til å snakke med Tom fordi jeg skulle i møte, det ble en kort samtale». Hallo! Når kona til din sjef og venn gjennom 25 år blir kidnappet og det smøres ut over alle landets forsider, da og akkurat da sier du: beklager, jeg må i møte.
har du link til podcast med ghh. Finner ikke i farta.
Citera
2021-03-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
har du link til podcast med ghh. Finner ikke i farta.

Måned for måned

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/?maaned=januar2019

JANUAR 2019

«DET RIMER IKKE I DET HELE TATT»

7. januar sitter Tom Hagen og hans barn i et fem timer langt møte hos politiet. Samtidig legges det en plan for endelig å gjøre forsvinningen kjent for offentligheten.

To dager senere – på slaget klokken 11.00 – kommer politiinspektør Tommy Brøske ut i rommet fylt av journalister og fotografer. Samme morgen hadde flere medier publisert saker som var*skrevet ferdig for lengst. Politiet hadde nemlig innstendig bedt dem som visste om ikke å omtale at Anne-Elisabeth Hagen var borte.

Det hadde vært ti topphemmelige uker.

Her i SJOKKBESKJEDEN forteller GHH

SJOKKBESKJEDEN

Like før klokken 09 denne onsdagsmorgenen ringer mobiltelefonen til GHH. Han ser på skjermen at det er en kamerat.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-03-24 kl. 00:15.
Citera
2021-03-24, 11:31
Medlem
Citat:
Nettopp, det høres helt usannsynlig ut at TH’s nærmeste medarbeider og treningskamerat gjennom 25 år ikke fikk vite noe før TH ringte ham 9. Januar 2018, dagen nyheten ble offentlig.
Hørte intervjuet hans med VG en gang til, og det er noe som ikke stemmer. « Jeg hadde ikke tid til å snakke med Tom fordi jeg skulle i møte, det ble en kort samtale». Hallo! Når kona til din sjef og venn gjennom 25 år blir kidnappet og det smøres ut over alle landets forsider, da og akkurat da sier du: beklager, jeg må i møte.
Høres ikke troverdig ut. var i bolig to dager før og snakket om løst og fast og ingenting på et viktig styremøte....hva handlet møtet egentlig om. Å legge igjen dna overalt i boligen for å sitere ghh.
Citera
2021-03-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Høres ikke troverdig ut. var i bolig to dager før og snakket om løst og fast og ingenting på et viktig styremøte....hva handlet møtet egentlig om. Å legge igjen dna overalt i boligen for å sitere ghh.
DNA overalt fra GHH, men han var jo på besøk, så da er han unntatt mistanke. Ja, du er inne på noe.

Det må ha skjedd ett eller annet i februar/ mars 2018. MB ville vekk, de søkte etter ny sekretær,
( husker ikke eksakt når annonsen ble lagt ut) GHH sluttet i mars 2018 og AEH ble lagt til i gruppen for leiligheter 8.mars 2018.
Citera
2021-03-24, 12:50
Medlem
Citat:
DNA overalt fra GHH, men han var jo på besøk, så da er han unntatt mistanke. Ja, du er inne på noe.

Det må ha skjedd ett eller annet i februar/ mars 2018. MB ville vekk, de søkte etter ny sekretær,
( husker ikke eksakt når annonsen ble lagt ut) GHH sluttet i mars 2018 og AEH ble lagt til i gruppen for leiligheter 8.mars 2018.

Ja, februar og mars 2018 er et av flere sentrale perioder i etteforskningen.

Det var også i mars 2018, og utover våren og sommeren det året, at RU begynte å bli mer aktiv på sosiale medier i forhold til krypto. Etter samtalene med TH om blant annet Monero, fortalte RU til sitt nettverk om sine store kryptoplaner med en "hval" og hvor stort dette kunne bli. RU ønsket å knytte til seg kryptoeksperter for mer kunnskap og tok kontakt med ulike personer for å få til et kryptosamarbeid. Om all denne informasjonsinnhentingen hadde andre formål vil etterforskningen kunne vise.

Politiet sitter også på datalogger fra samme år som viser at AE skal ha søkt på boliger i en periode.
Citera
2021-03-24, 13:06
Medlem
Citat:

Veldig merkelig å uttale at "det er nok DNA overalt der fra meg". Virker som det er en del av planleggingen han avslører.

Kan også være at han sluttet hos TH som et ledd i en "distansering" mellom de to, som også andre skriver her.

Noe i ordlyden i siste intervju med vitne i nettavisen som minner om noe om tidligere uttalelser fra GHH, og jeg mistenker at det er han Nettavisen har intervjuet:

"noe jeg hadde ønsket å unngå"

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-forsvinningen-vitner-matte-levere-telefonlogger-kvitteringer-og-fullmakter-til- politiet/s/12-95-3424103515

"Fryktet at dette kunne skje"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRGnRJ/tom-hagens-kollega-gjennom-25-aar-til-vg-fryktet-at-dette-kunne-skje
Senast redigerad av Alsagio 2021-03-24 kl. 13:09.
Citera
2021-03-24, 13:35
Medlem
Når politiet sier de jobber med noe som kan oppklare saken vil jeg tro de har konkrete etterforskningsskritt de tar. Jeg tror dette handler om at de tar skritt for skritt når det gjelder kryptokontoer og de ser at med de stegene de tar nå kan de kanskje finne mottaker for bitcoin/monero.

