2021-03-24, 12:04
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Nej de är generellt oerhörd låga t.ex för att få tänderna utsparkade eller karriären förstörd - men det finns två undantag:

1) Våldtäkt utan våld eller täkt

2) Diskriminering av en viss folkgrupp, tex genom att kräva betalt för buffe i förväg.
Tror knappast hennes försäkringsbolag om hon nu har ett sådant kommer att betala ut något oavsett. En civilrättslig process kommer såklart inte heller att ske. Att Göran Lambertz på ett oerhört cyniskt sätt stampade ut åtalet är förväntat. Han skulle kunnat sköta det snyggare. Han fick trots allt peta in den under oklara omständigheter som den fadersfigur han nu kallade sig själv.
Citera
2021-03-24, 12:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
GW verkar besviken, tydligt att han ogillar GL.
Antagligen. Det är svårt att rå på Lambertz. Jag tänkte, när han satt i häktet, att det här är möjligen en person som inte kommer ut förkrossad och knäckt, utan med ett leende på läpparna. Och mycket riktigt, så blev det.

När Thomas Bodström på sin tid försökte skrämma honom med indignerat-aggresivt uppträdande i TV-studion, log han bara. GW försöker också köra ett indignationsnummer, vilket är bäbis-/käringaktigt. Lambertz fattar att känslor är mycket svaga som argument. Självupptagna, i anden spädbarn, som GW m. fl., gör det inte, i lägen där något står på spel för dem.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2021-03-24 kl. 12:07.
Citera
2021-03-24, 12:05
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men du ser likheten här?:

https://imgur.com/Ms1SLmq

Jag vet inte om det är samma tjej, men visst finns det likheter.

Kvinnan i filmen har en mycket distinkt "snibb" i hårfästet, precis i mitten (syns tydligt i början av filmen). MÄ saknar denna. Det är en dealbreaker för mig.

Men ja det finns likheter.
Citera
2021-03-24, 12:08
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tackar, precis den bilden. Och vill då som sagt minnas att det fanns en text till.

Texten är ju med. Jag minns ingen ytterligare text.
Citera
2021-03-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Säg att man spinner vidare på detta .. Sossarna har då hyrt GL som satt tittade på när det ballade ur i den korrupta apparaten .. när han "Var på lönelistan " på hans vakt
Fanns väl ingen myndighet inte han kunde ha blåslampan under då.
Nu var han nära åka på ett par år när densamma korrupta apparaten han levde på då höll på att sätta in honom.

Vad händer sedan ? Om han nu är så duktig som en del låtsas så har han väl Portföljen kvar med alla de som han lät klara frisak då ... Solidaritet aka Solidaritet med Utnämnaren på Partiet
Är han då duktig och inte kan kickas från Pensionen .Kanske det talas klarspråk här på slutet
I den delen kan det bli spännande.
Jag i vart fall hade varit förbannad om jag suttit 14 dagar eller vad det blev som Brottsoffer.
Kan ju vara en ingång att Buset sitter i stället för Brottsoffret..
får se om han har täckning för sin stora Käft über GL Arbetslinjen kanske på ett par ställen
Kan ju bli svettigt i teorin..
Skall bli skoj se om han blir Rättshaverist även han -- Som de han lämnat i sticket
på Arbetsförnedringen eller Friskförklarar kassan alla fuskarna som glider på Bidrag..
Fuskarna ..Som i själva verket inte finns ..

Skulle du kunna sätta in de där orden i meningar? Ser att det är svenska ord men fattar ändå ingenting.
Citera
2021-03-24, 12:10
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Skadestånd, ersättning till brottsoffer samt från försäkringsbolag, andra har gett källor i tråden som visar på ersättningar på upp emot 200,000 kr.
I teorin kan du få försäkringspengar även om en händelse inte lett till varken åtal eller fällande dom men jag håller det för osannolikt i det här fallet. Göran Lambertz tog på ett skickligt vis det man kallar heder och ära av kvinnan samtidigt som det hovnigdes från media. Säkert mycket genant för många. Göran ägnade sig åt fulsex fick svettas lite och kan nu glatt skutta vidare.
Citera
2021-03-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Kvinnan i filmen har en mycket distinkt "snibb" i hårfästet, precis i mitten (syns tydligt i början av filmen). MÄ saknar denna. Det är en dealbreaker för mig.

Men ja det finns likheter.

