2021-03-23, 16:47
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
England tog aldrig bort censurlagarna efter WWII.
Det är nog det korrekta svaret på varför "ingen dött" av Astra i UK.

En vetenskapsjournalist sa att de i Danmark har funderingar på om det hade betydelse hur man gav injektionen, rätt i muskel, eller i ett blodkärl. Kunde också ha betydelse vem som gjorde det. Tegnell trodde inte på det utan på FHM letade de efter underlag för att kunna säga vilka grupper ska inte ges Astravaccin. Kvinnor under 55 år angavs som en riskgrupp. Antagligen är det yngre vårdpersonal. Då kommer man osökt in på om de kanske käkar p-piller som är en känd risk för blodpropp.

Finns lite att gräva i inte bara kasta skit på GB för att de har lyckats undvika klockrena fall.

Kan finnas många hundar begravda i frågor kring vaccinpåverkan som borde vara superintressant att gräva vidare i. Men man måste inse att det tar tid.

Som man över 55, inte spruträdd, inte harig, inte käkar p-piller och kräver att den som sätter sprutan gör det rätt och jag håller koll på nonchalanta noviser så ber jag om att genast får en astravaccin injektion och att Tegnell och compani slutar dra det i långbänk
Senast redigerad av Returpapper 2021-03-23 kl. 17:02.
Citera
2021-03-23, 16:53
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jösses. Gå in på sidan nedan, och tryck "Data" både på den första och den andra plotten, för att få tabellformat:

https://coronavirus.data.gov.uk/details/testing

På den första står det:
Cumulative virus tests conducted
112,602,641

På den andra står det:
Cumulative PCR tests conducted
77,809,505

Det framgår klart och tydligt att den första siffran är högre, för att den inkluderar antigen test ("Virus tests include PCR tests conducted in laboratories and lateral flow device tests that give results in less than an hour, without needing to go to a laboratory")

--->Lateral flow = antigen. Alltså är 70% av testerna PCR, och de återstående 30% av testerna måste vara antigen.
Jag tror vi diskuterar två helt olika saker. Den lab-baserade PCR testningen kontra den lateral flow-testning som sedan två veckor (8 Mars) inkluderar de självtester som skolelever från årskurs 7 och uppåt gör två ggr i veckan.

Den består dock inte av de resterande 34,793,136 testerna du pratar om, de utgörs till största delen av s.k Surveillance testing och utgörs av serologiska antigentester och serologisk virus-testning. Det finns ingen exakt uppgift på hur många antigentester det utförts sedan 8 Mars. En uppskattning är 12 miljoner, alltså 10% snarare än 30%.
Pillar 4: Surveillance testing

Virus testing and antibody serology testing for national surveillance supported by PHE, ONS, Biobank, universities and other partners to learn more about the prevalence and spread of the virus and for other testing research purposes, for example on the accuracy and ease of use of home testing.
Citera
2021-03-23, 16:57
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
England tog aldrig bort censurlagarna efter WWII.
Det är nog det korrekta svaret på varför "ingen dött" av Astra i UK.
Jag har redovisat de rapporterat avlidna och dessutom bifogat referenser till officiell dokumentation i ärendet. Men du menar att man mörkar, döljer, lurar och förfalskar?

På med foliehatten nu...
Citera
2021-03-23, 17:01
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och det är de allvarliga sjukdomsfallen man stängt ner världen för att undvika. När de allvarliga sjukdomsfallen inte längre är ett stort hot är det dags att öppna upp. Dvs nu. Eller ska vi fortsätta ha stängt för att den friska majoriteten annars kan riskera att bli lite förkylda?

Sverige är väldigt öppet så skillnaden blir inte så stor som du tror. De som är rädda kommer att fortsätta vara det. Det är bättre att utbilda sig till bilmekaniker. Ett stort bristyrke.

Restaurangägaren och hans personal kan sitta och hoppas att kunderna kommer tillbaks;

-"Kom hit nu förbannade kunddjävel och handla. Köp vår dyraste meny och dyraste vin. Du är skyldig oss för flera månader av nedstängning".

Kanske ska ni satsa stort på inkastare. Kommer någon förbi sätt krokben kasta in offret töm dennes plånbok. Bjud på gratis kokain och horor från österlandet.
Senast redigerad av Returpapper 2021-03-23 kl. 17:11.
Citera
2021-03-23, 17:08
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag har redovisat de rapporterat avlidna och dessutom bifogat referenser till officiell dokumentation i ärendet. Men du menar att man mörkar, döljer, lurar och förfalskar?

På med foliehatten nu...

Kan du besvara varför UK lärde en kines hur man manipulerar virus 2005.
Och den de lärde upp har varit med i de flesta coronavirus projekt i Kina.

Hur mycket har det stått i UK press om det?
Citera
2021-03-23, 17:12
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Många afrikaner i Frankrike med låga D-vitaminnivåer.