Politiet har også samlet inn mobiler, bankinfo og lignende fra vitner, men her har de nok ikke noe konkret enda for å si at de nærmer seg en løsning. Derfor tror jeg det er kryptosporet de etterforsker. Uten konkrete DNA, er kryptosporet nesten det eneste konkrete sporet de har som direkte kan avsløre noen. Ellers er de nødt til at noen avslører seg eller legger kortene på bordet.

Det jeg synes er rart er at de ikke har samlet informasjon om bankkontoer og bevegelser tidligere. Det første jeg ville tenkt er å få Sparkjøp til sende informasjon om når alle Sprox-sko er kjøpt en god stund tilbake i tid, Clas Ohlson sender over når de har solgt ark(sikkert veldig mye ark, men en faktor) og Biltema når de har solgt strips. Så kan de kjøre en kryssjekk om det er dager/tidspunkt noe av dette er kjøpt samtidig, eller så samtidig at det bør undersøkes nærmere. Her må nok data inn fra en del butikker på Østlandet og kanskje Sverige. Selv om alt er betalt kontant kan de ha formening om hvilket tidspunkt det er kjøpt, og så kryssjekke om noen de har i kikkerten har alibi eller kan ha oppholdt seg der samme dag.
Dette tenker jeg er noe av det første de burde sett på.

Uansett, det blir spennende å se om opplysninger gitt til politiet kan lede de mot noe, eller helst at kryptosporet leder til en bestemt person.

En hypotese til slutt:
Hva om TEH skylder penger men ikke har noe? Er det da folk han skylder som har voldspotensiale som kan ha sett at foreldrene har penger og kunne truet med det? I så fall kan jo telefonsamtalen til sønnen 09.14 har vært fra de han skyldte penger for å vise hva de er i stand til.
Sikkert noe som er tenkt på tidligere, men som kan noen kan diskutere rundt.
Citera
2021-03-24, 13:42
Medlem
[/quote]
En hypotese til slutt:
Hva om TEH skylder penger men ikke har noe? Er det da folk han skylder som har voldspotensiale som kan ha sett at foreldrene har penger og kunne truet med det? I så fall kan jo telefonsamtalen til sønnen 09.14 har vært fra de han skyldte penger for å vise hva de er i stand til.
Sikkert noe som er tenkt på tidligere, men som kan noen kan diskutere rundt.[/quote]

isåfall må TEH ha noe på seg som er sinnsykt ulovlig som gjør at han/TH ikke kan gå til politiet?
Citera
2021-03-24, 13:55
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Det jeg synes er rart er at de ikke har samlet informasjon om bankkontoer og bevegelser tidligere. Det første jeg ville tenkt er å få Sparkjøp til sende informasjon om når alle Sprox-sko er kjøpt en god stund tilbake i tid, Clas Ohlson sender over når de har solgt ark(sikkert veldig mye ark, men en faktor) og Biltema når de har solgt strips. Så kan de kjøre en kryssjekk om det er dager/tidspunkt noe av dette er kjøpt samtidig, eller så samtidig at det bør undersøkes nærmere. Her må nok data inn fra en del butikker på Østlandet og kanskje Sverige. Selv om alt er betalt kontant kan de ha formening om hvilket tidspunkt det er kjøpt, og så kryssjekke om noen de har i kikkerten har alibi eller kan ha oppholdt seg der samme dag.
Dette tenker jeg er noe av det første de burde sett på.
Det står da ingen steder at politiet ikke har gjort dette tidligere? Tvert i mot sa de jo tidlig i saken at de hadde egne prosjekter på disse kjøpene. At de nå sier de innhenter nytt materiale fra vitner, som bl.a. screen shots, kontoutskrifter osv. viser bare at de borrer i troverdigheten til enkelt«vitner».
Citera
2021-03-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det står da ingen steder at politiet ikke har gjort dette tidligere? Tvert i mot sa de jo tidlig i saken at de hadde egne prosjekter på disse kjøpene. At de nå sier de innhenter nytt materiale fra vitner, som bl.a. screen shots, kontoutskrifter osv. viser bare at de borrer i troverdigheten til enkelt«vitner».
Dette er nok riktig. Etterforskningen har vist at vitner kan ha forklart seg uriktig. Spørsmålet er hvorfor. Kan være at de husker feil, har uttalt seg uklart eller mistenkelig. Kryssjekk avslører slike ting. Strips og ark kan være kjøpt inn lenge før drapet. Mye materiale å gjennomgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in