2021-03-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Coca Cola? Det var externt utbildningsmaterial, inget dom själva höll på med.

Halebop? Det var en anspelning på White Guide.

Snacka om att du överdriver.

Är verkligen “White guide” något som handlar om ras? Eller bara en anspelning på ”Guide rogue?”.

Att ha en ”Not so white guide” och enbart ha mörkhyade är anspelar ju direkt på ras. De hade kunnat döpa den till ”Brown guide” och gjort samma sak så hade det varit mer ok, men nu menar ju namnet att man inte vill vara vit.

Oerhört jävla fånigt och borderline rasistiskt av Halebop men det är föga förvånande, deras marknadsföringsteam har alltid luktat lastgammal rövsmet.
Citera
2021-03-23, 12:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Är verkligen “White guide” något som handlar om ras? Eller bara en anspelning på ”Guide rogue?”.

Att ha en ”Not so white guide” och enbart ha mörkhyade är anspelar ju direkt på ras. De hade kunnat döpa den till ”Brown guide” och gjort samma sak så hade det varit mer ok, men nu menar ju namnet att man inte vill vara vit.

Oerhört jävla fånigt och borderline rasistiskt av Halebop men det är föga förvånande, deras marknadsföringsteam har alltid luktat lastgammal rövsmet.

Det är ju en ordvits baserat på något som redan existerar. Höna av en fjäder.
Citera
2021-03-23, 12:37
Medlem
fiftyforfiftys avatar
.
Senast redigerad av fiftyforfifty 2021-03-23 kl. 12:40.
Citera
2021-03-23, 12:56
Medlem
Lite i samma riktning som att du hos Google kan markera din verksamhet som "svartägd".

https://www.sydsvenskan.se/2021-03-2...rt-redskap-for

Har pigmenten blivit viktigare än pengarna så behåller jag mina pengar själv och delar inte med mig eftersom jag inte tycks ha rätt mängd pigment.
Citera
2021-03-23, 12:57
Medlem
salxars avatar
Citat:
Frågan är ju dock om det hade varit OK med en "Be less black" eller "Be less hispanic" som rekommenderade dessa att gå och äta svensk mat istället för det tråkiga de äter hemma.
Citera
2021-03-23, 13:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Frågan är ju dock om det hade varit OK med en "Be less black" eller "Be less hispanic" som rekommenderade dessa att gå och äta svensk mat istället för det tråkiga de äter hemma.

Media hade garanterat skrikit rakt ut, och TS hade säkerligen inte stört sig på det.
Citera
2021-03-23, 13:07
Medlem
Citat:

Kanske hade kunnat vara så, men klimatet är helt annorlunda nu då extremt mycket handlar om raser just nu.

Tänk dig vilket ramaskri det hade blivit om någon hade gjort en liknande ”ordvits” och kallat det ”How to not be black”. Du vet själv hur det stort det skulle bli.

Detta är en aktivistisk marknadsföringskampanj för att legitimera BLM och Marxiströrelserna, ingen jävla ordvits.
Citera
2021-03-23, 13:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Kanske hade kunnat vara så, men klimatet är helt annorlunda nu då extremt mycket handlar om raser just nu.

Tänk dig vilket ramaskri det hade blivit om någon hade gjort en liknande ”ordvits” och kallat det ”How to not be black”. Du vet själv hur det stort det skulle bli.

Detta är en aktivistisk marknadsföringskampanj för att legitimera BLM och Marxiströrelserna, ingen jävla ordvits.

Ja, det hade blivit ett väldans liv. Jag tänker då inte bete mig som en kulturmarxist och skrika rakt ut så fort någon skämtar lite. Vill du sänka dig till deras nivå, go ahead.
Citera
2021-03-23, 13:13
Medlem
Den här kampanjen är solklart ett exempel från strukturalistisk marxism och är synonym med Maos kulturrevolution bland ungdomar. När vi har röda aktivister som sitter på höga poster i samhället blir det så här.
Citera
2021-03-23, 13:28
Medlem
Jag förstår ju anspelningen på White Guide och syftet att lyfta god mat som serveras på lite "ofina" restauranger. Fyndigt kan man tycka men visst ligger det något i att alla medverkare är av etnisk härkomst. Tycker dock inte att någon annan förlorar på detta än Halebop och alla som faller för kampanjen då de missar mycket god mat och häftiga små restauranger som inte har någon tydlig etnisk anspelning.
Citera
2021-03-23, 13:35
Medlem
dufrianords avatar
Se det som en Varning var du inte ska äta någonstans.
Citera
2021-03-23, 13:49
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Har inte läst hela tråden men någon annan har nog påpekat att de avser vita dukar och vita servetter = dyr restaurang

Nej, det är en anspelning på White Guide vilket är en restaurangguide.

Hade WG haft lite ballar hade de anmält Halebop för renommésnyltning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in