2021-03-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg har gått igjennom intervjuet med lyd uten å se og sakte. Når jeg lytter intenst til stemmen så hører jeg ikke at pusten endres, gisp, trekker inn luft mens han snakker om henne. Ikke gråtingen hans heller gir lyd. Der er litt lyd i slutten, han snakker mer om seg selv. Jeg hører ikke sorglyder. Og på veldig sakte fart så ser jeg et tics når han snakker om henne. En fordreid munnvik langt ut til siden. Ørlite sekund. Men ikke flere ganger. Han har heller et lite smil, vedvarende smil. Ikke seirende eller triumferende. Det ser ikke ut som han prater om sorg og savn. Og med skinn i øynene som jeg vil si er noe nysgjerrighet. Tror du meg blikk på en måte. Og han virker fremoverlent som han vil overtale meg.

Att visa sorg inför en okänd och inför publik kan vara svårt, om man inte har spontant
förtroende för den man svarar.
Tongången har troligen varit en annan om han pratat med en personlig vän.
I en intervju handlar det om att sammanfatta och hålla reda på den röda tråden
så att man undviker tänkbara missförstånd.
TH har ju alltid varit privat av sig. Inte naturligt för honom att visa öppen sorg och saknad
i en offentlig intervju.
Det mest viktiga är att fortsätta att svara på fråga om skuld och deltagande
i en kriminell handling, liksom: "Nej, ni kan inte få mig att erkänna något jag inte har gjort".
Citera
2021-03-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
1) Eks- politimann med eget sikkerhetsfirma for næringsliv, Pr0tector. Spesialkompetanse i blant annet å etterforske utpressing, i følge en tysk LinkedIn- side. Har også vært hotellsjef på Sørlandet og kan ha funnet e-postadresse til en tilfeldig sørlending fra gjesteregisteret?
2) Etter å ha jobbet for TH i 25 år, visste han ikke hva som hadde skjedd før nyheten om forsvinningen kom i avisen? «Vi snakket aldri fortrolig, bare om jobb» , uttaler han til VG. Selv om de løp fjellmaraton sammen?
Bryteren tok konas navn, fra GH til GHH. Sluttet hos TH Eiendom i mars 2018. 25 år er lang tid. Da rekker man å bli litt kjent. Særlig når det sies at TH tilbrakte mesteparten av tiden på jobb.
Det høres lite troverdighet at han ikke fikk vite noe før etter fjernere kontakter og media. Han hadde angivelig lite tid til å snakke med th om saken da han ringte og fortalte det. En som er hjemme på snitter hos th og aeh og ellers aldri snakker om private ting. Endringen i 2018 kan være en del av planleggingen for at ghh ikke skulle knyttes tett til th. Formålet med besøket i sv mistenker jeg er for å legge igjen dna i tilfelle det ble avsatt spor ved bortføringen. Th stoler mer på ghh enn ve, men om han kan begå et drap er jeg sterkt i tvil om. Mulig medhjelper. Dette er ren spekulasjon fra min side, men han kjørte ikke ths bil til jobb.
Citera
2021-03-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det høres lite troverdighet at han ikke fikk vite noe før etter fjernere kontakter og media. Han hadde angivelig lite tid til å snakke med th om saken da han ringte og fortalte det. En som er hjemme på snitter hos th og aeh og ellers aldri snakker om private ting. Endringen i 2018 kan være en del av planleggingen for at ghh ikke skulle knyttes tett til th. Formålet med besøket i sv mistenker jeg er for å legge igjen dna i tilfelle det ble avsatt spor ved bortføringen. Th stoler mer på ghh enn ve, men om han kan begå et drap er jeg sterkt i tvil om. Mulig medhjelper. Dette er ren spekulasjon fra min side, men han kjørte ikke ths bil til jobb.
Eller så ville inte TH prata med honom av den enkla anledningen att TH misstänkte honom vara inblandad i kidnappningen. Tänk på , det är inte som vi tror, det kommer fram vem det är men kan ta lite tid.
Citera
2021-03-23, 21:13
Medlem
Citat:

Helt enig med deg angående GHH og DNA. Tror GHH har høy hvilepuls. Hørte på et intervju med ham. Jeg syntes det var en merkelig seanse. Han var så omstendelige, det hørtes ut som om alt var innøvd. Jeg tror GHH kan være involvert. Helt usannsynlig at GHH ikke visste om forsvinningen før i januar. Han ble helt "sjokkert". Står ikke til troende.
Synes for øvrig at ligner på Hettemann 2.
Citera
2021-03-23, 21:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er på tide at folk slutter å legge vekt på det ett år gamle pompøse sitatet fra Svein Holden «det er ikke som dere tror». Hadde Holden visst noe politiet ikke visste ville TH vært fri for mistanke for lengst, han mente bare at det ikke finnes ett enkeltstående bevis som knytter Hagen til drapet på sin kone. Dersom Holden hadde fortsatt i jobben som Statsadvokat ville han trolig sittet i førersetet og vært den som ønsket å fengsle TH samme dag som utsagnet falt.
Citera
2021-03-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Helt enig med deg angående GHH og DNA. Tror GHH har høy hvilepuls. Hørte på et intervju med ham. Jeg syntes det var en merkelig seanse. Han var så omstendelige, det hørtes ut som om alt var innøvd. Jeg tror GHH kan være involvert. Helt usannsynlig at GHH ikke visste om forsvinningen før i januar. Han ble helt "sjokkert". Står ikke til troende.
Synes for øvrig at ligner på Hettemann 2.
enig i at han ligner hettemann 2, men tror ikke det er han.
Senast redigerad av LH07 2021-03-23 kl. 21:39.
Citera
2021-03-23, 22:14
Medlem
Legokatts avatar
VG artikkel + sammenligning av hypoteser

VG:
"– Det understrekes imidlertid at kartleggingen utføres med det mål å innhente informasjon som både kan være til siktedes gunst og ugunst, slik at vi best mulig kan opplyse de relevante hypotesene i saken, sier Hanssen."

Viktige detaljer fra artikkel:

"hypotesene" = flere hypoteser

"Siktedes gunst og ugunst"
=
Det skal kartlegges opp mot hypoteser som både er til siktedes gunst og ugunst.

Hypoteser til siktedes gunst:
I dette tilfelle tipper jeg det ikke er snakk om "ekte kidnapping's hypotese". Her kan det faktisk være er snakk om Gone Girl hyppotesen. Hvem vet

Hvorfor kan Gone Girl Hypotesen stemme?

Man kan f.eks sammenligne hypotesene "TH + medhjelpere" og "Gone Girl Hypotesen":

1. Telelefonsamtaler / Bil kl 07.56 og 08.56

TH + medhjelpere:
AEH's telefonsamtaler var tilfeldig, og det var samtidig tilfeldig at hun utsatte hytteturen i SMS til datter / eller TH utsatte hytteturen rett før han dro på jobb og satte seg selv i søkelyset ved å forklare seg motstridene. TH forklarte at grunnen til at han ringte hjem var for å diskutere detaljer angående hytteturen.

At elektrikker skulle ringe henne den dagen var tilfeldig, og noe TH + medhjelpere ikke viste om / ikke brydde seg om.

Medhjelper klarte å kjøre bil til S4, parkere i garasje og ta seg inn i S4 uten at AEH varslet noen om det. (Å sette en ukjent bil utenfor S4 måtte mest sannsynlig ha vært for risikabelt - derfor måtte medhjelper ha kjørt i garasje) Ikke nevnte hun at noe var unormalt i sine telefonsamtaler eller SMS = medhjelper måtte hatt en porsjon flaks da denne personen entret S4 til "riktig tidspunkt".

Tidspunkt for bil kl 07.56 og 08.56 tyder på at TH ikke gikk for "første runde med plott den dagen" selv om det har kommet frem at AEH sto opp i 7-tiden. Den dagen valgte TH å dra senere på jobb selv om bil tydeligvis kjørte mot S4 også kl 07.56. TH forklarte at han hadde funnet bakhon på trappen = ville fortelle politiet om denne detaljen fra sitt eget plott for en eller annen grunn.

Gone Girl:
AEH's telefonsamtaler og SMS var ikke tilfeldig. Det var del av plottet. Derfor sendte AEH SMS om at hytteturen var utsatt = satte TH i søkelyset. Derfor ringte hun sine barn = gav dem alibi. AEH hadde i tillegg avtalt at elekteikker skulle ringe forsvinningen som backup i fall TH ikke ringte hjem etter ca 1 time (slik de hadde avtalt at han skulle gjøre) = tidsperioden forsvinningen kunne skjedd på ble minimert = barna fikk solid alibi.

Bll kunne kjøre til S4 uten risiko og parkere i garasje fordi AEH ventet på GM. Tidspunkt 07.56 og 08.56 passer inn med at AEH sto opp i 7-tiden og at TH sto opp ca 08.15. GM i bil kunne ikke vite at TH skulle dra senere på jobb den dagen, forklarer bil kl 07.56.
Bakhon ble lagt på trappen av AEH for å kommunisere med GM at det var sikkert å ankomme S4.

