2021-03-23, 05:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Jag frågade ”hur”. Du kunde som vanligt inte svara på frågan trots att den var så tydlig.

Jag är inte förvånad över att du vandrar iväg i eget svammel.
Du valde en exit och börja prata om annat, sånt tar jag som att du inte hade argument längre, för annars hade vi alla sett argumenten.

Du behöver inte oroa dig, Joe har redan erfarenheten att jobba med gränsen och gjort det bra, men det hindrar inte att de på andra sidan gränsen får panik över den faktiska anledningen många flyr och drogkriget som USA är ansvariga för och BÅDE republikaner och demokrater.

Men när du byter ämne och låtsas som nu, det enda du berättar med detta är att du är medveten om att Joe kommer lösa frågan och det tar en stund som ny president att göra saker.
Frågan är saknar du intellektet att förstå politik och att det är en lagg?

Dock en sak du inte behvöer oroa dig, Joe arbetar det är nog det som skon klämmer och att man vill förekomma detta.
Men saken är att Joe redan har erfarenhet av detta arbete och vet vad som delvis krävs.(Skriver delvis, då det inte är någon karbonkopia av problemen.)
Citera
2021-03-23, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du valde en exit och börja prata om annat, sånt tar jag som att du inte hade argument längre, för annars hade vi alla sett argumenten.

Du behöver inte oroa dig, Joe har redan erfarenheten att jobba med gränsen och gjort det bra, men det hindrar inte att de på andra sidan gränsen får panik över den faktiska anledningen många flyr och drogkriget som USA är ansvariga för och BÅDE republikaner och demokrater.

Men när du byter ämne och låtsas som nu, det enda du berättar med detta är att du är medveten om att Joe kommer lösa frågan och det tar en stund som ny president att göra saker.
Frågan är saknar du intellektet att förstå politik och att det är en lagg?

Dock en sak du inte behvöer oroa dig, Joe arbetar det är nog det som skon klämmer och att man vill förekomma detta.
Men saken är att Joe redan har erfarenhet av detta arbete och vet vad som delvis krävs.(Skriver delvis, då det inte är någon karbonkopia av problemen.)
Frågan kvarstår. H u r ?
Citera
2021-03-23, 08:28
Medlem
Nu får man inte längre säga "Biden administrationen" utan man måste säga "Biden-Harris admininstrationen". Övergången är i full fart!

https://getoutspoken.com/exclusive/to-downplay-biden-white-house-directs-all-agencies-to-refer-to-biden-harris-administration-in-offici al-communications
Citera
2021-03-23, 09:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nu får man inte längre säga "Biden administrationen" utan man måste säga "Biden-Harris admininstrationen". Övergången är i full fart!

https://getoutspoken.com/exclusive/to-downplay-biden-white-house-directs-all-agencies-to-refer-to-biden-harris-administration-in-offici al-communications
Biden vill tona ned person-fixeringen. Redan före valet betonade han ofta att han ville arbeta i ett team, att det var lagarbetet som var viktigt, Jen Psaki tar ofta upp detta också.
Jag tycker att det är positivt.

Men illvilliga ser alltid negativa saker.
Citera
2021-03-23, 09:55
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Nja.jag hävdar att republikanerna försöker skapa en fiktiv kris vid usas södra gräns därför att Biden mfl är ute på turné där de påminner folk om vem som delar ut 1400 usd checkar just nu.

Det är långt ifrån så att det bara är en kris skapad av republikansk agitation
Verklighetsbeskrivningen börjar bli så skev nu att den närmast kan beskrivas som
ett slags förnekande. Är du möjligtvis i chock över den dåliga starten från Bidenadministrationen?
Det är gott om demokrater och liberaler som är direkt berörda av denna kris vid gränsen som förtvivlat
försöker få Bidenadministrationen att återgå till den politik som Trump förde, unisont och i samförstånd
från vänster till höger. Sedan skall du veta att alla pengar som nu delas ut genom dessa olika stimulanspaket kommer att behövas betala tillbaka på något sätt ( ja vet att det är svårt att förstå för vänstern). Du kommer få se jublet övergå ganska snart i moll när Demokraterna lägger sin första budget med skattehöjningar USA inte sett på 30 år.
Citera
2021-03-23, 10:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Frågan kvarstår. H u r ?
DU får fälja frågan det nrämaste halv¨året och försöka lämna populismen därhän, för om du itne lämanr den så komemr du ändå aldrig förstå nått om vad Joe och adminastrationen gör.

Dock kvarstår att Joe Biden måste få tiden också, då politik tar tid.
Finns de som inbillar sig politik är twitter har vi lärt oss de senaste åren, och det tar längre än 20sekund att fixa detta än mot att skriva ett twitter som inte gör nått.
Citera
2021-03-23, 12:12
Avslutad
Citat:
DU får fälja frågan det nrämaste halv¨året och försöka lämna populismen därhän, för om du itne lämanr den så komemr du ändå aldrig förstå nått om vad Joe och adminastrationen gör.

Dock kvarstår att Joe Biden måste få tiden också, då politik tar tid.
Finns de som inbillar sig politik är twitter har vi lärt oss de senaste åren, och det tar längre än 20sekund att fixa detta än mot att skriva ett twitter som inte gör nått.
Varför babblar du konstant om något annat än besvarar de enkla frågorna du får? Du påstod att gränsproblemet inte är Bidens ansvar, jag vill veta hur det inte kan vara hans ansvar. Om den frågan är för svår testar vi en annan variant: vems ansvar är gränsproblematiken?
Citera
2021-03-23, 12:21
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:

Tycker inte om Joe Biden ens, men förstår du griper efter halmstrån i hopp om nått.

