2019-05-11, 12:45
Avstängd
OliverCromwells avatar
Den här videon om Linda sprids nu på nätet.

https://www.youtube.com/watch?v=nRURanFzZPU
Citera
2019-05-11, 13:55
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Den här videon med Linda får stor uppmärksamhet i USA och UK.

Det är ett klipp från Riksdagen där hon i praktiken deklarerar krig mot ALLA MÄN.

https://twitter.com/v_of_europe/status/1116961343540801536
Nu är det ju mig främmande normalt sett att försvara feminister eller kommunister, men jag undrar faktiskt om Linda inte är missförstådd här.... Jag tolkar henne som hon menar att kvinnor idag är så rädda att bli våldtagna, så att de s.a.s. misstänker att alla män de möter är våldtäktsmän, men inte att hon anklagar alla män för att vara våldtäktsmän. I så fall kommer den där polisanmälan att läggas ner rätt omgående - (sedan kan man faktiskt diskutera om riksdagsmän skall kunna fällas för korkade uttalanden ö.h.t. - jag är tveksam).

Sedan skulle det ju vara fruktansvärt om Linda har rätt - att kvinnor är så rädda idag, men en parallell upplever jag ibland själv. Sitter jag i tunnelbanan och en mycket muslimsk person med stor väska kommer in - ja då slår hjärtat lite snabbare - jag blir orolig för att det är ett terrordåd på gång - men det innebär naturligtvis inte att jag anklagar alla muslimer för att vara terrorister.
Citera
2019-05-11, 18:46
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nu är det ju mig främmande normalt sett att försvara feminister eller kommunister, men jag undrar faktiskt om Linda inte är missförstådd här.... Jag tolkar henne som hon menar att kvinnor idag är så rädda att bli våldtagna, så att de s.a.s. misstänker att alla män de möter är våldtäktsmän, men inte att hon anklagar alla män för att vara våldtäktsmän. I så fall kommer den där polisanmälan att läggas ner rätt omgående - (sedan kan man faktiskt diskutera om riksdagsmän skall kunna fällas för korkade uttalanden ö.h.t. - jag är tveksam).

Sedan skulle det ju vara fruktansvärt om Linda har rätt - att kvinnor är så rädda idag, men en parallell upplever jag ibland själv. Sitter jag i tunnelbanan och en mycket muslimsk person med stor väska kommer in - ja då slår hjärtat lite snabbare - jag blir orolig för att det är ett terrordåd på gång - men det innebär naturligtvis inte att jag anklagar alla muslimer för att vara terrorister.

Men du förutsätter ändå att alla muslimer kan vara terrorister, är inte det lite islamofobiskt?
Citera
2019-05-13, 07:01
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Men du förutsätter ändå att alla muslimer kan vara terrorister, är inte det lite islamofobiskt?
Mja? Det är väl inte så konstigt att man är på sin vakt mot misstänkta personer med tanken på all islamistisk terror? Men det är långtifrån islamofobiskt i bemärkelsen att man anklagar alla muslimer för att vara terrorister, och som sagt tror jag det är något liknande Sneckr menar - att kvinnor kan vara rädda för alla män (för våldtäkt), men det är inte samma sak som att hon menar att alla män verkligen är potentiell våldtäktsmän. Här tror jag hon missförståtts.
Citera
2019-05-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mja? Det är väl inte så konstigt att man är på sin vakt mot misstänkta personer med tanken på all islamistisk terror? Men det är långtifrån islamofobiskt i bemärkelsen att man anklagar alla muslimer för att vara terrorister, och som sagt tror jag det är något liknande Sneckr menar - att kvinnor kan vara rädda för alla män (för våldtäkt), men det är inte samma sak som att hon menar att alla män verkligen är potentiell våldtäktsmän. Här tror jag hon missförståtts.

Givetvis är det så. Den intressanta frågan är väl egentligen ifall folk, speciellt vissa här på flashback, väljer att missförstå med vilja eller om de helt enkelt är såpass osluga?
Citera
2019-05-13, 23:29
Medlem
8711s avatar
Hon verkar själv anse att hon är riktigt populär och i ropet. Men om något så är det i negativ mening och överallt man läser om henne så är det negativa reaktioner och folk som tycker hon är riktigt bakom flötet. Att sticka ut i det där partiet bland Riazat och Jenny Bengtsson som är andra uppmärksamhetssökande varelser är ju svårslaget.
Citera
2019-05-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Ungefär som att säga "Vi kan inte se på dig om du är en hora eller inte. Därför förutsätter vi att alla kvinnor är horor. Det är den brutala sanningen."

Ja, eller "Vi kan inte se på dig om du vill ligga eller inte. Därför antar vi att du vill ligga"... sen är det bara att köra på?
Citera
2019-05-16, 12:20
Medlem
8711s avatar
Hon är ju helt vansinnigt frånstötande med sina uttalanden. Det är hela hennes parti med sina lögner, sin kommunism och sina kopplingar till våldssekter som AFA. Men hon tar priset, gör henne till partiledare som vi får ut skiten ur riksdagen fortast möjligt. Helt uppenbart att hon hatar svenskar och hatar män framförallt. Det är inte lite heller, utan som sagt helt uppenbart.
Citera
2019-06-28, 10:38
Medlem
Debatt på Svt2 idag om gängkriminalitet. Linda iförd en kort illgul klänning hintade om ett bastant akterparti. Först tyckte jag hon var ganska snygg men det gick raskt över när kakhålet började glappa och en massa dynga vällde ut. Synd på så rara ärtor, som Silfverbielke skulle sagt.
Citera
2019-09-17, 21:40
Medlem
Prayuths avatar
Linda Snecker visar verkligen hur efterbliven om är i kvällens Aktuellt.

https://www.svtplay.se/video/21849922/aktuellt/aktuellt-11-sep-21-00-3?start=auto
Citera
2019-09-21, 02:03
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Linda Snecker visar verkligen hur efterbliven om är i kvällens Aktuellt.

https://www.svtplay.se/video/21849922/aktuellt/aktuellt-11-sep-21-00-3?start=auto

Herrejävlar!!!

Jag kan erkänna att jag blev "triggad" varje gång hon öppnade käften! Hon hade ett svar på allt!

Forsell: Han är kriminell.
Snecker: Han fick fängelse och inget hjälp.
Forsell: Han fick faktiskt psykologhjälp från välfärden.
Snecker: En välfärd som går på knäna.

AAAAAAAhh!!! Fy fan jag bara ville skrika in i skärmen!
Citera
2019-10-02, 07:08
Medlem
Ördögs avatar
Taggar: 1734 års lag - Snecker

Snecker tycks tydligen ha försvarat straffrabatt för unga med att det är en tradition från år 1734. Det låter bisarrt då man minns hur hennes parti älskat att stämpla motståndarna till dess blodklibbiga ideologi som "reaktionära". Bitte Assarmo bidrar med bitande hån.

https://detgodasamhallet.com/2019/10/02/bitte-assarmo-smartare-an-vansterpartiets-linda-snecker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in