2. TH på jobb i tidsperioden forsvinningen skjedde (Videoovervåking Futurum + vitner)

TH + medhjelpere:
Med tanke på at TH var på jobb.
Hypotesen forutsetter at en 70 åring med kontrollbehov la utførelsen av plottet i hendene til noen andre enn seg selv.

Gone Girl:
Det kunne utføres et Gone Girl plott i S4 den morgene med lav risiko.

3. Trusselbrev oppå 2 stk ringer på stol.

TH + medhjelpere:
Selv om medhjelper tok av AEH 2 stk ringer og la dem på stol, glemte denne personen denne vesentlige detaljen og skrev 1 stk ring i e-postenene. TH gjorde politiet oppmerksom på denne feilen medhjelperen sin hadde skrevet av en eller annen grunn.

Gone Girl hyppotesen:
AEH tok selv av seg 2 stk ringer og la dem på stol. GM måtte dra med hastverk inn i gangen og legge trusselbrev oppå ringene fordi AEH satt i bil utenfor, og fordi dette var en del av planen som var skjult for AEH. Derfor husket ikke GM at det var 2 stk ringer og skrev 1 stk ring i e-postenene.
(Stemmer i tillegg med ni Sprox skoavtrykk i gang og et fotspor på saueskinn mellom utgangsdør og stol)

Og slik kunne jeg holdt det gående med å sammenligne, men dette er noen grunner til at jeg tror det skjedde et Gone Girl plott i denne saken.
Citera
2021-03-23, 22:20
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Og slik kunne jeg holdt det gående med å sammenligne, men dette er noen grunner til at jeg tror det skjedde et Gone Girl plott i denne saken.
Det skal du få slippe. AE led en grusom død og du fortsetter å beskylde henne for å stå bak et komplott mot ektemannen, men lurt av Shübert.
Citera
2021-03-23, 22:22
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
VG artikkel + sammenligning av hypoteser

VG:
"– Det understrekes imidlertid at kartleggingen utføres med det mål å innhente informasjon som både kan være til siktedes gunst og ugunst, slik at vi best mulig kan opplyse de relevante hypotesene i saken, sier Hanssen."

Viktige detaljer fra artikkel:

"hypotesene" = flere hypoteser

"Siktedes gunst og ugunst"
=
Det skal kartlegges opp mot hypoteser som både er til siktedes gunst og ugunst.

Hypoteser til siktedes gunst:
I dette tilfelle tipper jeg det ikke er snakk om "ekte kidnapping's hypotese". Her kan det faktisk være er snakk om Gone Girl hyppotesen. Hvem vet

Hvorfor kan Gone Girl Hypotesen stemme?

Man kan f.eks sammenligne hypotesene "TH + medhjelpere" og "Gone Girl Hypotesen":

1. Telelefonsamtaler / Bil kl 07.56 og 08.56

TH + medhjelpere:
AEH's telefonsamtaler var tilfeldig, og det var samtidig tilfeldig at hun utsatte hytteturen i SMS til datter / eller TH utsatte hytteturen rett før han dro på jobb og satte seg selv i søkelyset ved å forklare seg motstridene. TH forklarte at grunnen til at han ringte hjem var for å diskutere detaljer angående hytteturen.

At elektrikker skulle ringe henne den dagen var tilfeldig, og noe TH + medhjelpere ikke viste om / ikke brydde seg om.

Medhjelper klarte å kjøre bil til S4, parkere i garasje og ta seg inn i S4 uten at AEH varslet noen om det. (Å sette en ukjent bil utenfor S4 måtte mest sannsynlig ha vært for risikabelt - derfor måtte medhjelper ha kjørt i garasje) Ikke nevnte hun at noe var unormalt i sine telefonsamtaler eller SMS = medhjelper måtte hatt en porsjon flaks da denne personen entret S4 til "riktig tidspunkt".

Tidspunkt for bil kl 07.56 og 08.56 tyder på at TH ikke gikk for "første runde med plott den dagen" selv om det har kommet frem at AEH sto opp i 7-tiden. Den dagen valgte TH å dra senere på jobb selv om bil tydeligvis kjørte mot S4 også kl 07.56. TH forklarte at han hadde funnet bakhon på trappen = ville fortelle politiet om denne detaljen fra sitt eget plott for en eller annen grunn.

