2021-03-22, 22:12
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Känns som ett litet konstlat derby. Vad har Florida och Tampa för rivalitet? Infen bryr sig knappt om Panthers även om de har ett bra lag.

Kan tänka att Arizona eller Florida kan bli lag som flyttar on tio pr eller sådant. Houston och Portland, eller Hamilton skulle jag gissa på står till handa

Konstlat? Naturligtvis vill lillebror piska storebror och speciellt på deras hemmais! Jävla knepigt uttalande men du stavar iofs inte som en nykter människa heller så du är förlåten.
Citera
2021-03-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Konstlat? Naturligtvis vill lillebror piska storebror och speciellt på deras hemmais! Jävla knepigt uttalande men du stavar iofs inte som en nykter människa heller så du är förlåten.

Kag skriver på en smartphone. Det tar ju en evighet att rätts slla slå bokstäver.

Mnja. Detta med lillebror storebror tycker jag passar i fall som Toronto Montreal och Edmonton Calgary.

Tampa Florida, mnja, flr demr det väl samma match som alla andra. Även Tampa tycker väl det är mer tungt att klå Toronto än Florida.
Citera
2021-03-22, 22:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Kag skriver på en smartphone. Det tar ju en evighet att rätts slla slå bokstäver.

Mnja. Detta med lillebror storebror tycker jag passar i fall som Toronto Montreal och Edmonton Calgary.

Tampa Florida, mnja, flr demr det väl samma match som alla andra. Även Tampa tycker väl det är mer tungt att klå Toronto än Florida.

Fattar du ens att Pantrarna och Bolts spelar i samma delstat? Och varför i helvete skulle Toronto va svårare att slå? Nå gå och lägg dig nu
Citera
2021-03-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Fattar du ens att Pantrarna och Bolts spelar i samma delstat? Och varför i helvete skulle Toronto va svårare att slå? Nå gå och lägg dig nu

Visst, att de spelar i samma dicision kan öka rivaliteten en aning. Men jag förstår knte varför du blir så upprörd över att jag anser att det är påtvingad derbyrivalitet.

Oooh, Tampa Florida derbyt är inget jag tänker iaf. Som i jämförelse med Edmonton - Calgary. Men det är kanske bara jag
Citera
2021-03-23, 00:01
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Visst, att de spelar i samma dicision kan öka rivaliteten en aning. Men jag förstår knte varför du blir så upprörd över att jag anser att det är påtvingad derbyrivalitet.

Oooh, Tampa Florida derbyt är inget jag tänker iaf. Som i jämförelse med Edmonton - Calgary. Men det är kanske bara jag

Kanske blir du lite klokare efter att du läst länken, jag orkar i vilket fall inte mer med dig.

https://www.nhl.com/sv/news/panthers-lightning-nhls-hetaste-rivalmote/c-322783538
Citera
2021-03-23, 02:44
Medlem
Citat:

Tampa - Florida är helt klart ett derby. Sedan kanske det inte direkt är derbykänskla delux då båda spelar i sol och där andra sporter är större. Har heller inte skapats den där rivaliteten delux men den finns där ändå någonstans.
Citera
2021-03-23, 02:47
Medlem
Zibenejad har nu 3+3, 0, 1+1 och 0+1. Har ändå börjat komma igång
Citera
2021-03-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Någon som såg matchen mellan Florida och Tampa igår? Vad var det Hedman och Hörnqvist bråkade om från 0:41 i den här videon? Verkar skapligt irriterade på varandra. https://www.youtube.com/watch?v=G9qUM94EyLI

Såg stora delar av matchen. Den med mest slutspelskaraktär av alla matcher jag sett hittills. Två riktigt bra lag. Kan bli kul i slutspelet. Är också imponerad av hur effektiv Hörnqvist är. Måste omvärdera honom lite, men han verkar vara en fantastisk tillgång för sitt lag. Vilket det än är
Citera
2021-03-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tampa - Florida är helt klart ett derby. Sedan kanske det inte direkt är derbykänskla delux då båda spelar i sol och där andra sporter är större. Har heller inte skapats den där rivaliteten delux men den finns där ändå någonstans.

Det är ett derby absolut, per defination.?Men kanske inget superhett derby. Är ju det jag menar.
Citera
2021-03-23, 17:37
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Det är ett derby absolut, per defination.?Men kanske inget superhett derby. Är ju det jag menar.
Nej, jag får inte heller den där heta derby-känslan när de möts. Men det beror nog mer på mitt egna svaga intresse för de båda lagen. Frågar man supportrarna i Florida eller spelarna i lagen så är de nog av annan åsikt.

Det kan ju vara ett hett derby utan att jag personligen känner av det.
Citera
2021-03-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Nej, jag får inte heller den där heta derby-känslan när de möts. Men det beror nog mer på mitt egna svaga intresse för de båda lagen. Frågar man supportrarna i Florida eller spelarna i lagen så är de nog av annan åsikt.

Det kan ju vara ett hett derby utan att jag personligen känner av det.

Vilka supportrar

Florida har ju stora problem med att fylla arenan. För något år sedan hade de cirkus 6000 -8000 på läktaren vissa matcher Fy"
Citera
2021-03-23, 19:22
Avslutad
Filip Gustavsson med vinst i sin första NHL-start! 32 av 33 skott. 0.972.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in