2021-03-23, 20:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Just den typen av kvinnor försätter sig själva i en farlig situation. Ponera att dom har ljugit fyra gånger, men den femte gången är det på riktigt. En gärningsman ser det som mindre riskfyllt att våldta en falskanmälerska. Just därför kan man som åklagare inte bara kasta en sådan anmälan i papperskorgen.

Jo det är vargen kommer, vargen kommer! osv. En gång kanske faktiskt vargen kommer. Men som sagt en GM vill ju helst att det inte ska bli någon anmälan, det ska vara tyst om saken. Att ge sig på en kvinna som det här gör ju att alla larm ljuder högsta nivå. Det är alltså tveksamt att just det skulle hända. Att en GM inriktade sig på henne just för det, att ingen kommer tro på henne efter så många falsklarm. För de vet ju en GM att ge sig på henne och det kommer bli ett herrans liv. Våldtäktsmän söker mer offer som inte kommer att låta.
Citera
2021-03-23, 20:57
Medlem
goofers avatar
Vad tror ni nu, kommer Lambertz att få en egen "Lex Lambertz"?

Tror ni att han mäktar med att vända skutan med allt för lättvindiga häktningar, och kommer han få
hjälp av sina tidigare vänner och kollegor i frågan?

Jag tror faktiskt att Lambertz ses som ett offer här av de flesta, det är väl bara fittstimmet som tror
på kvinnans lögner fortfarande.
Citera
2021-03-23, 20:58
Medlem
JMGLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Kvinnor går i gång på status. Om något så badar Lambertz i status med tanke på hans två decennier inom juridikens absoluta topp. Rättschef på Justitiedepartementet, sedan justitiekansler och sist justitieråd.
Nej jag tror gubben passade på för att han kände till hennes historik, och förstod att hon inte skulle bli trodd.
Citera
Medlem
Citat:
Just den typen av kvinnor försätter sig själva i en farlig situation. Ponera att dom har ljugit fyra gånger, men den femte gången är det på riktigt. En gärningsman ser det som mindre riskfyllt att våldta en falskanmälerska. Just därför kan man som åklagare inte bara kasta en sådan anmälan i papperskorgen.

Hon sätter ju sig inte bara själv i fara, även övriga kvinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
GL är garanterat skyldig, men det går inte att bevisa. Kan inte finnas någon som skulle ligga med den gubben frivilligt.

Du känner inte kvinnor. Fler än en gång har man sett modellaktiga tjejer gå runt med ruckel som män.
Citera
2021-03-23, 20:59
Medlem
Citat:
Våldtäkts-götta sig
Ja nu dömdes han ju inte för det och hon är ju ingen duvunge bevisligen.
Generellt ge fan i att ligga med aspackade tjejer så blir det inga problem.
Citera
2021-03-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTJ8w7
Våldtäktsutredningen mot Lambertz läggs ner enl Åklagarmyndigheten. Måste väl innebära att åklagaren inte har tillräckligt med kött på benen att väcka åtal trots att utredningen började tidigt i januari ...
Ja, där ser man grävandet här gav tydligen effekt, annars hade åklagaren inte fått en blåslampa i röven att plocka fram rödpennan och stryka åtalet.
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
I dagens AB skriver feminazi "Det är ändå ödets ironi att Göran Lambertz, av alla människor, hamnade i en sådan här soppa", Åsa Linderborg.
Och den där feminazistfittan Åsa Linderborg borde ta mig fan knipa käft, och gräva ner sig. Hennes jävla skriverier orsakade Benny Fredrikssons självmord. Hade det varit någon jävla stake och pungkulor i Åsa Linderborg hade hon också tagit repet, eller som en japansk företagsledare som förebild, begått harakiri. Skit samma, Sverige lär nog klara sig utan den sopans skriverier, ändå.
Ingen självreflektion alls att vänta...
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Den här historien saknar bara att målsäganden berättar att hon är gravid och att hon om nio månader vägrar Lambertz umgänge med sitt barn.
Ja, det är ju inte otänkbart. Hon kan därmed också helt slippa fängelse om hon är gravid, och kräva underhåll, tills barnet fyller 21 år. Men oklart om hon verkar klara av tillvaron så pass bra att hon klarar av att vara mamma. Fast det händer i o ch för sig att kvinnor med sådana diagnoser skärper till sig när de får barn, och klarar av det galant.
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja men tänk på att bilderna i tråden har ett gäng år på nacken och att hon är en knarkare, undrar hur mycket det har hunnit påverka hennes utseende?
Det beror väl helt på hur hårt hon har knarkat, svårt att svara på.
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja i högsta grad.. Jag är dessutom rätt övertygad om att lakanen varit på NFC för analys.
Det vore väl betydelselöst om det var frivilligt ändå. Fläckarna som hittas kan ju vara gamla. Inte tror jag att GL dröjt 77 dagar på sig att byta lakan inte. Nej, här verkar åklagaren suttit i sin fåtölj och sovit, smuttat på calvadosen, rökt vattenpipan med ortens bus i Rinkeby, annars hade de gjort husis samma dag som anmälan kom in.
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Enligt Lambertz intervju, hade kvinnan fabriksåterställt sin telefon samt raderat flera medelanden innan hon gav in telefon och bevis till polis,

