2021-03-16, 13:04
Medlem
Nordisk-Styrkas avatar
I ett uppmärksammat inlägg på Instagram i veckan uppmanar Vänsterpartiets riksdagsledamot Linda Snecker sina kvinnliga följare att ”inte bekräfta män” vilket hon menar skulle vara någon form av feministiskt ställningstagande.
Citat:
Som exempel tar hon sig själv då en man hon påstår tappade ut kaffet på golvet i tåget hon färdades i. Då mannen ska ha tittat på henne för att vilja ”ha den där blicken av medlidande” ska han ha mötts av en iskall blick.

Agerandet hon medger kan uppfattas som kallt och otrevligt rättfärdigar hon med att kvinnor sällan skulle få samma slags bekräftelse av män.
https://samnytt.se/snecker-v-uppmanar-till-krig-mot-man-inget-medlidande/
Citera
2021-03-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
"Idag ska ni pröva på något som är oerhört skönt. Att inte bekräfta män", skriver Snecker, som är riksdagsledamot och rättspolitisk talesperson för Vänsterpartiet, på Instagram. Hon fortsätter:"

"Som mannen som precis tappade ut sitt kaffe på tåggolvet, han tittade på mig och ville ha den där blicken av medlidande. Det fick han inte", skriver politikern vidare."

Är du en man som kopplar en företeelse som din egen slapstick till att söka bekräftelse och omvårdnad hos en kvinnas trygga famn?, man vill väll snarare gå under jorden efter en sådan hä(n)delse och det mest förnedrande som finns är att få en överspelande ömmande kvinnas (t)uppmärksamhet

Jag blir alltså inte upprörd över Linda här, utan att den här typen av manlighet öh skulle kunna finnas 💪

Ser ingen som helst anledning att bli upprörd över något som troligen är rent hittepå.
Citera
2021-03-16, 18:31
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Jag för min del väljer att inte bekräfta "Snecker-flickor" vad de än twittrar om.
Citera
2021-03-16, 21:06
Medlem
blamages avatar
Sneaker är inte relevant någonstans och kan med lätthet ignoreras.
Citera
2021-03-18, 15:54
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Ser ingen som helst anledning att bli upprörd över något som troligen är rent hittepå.
Jag blir upprörd över att hon eventuellt beskrev en bild över hur män som kanske? du själv 🙂 funkar, oavsett om det hon var med om på Orientexpressen var falskt
Citera
2021-03-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag blir upprörd över att hon eventuellt beskrev en bild över hur män som kanske? du själv 🙂 funkar, oavsett om det hon var med om på Orientexpressen var falskt

Kommunister skriver mycket dumt. Jag är van att ignorera smörjan.
Citera
2021-03-18, 16:19
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag för min del väljer att inte bekräfta "Snecker-flickor" vad de än twittrar om.

Linda Snecker påminner om den där kvinnan i TV-serien, där hon gifter sig med en Massajer - som hon sedan tar med sig hem till Sverige !
Citera
2021-03-18, 16:34
Medlem
HVIT.s avatar
Undrar vad normala vänsterpartister tycker om tokan Snecker? Det finns ju inte så många normala, särskilt inte i riksdagen, men lokala som kämpar på med sina små tokigheter och som företräds av den där svagbegåvade kossan?
Citera
2021-03-20, 06:18
Medlem
Är det inte så att feminister behöver starka män, och de starka männen har kuvats ner av socualismen ?

Finns inte starka män så spårar kvinnorna ur , blir hatiska och färgar håret lila .

Samma personer ger sig aldrig på Persbrandt etc ... de ger sig alltid på svaga män som går runt och ursäktar sig ...?

Finns ens feminister i alla länder ? Eller har kvinnor funnit harmoni i länder där männen tillåts vara starka ?

Tror testosteron gått ner allmänt med .
Citera
2021-03-21, 11:31
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkycase
Jag håller med Snecker. Ni som gnäller fattar inte innebörden i hennes budskap. Vi kvinnor får aldrig medlidande från män.
Ett exempel som hände mig så sent som förra veckan. Jag är på konsum. En anställd är sjukt otrevlig och säger att jag och min dotter inte är välkomna. Det slutar med att både jag och min dotter ligger nedbrottade av fyra vakter, i smutsen, hunsade, misshandlade.
Medans dom fega svinen väntar på polisen går det förbi en massa män. Vi skriker på dom om hjälp men dom ger vakterna typ en menande blick.
Som att vi är dumma huvet. Fy fan.
Snecker har rätt. Män ÄR svin. Och ska behandlas därefter.
Försöker du säga att en man i din situation, som blivit nedbrottad av ordningvaker, skulle få mycket mer sympati av förbipasserande? Vad du varit med om låter förjävligt och jag lider med dig, men jag köper inte din analys. Börjar man med den typen av resonemang kan man hamna var som helst. Var dem som gick förbi vita? Då kan du dra slutsatsen att vita är svin, utom du själv förstås om du nu är vit. Var alla som gick förbi stockholmare? (Jag tror personligen det har större inverkan på beteendet du beskriver än deras kön) Hade detta skett i ett område där folk är mörkare hade du kunnat bevisa att icke-vita är svin.

Jag bor i ett område med mest invandrare, så en stor del av alla jobbiga jag möter i min vardag är invandrare. Beror det på var jag bor eller på skillnader mellan folk? Eller är det rent av inte så enkelt att man alltid enkelt kan säga att det är antingen eller? Galna tanke...
Citera
2021-03-23, 13:47
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Fick hela 0,3 poäng på Högskoleprovet (https://www.expressen.se/premium/politik/103-politiker-sa-gick-det-pa-hogskoleprovet/)
Tillhör bland dom smartare i partiet alltså? Ser annars vissa svårigheter för henne att försvara sin upphöjda position i partihierarkin. Fortsätter man med samma logik kan man ju också undra hur det står till med hennes väljare
Citera
2021-03-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Tillhör bland dom smartare i partiet alltså? Ser annars vissa svårigheter för henne att försvara sin upphöjda position i partihierarkinlåg . Fortsätter man med samma logik kan man ju också undra hur det står till med hennes väljare
0,3 är inte mycket för en V-kommunist.
Både Lars Werner och Gudrun Schyman hade konstant avsevärt högre. I promillehalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in