2021-03-24, 10:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej men jag skulle inte tycka det är äckligt att knulla en yngre villig kvinna. Hennes preferenser är hennes sak men det gör inte mannen äcklig. Det vore mer rimligt om man i så fall tyckte kvinnan var äcklig.

Sant men så blir det ju inte. Möjligen kanske om man se till motiv varför anmälan. Hon kanske ses mindre sett till att ha knullat en gubbe. Därav var det våldtäkt, inget frivilligt! Den motivbilden är ganska vanlig sett till falska anmälningar. Mest då att nej jag var inte otrogen! jag blev våldtagen! Till det här kanske. Nej jag knullade inte en gubbe frivilligt! jag blev våldtagen! Dock sett just den här personen lutar man mer åt att det handlar om något väldigt mer psykiskt som sjukdom.
Citera
2021-03-24, 10:45
Medlem
Efterlyser den s.k. konferensen som SVT mfl. sände LIVE har de plockat bort den? Har sökt i drygt en timme nu utan framgång.
Citera
2021-03-24, 10:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Inspelningen av det förra fallet med falska anklagelser mot en oskyldig man talar ju om motsatsen.

Hon tycks ha planerat allt i förväg ("Shit, vi klarade det!") och sen efteråt klipptes inspelningen.

Hon tycks alltså klara av att planera både i förväg och i efterskott.

Och hon har även likasinnade (knarkar)väninnor som är med på ett hörn som "vittnen". Sannolikt för att få sin del av försäkringspengarna och skadeståndet.
Som jag skrev, jag tror att det är en del av det, men att hon utöver det är impulsiv och känslostyrd. Detta har i och för sig ingen betydelse.
Citera
2021-03-24, 10:47
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Cry me a river. Göran visade var skåpet ska stå. Nu väntar vi bara på en stämning mot staten och kvinnan och saken är biff. Det ska kosta ordentligt att försöka ljuga och påstå vidriga saker som denna kvinnan gjorde. Ridå.

Det var inte EA som anmälde GL för våldtäkt glöm inte det.
Citera
2021-03-24, 10:47
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle du tycka det var fräscht att säg knulla en äldre +70 kvinna?
Det är en evolutionär skillnad. Syftet med sex är att skapa en avkomma. Kvinnan vill ha sperma från en man med goda egenskaper, åldern på mannen är inte viktig ur reproduktionssynpunkt endast i försörjningssyfte, huvudsaken är att hans gener är bra.

En 70 årig kvinna kan inte föda barn, män som attraheras av ej fertila kvinnor kommer inte föröka sig, därför tycker män kvinnor ör attraktiva mellan 15-45.

Detta är relevant att känna till då dynamiken i den sexuella attraktionen mellan män-kvinnor är assymetrisk.
Citera
2021-03-24, 10:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Finns bögar...
Där gäller regnbågen. Men nu är den plötsligt helt väck.

Jag vill se en prideparad där alla med stolthet bär bilder på Lambertz och skriker att ens sexuella läggning ska accepteras.

Feministerna står vid sidan om och äcklas.
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-03-24 kl. 10:52.
Citera
2021-03-24, 10:52
Medlem
Mer.info.007s avatar
GL blåste väl Mä på sexköp.
Citera
2021-03-24, 10:52
Medlem
Exproprieras avatar
Sen på tåget.
Vem är EA?
Citera
2021-03-24, 10:53
Medlem
theanthropologists avatar
Om hon nu inte är en beräknande bedragerska 24/7 så skulle det kunna handla om en mycket kortvarig relation. Han kände efteråt ånger över att ha utnyttjat en svag och sårbar kvinna och hon uppfattade hans beteende som ett avvisande och blev sårad och galen?
Citera
2021-03-24, 10:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
GL blåste väl Mä på sexköp.
Finns ingenting som tyder på det. GL:s berättelse förefaller rimlig.
Citera
2021-03-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Det är mer komplicerat än att blint lita på vittnet. Det handlar om att samla information om händelsen, och om detaljerna stämmer överens.

Samma gäller om du hittar en tjej gråtande på en gräsmatta, så är ditt vittnesmål intressant för att bekräfta storyn och måla upp en tydligare helhetsbild. Men det kan också vara till målsägandes nackdel om den ljugit.

Men det bekräftar ju inte "storyn" att MO har gråtit på gräsmattan. Det enda den bekräftar att MO HAR gråtit - inte varför.

Det är just detta som är det sjuka i sammanhanget.
Citera
2021-03-24, 10:55
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det är en evolutionär skillnad. Syftet med sex är att skapa en avkomma. Kvinnan vill ha sperma från en man med goda egenskaper, åldern på mannen är inte viktig ur reproduktionssynpunkt endast i försörjningssyfte, huvudsaken är att hans gener är bra.

En 70 årig kvinna kan inte föda barn, män som attraheras av ej fertila kvinnor kommer inte föröka sig, därför tycker män kvinnor ör attraktiva mellan 15-45.

Detta är relevant att känna till då dynamiken i den sexuella attraktionen mellan män-kvinnor är assymetrisk.
Detta lär sig den uppväxande generationen idag vara gamla sagor som skall vädras ut tillsammans med allt annat unket, ofräscht historiskt. Säkert nån gubbe som sagt det. Nej vi är alla lika - särskilt jag.
Det som är lite komiskt är att det aldrig så länge jag levt varit så tydligt att det är så i Sverige. Jämförelsevis var jag yngre i en tid då man möjligen hade kunnat tro på att det inte var någon skillnad mellan könen, men att inte göra det nu tyder på att propagandan och repressionen är stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in