han kallar henne för en lögnerska och bedragerska!! tack göran !!! hon kommer åka dit

Rent tekniskt så är det ju inte tillräckligt att fabriksåterställa telefonen, eftersom teleoperatören loggar ju vartenda SMS/MMS mm. Så det finns en duplikatkopia på varje SMS/MMS hos operatören. Så om Polisen begär ett utdrag ur loggen så kan de ändå pussla ihop vad som har hänt. Och vilka SMS/MMS som skickats och tagits emot, plus vilka master som den varit uppkopplad emot och vilka appar som har använts. Är dessutom ett sk cloudkonto aktiverat så kan det finnas viktiga data sparat i molnet.
Tex en spegelkopia av hela tfnen ifall man skulle råka tappa den, så går det att återställa, teoretiskt i alla fall.
Nu har det ju också framkommit att Interpol mfl polisiära organisationer kan knäcka de flesta tfners kryptering och jailbreaka dem på bara någon dag.
Ja det påstås att det kan göras på bara några minuter förutsatt att man kan testa spegelkopiorna av tfnerna i klusters mot tusentals CPUer, och miljontals med kryptonycklar.
Men tidsfaktorn är intressant, därför att tfnoperatören (ISPn) brukar få en förfrågan från Polisen, och den måste väl godkännas manuellt.
Vet ej om hur många som har de befogenheterna hos ISPn, och hur deras jourverksamhet ser ut. Och hur fort de kan svara på en förfrågan hos Polisen, om en jourdomare måste underteckna en sådan begäran ?
ISPn kan plocka fram mycket matnyttigt ändå även om hela tfnen är krypterad.

För övrigt så verkar det som att det vid det förra tillfället att fabriksåterställningen inte var fullständig, utan att NFC ändå kunde plocka ut ljudfilen i original.
Det förefaller alltså som att fabriksåterställningen bara återskriver filkatalogen och markerar utrymmet som ledigt. Dvs detsamma som snabbformatering i Windows, eller att skriva en ny partition i minnesutrymmet.
Minnesutrymmet var alltså intakt med den fulla ljudfilen kvar i original. Det går med särskild programvara att återskapa sådant. Förutsatt att man har rätt verktyg att arbeta med.

Märkligt att kvinnan gör samma tavla igen, som om hon inte förstått den förra domen.
Men Feministerna har inte precis visat på någon större teknisk begåvning tidigare heller.

Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Mäktigt, modigt personligt framträdande av GL. Något av det tuffaste jag sett.

GL är en fighter, tack för det !
Feministerna fick då på fan, äntligen
Åklagaren då, blir det att räta ut gem på åklagarkammaren fram tills pensionen nu ?

Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi
Hur vet man att anklagelserna är sanna?
– Vi vet att extremt få kvinnor ljuger om sexuella övergrepp. Det existerar i extremt liten utsträckning. Det är så skuldtyngt, skamfyllt och förknippat med smärta. Det är inte ett problem.”

Maria Sveland, angående Förtalskassan som startades tidigare i mars.

https://www.svt.se/kultur/fortalskassan-maria-sveland-lo-kauppi-skadestand-kvinnor-fortal-forovare

Och den Förtalskassan den lär ju plundras på sina tillgångar illa kvickt skulle jag tro ?
Det är nog dumskallar som betalar in till den, det är ju som upplagt för att det är notoriska förskingrare som handhar kontona där, i så fall.
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-03-23 kl. 21:29.
Citera
2021-03-23, 21:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
GL är garanterat skyldig, men det går inte att bevisa. Kan inte finnas någon som skulle ligga med den gubben frivilligt.

