2021-03-23, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Blir interessant å følge opprullingen av hva som egentlig skjedde i S4 forsvinningsdagen.

Jeg har hele tiden trodd at det må være livsbevis- og alibisamtalene som er blitt manipulerte og fusket med. Og at drapet må ha skjedd tidligere, på natten. Og at TH har gjennomført drap og dekkoperasjon selv, og i hovedsak alene.

Men jeg har tatt feil før.

Det er her spenningen i saken ligger akkurat nå. Hvordan drapet ble gjennomført.

Og hvis de samtalene er fusk så er det avtalt med barna på forhånd. M B også. Det er ikke opplyst om heftig ringing mellom datter og sønn fra far. Har de virkelig avtalt dette.

Ellers har de i bilen vært utenfor kl 8 men han kom ikke. Hvordan visste de at de skulle komme kl 9. Og så har de gått inn og fått henne opp i 2. etg og kastet henne ned, lagt mobilen på bordet, drept henne på do og slept henne ut. Det har tatt noen minutter. Hvor var bilen. Og hvordan går det an å være så heldig at ingen ser noe.

Forsvant i tynne luften. Hvordan. Virker så vi må tenke ubegripelig mørkt
Citera
2021-03-23, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Er nok en han som har uttalt seg til Nettavisen ja.

MB vil aldri uttale seg til media, heller ikke anonymt.
Det er det flere i mediene som kan bekrefte.

Hvem er MB og TT? dere bruker så mange forkortelser og det er vanskelig å gjette. Du jobber i VG tror jeg og burde intervjue politiet og stille de konkrete spørsmål. Skal de finne AEH som kanskje er umulig å finne og skal de knekke kryptokonti og kryptert e-postavsender når det ikke finnes teknologi for slikt?, ja, etter hva jeg har fått med meg er det umulig. Det er rart politiet har så ekstremt mye tid på denne saken, og de ser ut til å ta det bedagelig. Når Brøske holdt sine pressekonferanser fikk jeg inntrykk av at de var svært utålmodige og at det stresset dem og etterforskningen. Jeg likte Brøske. Fin type.
Citera
2021-03-23, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Som nevnt i helgen vil fortiden innhente GM.
Involverte trodde de kunne gjemme seg bak Monero.

Politiet mener kryptosporet kan oppklare saken
Etterforskningsleder GH tror kryptovaluta-sporet kan bidra til å løse forsvinningsgåten.
https://www.nrk.no/norge/politisjef_-alt-vi-gjor-handler-om-a-finne-anne-elisabeth-1.15427461

Når mange kriminelle bruker krypterte tjenester, er det vel 100 % trygt? Skal man oppdage en ny teknologi for å ha mulighet til å hacke seg inn på slike tjenester? monero sies å være 100 % trygt i så måte og det er vel derfor det er brukt tenker jeg da. Superavansert. Hva om eier av eventuell kryptokonto er et fiktivt navn da? De har jo brukt falsk eier allerede her: https://www.dagbladet.no/nyheter/sorlending-misbrukt-som-motparten/72463094

Jeg lurer på hvorfor politiet vil avsløre at de jobber med kryptosporet. Jeg tenker kanskje motparten kan sabotere for de og ser ikke at det er lurt. Jeg tror ikke de gjør det for å skremme de akkurat. Er det noe å tjene på å gå ut med slik info?
Citera
2021-03-23, 06:19
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Blir interessant å følge opprullingen av hva som egentlig skjedde i S4 forsvinningsdagen.

Jeg har hele tiden trodd at det må være livsbevis- og alibisamtalene som er blitt manipulerte og fusket med. Og at drapet må ha skjedd tidligere, på natten. Og at TH har gjennomført drap og dekkoperasjon selv, og i hovedsak alene.

Men jeg har tatt feil før.

Det er her spenningen i saken ligger akkurat nå. Hvordan drapet ble gjennomført.
Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Litt hjelp har han nok fått, og det øker sjansen for oppklaring.
Citera
2021-03-23, 09:43
Medlem
Påfallende at han ikke tok med seg mobilen fra kontoret hvis han var så bekymret. Vi har jo sett senere at han er utendørs med mobil, så tror ikke helt på denne fortellingen om "teknologisk analfabet" og han alltid har mobilen liggende på kontoret.

En vesentlig grunn til ikke å ta med seg mobilen må være for ikke å kunne få sporet sine bevegelser.

Lå mobilen på kontoret om morgenen også, slik at han ikke denne med seg til jobb?