Hur kan du ens påstå att du inte tycker om Joe Biden? Du skriver ju mer än någon annan i den här tråden och försvarar honom hela tiden. Om jag inte hade gillat en viss offentlig person så hade ju inte jag spenderat all min lediga tid på att försvara personen på flashback.
Citera
2021-03-23, 12:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Rekordmånga barn i koncentrationsläger. Ständiga masskjutningar.
Det står inte så bra till i Joe Bidens USA.
Citera
2021-03-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Biden vill tona ned person-fixeringen. Redan före valet betonade han ofta att han ville arbeta i ett team, att det var lagarbetet som var viktigt, Jen Psaki tar ofta upp detta också.
Jag tycker att det är positivt.

Men illvilliga ser alltid negativa saker.
Låt oss låtsas att det stämmer, varför ens benämna den vid deras namn? Varför inte kalla det "Office of the 46th President" eller liknande? Nej, enkom hyckleri, som vanligt!
Citera
2021-03-23, 15:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Hur kan du ens påstå att du inte tycker om Joe Biden? Du skriver ju mer än någon annan i den här tråden och försvarar honom hela tiden. Om jag inte hade gillat en viss offentlig person så hade ju inte jag spenderat all min lediga tid på att försvara personen på flashback.
Nej, som politik så står inte Demokrater för en politik som fungerar i längden dom heller, dock är D ett så mycket bättre alternativ för folket än vad bananrepublikanerna är, vi ser ju de senaste 4åren har den ekonomiska politiken varit inriktad på att göra 1% av folk rikare och som lagt på statsskulden.

Sen är det ingen gigantisk skillnad, men D i Sverige motsvarar de konservativa i Moderaterna.
Och det är ingen politik jag står bakom, dock hamnar inte all av D och Joe´s politik i det politiska segmentet, då Demokrater är mer flexibla och talar som vuxna.
Citat:
Varför babblar du konstant om något annat än besvarar de enkla frågorna du får? Du påstod att gränsproblemet inte är Bidens ansvar, jag vill veta hur det inte kan vara hans ansvar. Om den frågan är för svår testar vi en annan variant: vems ansvar är gränsproblematiken?
Det är administrationen och myndigheters ansvar, inser du försöker skapa en poäng och sen applicera det på att det tar tid att göra saker i politiker och som ett svar för nått.

Du får vackert ge det ~6månader för att lösas, dock 'r jag rätt över5tygad om att President Joe Biden fixar upp problemet i hand rätt bra tills dess.
Joe har faktiskt erfarenhet av att sänka invandringen helt utan murar innan, så jag är säker på att de kommer fram till lösningar som gör det bättre.

Dock ditt sätt och argumentera fungerar inte, för det enda du berättar att du inte förstår hur saker och ting går till.

Att inte gilla för mig, är inget svartvitt begrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Låt oss låtsas att det stämmer, varför ens benämna den vid deras namn? Varför inte kalla det "Office of the 46th President" eller liknande? Nej, enkom hyckleri, som vanligt!
Nope, hyckleriet återfinns bara i din hjärna och svart och vitt är inte ett argument.
Men skoj att du berättar att du är selektiv, inte för att någon här inte redan visste om.
Senast redigerad av klyban 2021-03-23 kl. 15:39.
Citera
2021-03-23, 17:27
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En annan skum sak har dykt upp. Biden och Kamala Harris ses ofta resa tillsammans i Air Force One, i Marine One och i the Beast. Vad är det med det då? Ja, det händer aldrig normalt sett av säkerhetsskäl. Tidigare har presidenten och dennes vice åkt i separata transporter vid olika tidpunkter t.o.m. Aldrig tillsammans. Och nu spekuleras det varför detta sker:

People are Noticing Something Odd About Kamala Harris & Biden Photos Showing Them Traveling Together
/.../They have even traveled on Air Force One together. Suddenly, they are so inseparable it looks like she might be stalking him!
Ja, gör hon det?:

Alice
@themodalice
Kamala Harris is always following Biden around like a vulture circling her prey
https://twitter.com/themodalice/status/1373747867207147521?s=20

Hursomhelst är detta anmärkningsvärt och kan leda till obehagliga konsekvenser vid en olycka. Hemska tanke!:
/.../It turns out that it is unusual and it is highly discouraged for obvious security reasons. As vice-president, Biden himself rarely traveled with Obama.

“Any time the president or vice president travel outside Washington, they face increased risk, security-wise,” Politico reported in 2013. “And having them both traveling at the same time presents a risk that most administrations don’t take — that something tragic could happen to both of them, leaving the presidency in the hands of the third in the presidential line of succession.”

President Pelosi? Perish the thought.

Varför inte bara lösa det på det mest självklara sättet?:
/.../As Kamala Harris continues to assume more traditionally presidential duties, such as taking multiple solo meetings with heads of state, it would be wise to revise the security procedures. Nobody wants anything unfortunate to happen.

Next time, just send Biden alone on Air Force Two.
https://beckernews.com/2-people-are-noticing-something-odd-about-kamala-harris-biden-photos-showing-them-traveling-together -37983/

Det här tycker jag är intressant.
Hur ofta i historien reser de tillsammans?
President och vice?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in