Citat:
Ursprungligen postat av
nikkycase
Jag håller med Snecker. Ni som gnäller fattar inte innebörden i hennes budskap. Vi kvinnor får aldrig medlidande från män.
Ett exempel som hände mig så sent som förra veckan. Jag är på konsum. En anställd är sjukt otrevlig och säger att jag och min dotter inte är välkomna. Det slutar med att både jag och min dotter ligger nedbrottade av fyra vakter, i smutsen, hunsade, misshandlade.
Medans dom fega svinen väntar på polisen går det förbi en massa män. Vi skriker på dom om hjälp men dom ger vakterna typ en menande blick.
Som att vi är dumma huvet. Fy fan.
Snecker har rätt. Män ÄR svin. Och ska behandlas därefter.
Försöker du säga att en man i din situation, som blivit nedbrottad av ordningvaker, skulle få mycket mer sympati av förbipasserande? Vad du varit med om låter förjävligt och jag lider med dig, men jag köper inte din analys. Börjar man med den typen av resonemang kan man hamna var som helst. Var dem som gick förbi vita? Då kan du dra slutsatsen att vita är svin, utom du själv förstås om du nu är vit. Var alla som gick förbi stockholmare? (Jag tror personligen det har större inverkan på beteendet du beskriver än deras kön) Hade detta skett i ett område där folk är mörkare hade du kunnat bevisa att icke-vita är svin.
Jag bor i ett område med mest invandrare, så en stor del av alla jobbiga jag möter i min vardag är invandrare. Beror det på var jag bor eller på skillnader mellan folk? Eller är det rent av inte så enkelt att man alltid enkelt kan säga att det är antingen eller? Galna tanke...