Du är garanterat skyldig till att ha våldtagit henne också även om det är svårt att bevisa.

Hon har för övrigt varit gift med en 28 år äldre man.
Citera
2021-03-23, 21:04
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Nej jag tror gubben passade på för att han kände till hennes historik, och förstod att hon inte skulle bli trodd.

Varför lades förundersökningen ned efter två veckor? Måste vara rekord. Göran Lambertz blixtkrigar i rättsväsendet.
Citera
2021-03-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vad tror ni nu, kommer Lambertz att få en egen "Lex Lambertz"?

Tror ni att han mäktar med att vända skutan med allt för lättvindiga häktningar, och kommer han få
hjälp av sina tidigare vänner och kollegor i frågan?

Jag tror faktiskt att Lambertz ses som ett offer här av de flesta, det är väl bara fittstimmet som tror
på kvinnans lögner fortfarande.

Vi kommer aldrig få veta om GL är skyldig i juridisk mening eller inte. Moraliskt är en annan femma. På samma sätt kommer vi aldrig få veta om den anklagande kvinnan har hittat på.

Man är oskyldig till motsatsen är bevisad.

Vad vill alla som vill spärra in kvinnan? Att ingen ska våga anmäla någon för våldtäkt någonsin om man inte har ett erkännande och DNA-bevisning? Enligt logiken ska man inte våga anmäla en våldtäkt eller annat brott där ord ofta står mot ord.

Kvinnan kanske är en sån som hamnar i högriskmiljöer - dras till vissa män, blir full osv. Juridik ska inte ta hänsyn till moralen kring någons leverne. Våldtäkt är inte ok ändå.
Citera
2021-03-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag tror att GL är oskyldig, att det han säger stämmer. Men det jag saknar är ett uttalande från honom själv att han trots att förundersökningen läggs ner mycket väl kan vara skydlig. Jag utgår ifrån att det är det hans bok handlar om, att han trots förundersökningens nedläggning mycket väl kan vara skyldig. Varför påpekar han inte detta med eftertryck?

Mycket bra ...Hopplöst . Han sov på Jobbet på JK nu skall han som Pensionär stämma Staten vilket väl blir JK vad leder det till ???
Under tiden det skrået som åkte på skadestånd när Geijer valsade runt inte fått ordning på någonting annat än ansökan av presstödet. Om inte dom fått hyra ngn att göra det också
Jä..a idioter .. Offentlighet skapar garantier gentemot maktmissbruk.
Att snuten + åklagarna är schabblande puckon skulle det var ngt att reda ut eller processa om.
Det är ju bara att visa presskonferensen från Palmeåklagaren senast
Någon skall ju in eller sparkas
Den som skrev lagen / MÄ / GM / Väninnan / Åklagaren /Justitieministern / Häktespersonalen som, har behandlat honom med silkesvantarna vad det låter / Medieombudsmannen/ TV s granskningsnämnd
Jämställdhetsministern / JK / JO / RÅ / RIPO Chefen
Tamejfan om inte Leffe GW också skall ha en Näsbränna har blivit Politiskt Korrekt på gamla
ROCK and ROLL
eller sätt upp packet på Bortröstningsbar plats

EN drink så blev hon klängig ..,he.. e heller visst är hon snurrig men inte så snurrig ---så gick vi upp och Pumpade --Bullshit ..vithårigt 70 årigt ben-rangel med översittare attityder som gått på bidrag hela livet ... Tjejen kunde gått på krogen knäppt med fingrarna hittat 400 bättre alternativ -- med sexpack och muskler vid bardisken kvart i 3 på natten. Snackar ju skit igen som vore det presskonferens efter ngn Quick rättegång ---i sitt utanförskap ...Pinsamt Pravda TV Visar det
Som det heter inom Juridiken " Sökte Resning "
Citera
2021-03-23, 21:07
Medlem
Citat:
Jag tror inte att hon var i en farlig situation när hon var hos Lambertz. Jag tror inte heller att hon är den typ av kvinna som skulle sätta sig i en farlig situation. Hon gick med att ha sex med Lambertz men sedan mådde hon dåligt av det och ångrade det. Det har hänt mig många gånger (inte med Lambertz dock) men jag aldrig haft en tanke att anmäla någon pga mitt dåliga omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in