Hvor var han egentlig i løpet av denne dagen?
Citera
2021-03-23, 12:44
Medlem
Det er særdeles uvanlig at personer opererer med tre punktum som en naturlig del av sin sjargong. Kombinert med gjennomgående manglende kommasetting, hvilket er habituelt, samt distinkte lange setningslengder, er min vurdering at dette nærmer seg et DNA-treff i bevisverdi.
Citera
2021-03-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Når mange kriminelle bruker krypterte tjenester, er det vel 100 % trygt? Skal man oppdage en ny teknologi for å ha mulighet til å hacke seg inn på slike tjenester? monero sies å være 100 % trygt i så måte og det er vel derfor det er brukt tenker jeg da. Superavansert. Hva om eier av eventuell kryptokonto er et fiktivt navn da? De har jo brukt falsk eier allerede her: https://www.dagbladet.no/nyheter/sorlending-misbrukt-som-motparten/72463094

Jeg lurer på hvorfor politiet vil avsløre at de jobber med kryptosporet. Jeg tenker kanskje motparten kan sabotere for de og ser ikke at det er lurt. Jeg tror ikke de gjør det for å skremme de akkurat. Er det noe å tjene på å gå ut med slik info?
Jeg håper politiet har sikret transaksjonsdata når kidnapper tok kontakt etter at th ble mistenkt. Antar de også besitter ths pc som lastet ned meldingene fra motpart. Avsendertidspunkt kan også gi spor. Denne siste korrespondansen var panikkartet ettersom politiet ikke bet på kidnappingshistorien. På et tidspunkt vil koden knekkes. Ingen krypteringer er 100% sikre, men spørsmålet er hvor mye ressurser som skal brukes på ekstern bistand. Hvis pengene er satt i sirkulasjon har jeg stor tro på en løsning, men også mulig sporing av avsender ved siste kommunikasjon.
Citera
2021-03-23, 16:37
Medlem
Politiet: Tom Hagen får ikke avklaring på forsvinningen av Anne-Elisabeth Hagen før sommeren

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-tom-hagen-far-ikke-avklaring-pa-forsvinningen-av-anne-elisabeth-hagen-for-sommeren/s/12-95-3424104451
Citera
2021-03-23, 17:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Politiet: Tom Hagen får ikke avklaring på forsvinningen av Anne-Elisabeth Hagen før sommeren

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-tom-hagen-far-ikke-avklaring-pa-forsvinningen-av-anne-elisabeth-hagen-for-sommeren/s/12-95-3424104451
Det nærmer seg 100 mill i saksutgifter og saken ville vært stoppet for lengst av høyere påtalemyndighet dersom det var fnugg av tvil om at politiet var på rett kurs.
Citera
2021-03-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det nærmer seg 100 mill i saksutgifter og saken ville vært stoppet for lengst av høyere påtalemyndighet dersom det var fnugg av tvil om at politiet var på rett kurs.

Blir TH kjent skyldig så vil nok politiet forsøke å kreve erstatning fra TH i og med at han ikke tilstår og pga massiv villedning.
Citera
2021-03-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Personer som ble avhørt rett etter at AE forsvant, er nå avhørt igjen. Det er bedt om innsyn i regnskap, nettbank og transaksjoner. Og trusselbrevet er skrevet av en norsk.

Dette får meg til å spekulere om personene som politiet nå har snakket mer med kan være:

1) hotellsjefen i Gudbrandsdalen
2) THs tidligere «høyre hånd» på Futurum som også eier en forretning sammen med TH. Jobbet på Futurum i mange mange år. Sluttet i 2018 og startet som driftsjef på hotellet Ol@vsgrd. Han var på snittebesøk / møte om årsregnskapet til det felles firmaet få dager før forsvinningen, og han ble tidlig avhørt om dette.

NRK i går:
https://www.nrk.no/norge/gransker-mobiler-og-bankinfo-fra-tidligere-vitner-1.15427467

1) Eks- politimann med eget sikkerhetsfirma for næringsliv, Pr0tector. Spesialkompetanse i blant annet å etterforske utpressing, i følge en tysk LinkedIn- side. Har også vært hotellsjef på Sørlandet og kan ha funnet e-postadresse til en tilfeldig sørlending fra gjesteregisteret?
2) Etter å ha jobbet for TH i 25 år, visste han ikke hva som hadde skjedd før nyheten om forsvinningen kom i avisen? «Vi snakket aldri fortrolig, bare om jobb» , uttaler han til VG. Selv om de løp fjellmaraton sammen?
Bryteren tok konas navn, fra GH til GHH. Sluttet hos TH Eiendom i mars 2018. 25 år er lang tid. Da rekker man å bli litt kjent. Særlig når det sies at TH tilbrakte mesteparten av tiden på jobb.
Citera
2021-03-23, 17:47
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Blir TH kjent skyldig så vil nok politiet forsøke å kreve erstatning fra TH i og med at han ikke tilstår og pga massiv villedning.
Utvilsomt, og de har en god sak. Arven etter AE kommer dessuten til å tilfalle barnebarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in