Gone Girl:
AEH's telefonsamtaler og SMS var ikke tilfeldig. Det var del av plottet. Derfor sendte AEH SMS om at hytteturen var utsatt = satte TH i søkelyset. Derfor ringte hun sine barn = gav dem alibi. AEH hadde i tillegg avtalt at elekteikker skulle ringe forsvinningen som backup i fall TH ikke ringte hjem etter ca 1 time (slik de hadde avtalt at han skulle gjøre) = tidsperioden forsvinningen kunne skjedd på ble minimert = barna fikk solid alibi.

Bll kunne kjøre til S4 uten risiko og parkere i garasje fordi AEH ventet på GM. Tidspunkt 07.56 og 08.56 passer inn med at AEH sto opp i 7-tiden og at TH sto opp ca 08.15. GM i bil kunne ikke vite at TH skulle dra senere på jobb den dagen, forklarer bil kl 07.56.
Bakhon ble lagt på trappen av AEH for å kommunisere med GM at det var sikkert å ankomme S4.

2. TH på jobb i tidsperioden forsvinningen skjedde (Videoovervåking Futurum + vitner)

TH + medhjelpere:
Hypotesen forutsetter at en 70 åring med kontrollbehov la utførelsen av plottet i hendene til noen andre enn seg selv.

Gone Girl:
Det kunne utføres et Gone Girl plott i S4 den morgene med lav risiko.

3. Trusselbrev oppå 2 stk ringer på stol.

TH + medhjelpere:
Selv om medhjelper tok av AEH 2 stk ringer og la dem på stol, glemte denne personen denne vesentlige detaljen og skrev 1 stk ring i e-postenene. TH gjorde politiet oppmerksom på denne feilen medhjelperen sin hadde skrevet av en eller annen grunn.

Gone Girl hyppotesen:
AEH tok selv av seg 2 stk ringer og la dem på stol. GM måtte dra med hastverk inn i gangen og legge trusselbrev oppå ringene fordi AEH satt i bil utenfor, og fordi dette var en del av planen som var skjult for AEH. Derfor husket ikke GM at det var 2 stk ringer og skrev 1 stk ring i e-postenene.
(Stemmer i tillegg med ni Sprox skoavtrykk i gang og et fotspor på saueskinn mellom utgangsdør og stol)

Om så var, skulle ikke AEH ha lagt igjen et par googlesøk fra TH sin PC for å virkelig sette fast TH ?
F.eks. "hvordan kvitte seg med et lik", "hvordan unngå å etterlate DNA" osv.
Citera
2021-03-23, 22:36
Medlem
Citat:
enig i at han ligner hettemann 2, men tror ikke det er han.

Enig. Men H2 hadde en kvikk gange, kan tenke meg at ex-bryteren har samme ganglag. Energisk.
Citera
2021-03-23, 22:48
Medlem
Citat:

Nettopp, det høres helt usannsynlig ut at TH’s nærmeste medarbeider og treningskamerat gjennom 25 år ikke fikk vite noe før TH ringte ham 9. Januar 2018, dagen nyheten ble offentlig.
Hørte intervjuet hans med VG en gang til, og det er noe som ikke stemmer. « Jeg hadde ikke tid til å snakke med Tom fordi jeg skulle i møte, det ble en kort samtale». Hallo! Når kona til din sjef og venn gjennom 25 år blir kidnappet og det smøres ut over alle landets forsider, da og akkurat da sier du: beklager, jeg må i møte.
Citera
2021-03-23, 22:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det skal du få slippe. AE led en grusom død og du fortsetter å beskylde henne for å stå bak et komplott mot ektemannen, men lurt av Shübert.
Som jeg har skrevet før er det slik at brikkene i saken passer bedre inn i Gone Girl hypotesen enn andre hypoteser. Det er bare å lese detaljene i media nøye
+
Lese hypotesen nøye

Et eksempel:

En logisk forklaring på ni Sprox fotspor i gang, saueskinn i gang som lå mellom utgangsdør og stol (med fotspor på), trusselbrev oppå 2 stk ringer, 1 stk ring nevnt i e-postene:

Hadde GM tatt av ringene til AEH ville han mest sannsynlig ha husket at det var 2 stk ringer. Han ville også ha husket at han la 2 stk ringer på stolen.

Grunnen til at GM ikke husket 2 stk ringer var:
1 fordi det var AEH selv som tok av seg ringene og la dem på stolen

2 fordi GM måtte gå med hastverk inn i gangen, tråkke oppå sauskinnet, og legge trusselbrev oppå ringene i gangen mens AEH utenfor i bil. Å legge trusselbrev i gangen var det siste GM gjorde i S4 og en del av planen som var skjult for AEH = GM lurte AEH

Dette er bare ett eksempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in