Det låter som om att Lisa i filmen talar danska och att mannen hon idkar kuttrasju med talar skånska.
Citera
2021-03-24, 12:15
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Nu kommenterar kriminologiprofessorn Leif GW Persson Lambertz utspel.
– Det var en ganska omfattande historia och han la ut texten om målsäganden. Han talade om vem hon var. Han tog helt enkelt heder och ära av henne, säger Persson i TV4:s Nyhetsmorgon.
– Han upplever det som att han är offret i sammanhanget, det var hon som ville och så vidare. Det är den absolut vanligaste invändningen från folk som är misstänkta för våldtäkt.

https://www.expressen.se/nyheter/gw-han-tar-heder-och-ara-av-henne/
Statistiker som G.W kan ge en dimension i nyhetsjournalistik, men vi får bara honom och han äger den positionen.
Jag menar, om majoriteten av polisens utredningar av våldtäktsmän härstammar från MÖ, då talar Lambertz flytande arabiska.
Statistik från kanske 100.000 unika fall ger inte en profilering av hur en våldtäktsman kan se ut, eller en som brukar bli anmäld.
Leif G.W har gjort en tv-serie med Göran Lambertz som förebild som totalt karaktärsmördar honom.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Det_som_g%C3%B6ms_i_sn%C3%B6
Är han då rätt person att få tv-tid till att säga att "han tog helt enkelt heder och ära av henne" genom presskonferensen i tv? Även om Leif G.W dramatiserar och ändrar namn på personer, så vet alla vem det gäller och han är nog den som gjort sig mest skyldig till att anklaga folk för grova brott i hela världen. Samtidigt sitta och moralisera över det i alla tv-soffor när han gjort karriär av just detta är ett maximalt hyckleri.
Citera
2021-03-24, 12:17
Medlem
SVT ångrar att man direktsände Göran Lambertz pressträff under tisdagen, rapporterar P1 Morgon.
– Utsagorna om målsäganden var inte acceptabla att sända ut i en direktsändning och det blev olyckligt anser jag, säger SVT Nyheters ansvarige utgivare Charlotta Friborg.
Sändningen där Lambertz uttalar sig nedsättande om målsäganden låg kvar på SVT Play till i morse.
– Jag behövde titta på det i lugn och ro. Vi har nu tagit ner direktsändningen i sin helhet på Play, men kommer lägga tillbaka den i klippt form där de nedsättande utsagorna inte finns med, säger Friborg.
Citera
2021-03-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravatt-Politruck
Jag såg sändningen på Expressen-TV. Mot slutet av sändningen sa han hennes förnamn, varpå han snabbt satte händerna framför munnen och pausade. "Oj nu sa jag hennes namn", sa han sedan. Och så fortsatte han.

Kan du länka? Hittar inte klippet.
Citera
2021-03-24, 12:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
I teorin kan du få försäkringspengar även om en händelse inte lett till varken åtal eller fällande dom men jag håller det för osannolikt i det här fallet. Göran Lambertz tog på ett skickligt vis det man kallar heder och ära av kvinnan samtidigt som det hovnigdes från media. Säkert mycket genant för många. Göran ägnade sig åt fulsex fick svettas lite och kan nu glatt skutta vidare.

Ja, det har hänt att kvinnor som påstod sig ha blivit våldtagna under utlandsresor fått ersättning på hundratusentals kronor från försäkringsbolaget. Detta genom enbart en kopia på polisanmälan. Ingen gärningsman, inget åtal och ingen rättegång. Helt makalöst vilka rättigheter kvinnor har utan motsvarande skyldigheter när det gäller sexualia.
Citera
2021-03-24, 12:24
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Statistiker som G.W kan ge en dimension i nyhetsjournalistik, men vi får bara honom och han äger den positionen.
Jag menar, om majoriteten av polisens utredningar av våldtäktsmän härstammar från MÖ, då talar Lambertz flytande arabiska.
Statistik från kanske 100.000 unika fall ger inte en profilering av hur en våldtäktsman kan se ut, eller en som brukar bli anmäld.
Leif G.W har gjort en tv-serie med Göran Lambertz som förebild som totalt karaktärsmördar honom.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Det_som_g%C3%B6ms_i_sn%C3%B6
Är han då rätt person att få tv-tid till att säga att "han tog helt enkelt heder och ära av henne" genom presskonferensen i tv? Även om Leif G.W dramatiserar och ändrar namn på personer, så vet alla vem det gäller och han är nog den som gjort sig mest skyldig till att anklaga folk för grova brott i hela världen. Samtidigt sitta och moralisera över det i alla tv-soffor när han gjort karriär av just detta är ett maximalt hyckleri.
GW bör betraktas som ett intelligent spädbarn, med vissa ytliga skillnader men med identiska reflexer. När spädbarnet sträcker sig efter tutten, sträcker sig GW efter TV4-studion (eller var han nu diar för tillfället).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in