Ja. Och det blir inte bättre av att kvinnorna från främmande länder har en vana att täcka hela kroppen med kläder.

Citat:
Och det är de allvarliga sjukdomsfallen man stängt ner världen för att undvika. När de allvarliga sjukdomsfallen inte längre är ett stort hot är det dags att öppna upp. Dvs nu.

Ja. Vaccineringen bör åtföljas av minskade restriktioner. Britterna har en färdplan för att öppna upp samhället igen, men jag känner inte till detaljerna.

Citat:
Eller ska vi fortsätta ha stängt för att den friska majoriteten annars kan riskera att bli lite förkylda?

Nerstängningarna komma att pågå länge, ifall man fortsätter att låta nya mutationer spridas över hela Världen. Det är stor skandal att både den sydafrikanska mutationen och den brasilianska mutationen nu sprids i olika delar av Europa, inklusive Sverige. Mutationerna borde ha fått stanna kvar i Sydafrika respektive Brasilien. Samma sak borde har gällt för det kinesiska originalet.

Vi behöver välja: Öppna gränser eller öppet samhälle?

Anders Tegnell har valt öppna gränser. Resultatet är katastrofalt för både hälsan och ekonomin.
Citera
2021-03-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om en på miljonen får allvarliga biverkningar av vaccinet och 11 på cirka två miljoner 0 - 19 åringar dör av covid verkar det ju feltänkt att inte vaccinera. En på miljonen gäller väl iofs. bara Astra Zenecas vaccin och bara hittills, men ändå.

Frågan är om det känns bättre att leva med att "jag valde att inte vaccinera mina barn och ett dog" än att leva med att "jag valde att vaccinera mina barn och ett dog"?

Du vet att ca 1/35 får allvarliga biverkningar av Pfizer.
Citera
2021-03-23, 17:18
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Du vet att ca 1/35 får allvarliga biverkningar av Pfizer.

Vart kommer uppgiften ifrån? Länka till originalpublikation tack! Alltså den plats uppgiften publicerats på ursprungligen.
Citera
2021-03-23, 17:18
Medlem
Citat:
Jag tror vi diskuterar två helt olika saker. Den lab-baserade PCR testningen kontra den lateral flow-testning som sedan två veckor (8 Mars) inkluderar de självtester som skolelever från årskurs 7 och uppåt gör två ggr i veckan.

Den består dock inte av de resterande 34,793,136 testerna du pratar om, de utgörs till största delen av s.k Surveillance testing och utgörs av serologiska antigentester och serologisk virus-testning. Det finns ingen exakt uppgift på hur många antigentester det utförts sedan 8 Mars. En uppskattning är 12 miljoner, alltså 10% snarare än 30%.
Pillar 4: Surveillance testing

Virus testing and antibody serology testing for national surveillance supported by PHE, ONS, Biobank, universities and other partners to learn more about the prevalence and spread of the virus and for other testing research purposes, for example on the accuracy and ease of use of home testing.
Pillar 4 är bara 6.3M fall kumulativt. Det finns en återstående diskrepans på 28.5M fall som inte är PCR.

PCR-testningen verkar ha peakat vid årsskiftet. Vid den tidpunkten matchade antalet PCR = utförda test. Under 2021 har PCR minskat, samtidigt som utförda test har ökat markant. Det är sannolikt antigen. Senaste dagarna är bara 10-20 procent av testen PCR.

En stor del av den snabba nedgången i cases under 2021 i UK förklaras i så fall av att man övergett PCR till förmån för antigen, utan att ändra rutinerna så att även cases för antigen registreras.
Citera
2021-03-23, 17:20
Medlem
Citat:
Nu vill jag nog mena att vaccineringen i UK har börjat kicka in på allvar. 33 döda igår och 17 döda idag. Så sjukt glad att det äntligen är slut på dessa mardrömssiffror där det dör 1,200 personer om dagen.

Och hur korrolerar du det till vaccinet när dödligheten kollapsat i de flesta länderna. Vaccin eller icke vaccin?
Citera
2021-03-23, 17:20
Medlem
Citat:
Nu vill jag nog mena att vaccineringen i UK har börjat kicka in på allvar. 33 döda igår och 17 döda idag. Så sjukt glad att det äntligen är slut på dessa mardrömssiffror där det dör 1,200 personer om dagen.

Och hur korrelerar du det till vaccinet när dödligheten kollapsat i de flesta länderna. Vaccin eller icke vaccin?
Citera
2021-03-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Vart kommer uppgiften ifrån? Länka till originalpublikation tack! Alltså den plats uppgiften publicerats på ursprungligen.

3150 av 112807 vaccinerade. = 1/35
https://healthimpactnews.com/wp-content/uploads/sites/2/2020/12/CDC-05-covid-clark.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in