Del 6 av 11
FORTS
Få se nu, nästa punkt på min lista. Jo, det här med att försöka få utvecklingen mot något typ Coudenhove-Kalergis politiskt auktoritära, antidemokratiska ”Eurasisch-Negroid”-framtidsvision att gå så sakta som möjligt, att försöka vinna litet tid. Jag tror ju inte på det här med accelerationism, d v s att man får någon slags påtaglig, massiv motreaktion om man går för snabbt fram. Under vissa omständigheter kan kanske en motreaktion provoceras fram. I alla fall bland människor som tycker att de har ett påtagligt egenvärde, som t ex judar, en del icke-judiska nationalister och äldre tiders överklassare i Tyskland som såg ett omedelbart hot mot sina materiella tillgångar. Men inte i dagens Sverige bland vanliga svennar, tror jag. I USA har vi inte fått någon påtaglig motreaktion mot att man tutar ut ”Critical Race Theory” i skolorna, i internutbildningar hos myndigheter och i privata företag som Coca-Cola. Critical Race Theory innebär i korthet att vita föds onda p g a strukturell rasism och p g a detta har en skuld och kontinuerligt måste jobba med sig själva p g a sin inneboende rasism. Man verkar dock när man totar ihop undervisningsmaterial behöva göra undantag för vita judar, i alla fall när man explicit inkluderar även denna grupp, se
https://www.zerohedge.com/political/how-california-embracing-mandatory-racial-injustice-study-all-its-17-million-high .
USA har ju fortfarande i alla fall på papperet mer generösa yttrandefrihetslagar än Sverige. Men inom andra områden har man gjort väldigt snabba framryckningar den senaste tiden. Frågan är vad som finns i pipeline. Ett tänkbart scenario är att man väljer att finansiellt dränera samhällsgrupper som huvudsakligen består av white gentiles för att få medel att dela ut till grupper man valt att bygga sin makt på. Ett tänkbart, smart drag skulle kunna vara drastiskt höjda skatter på markinnehav och transaktioner rörande sådana tillgångar. Detta skulle också sänka markpriserna och göra det möjligt för nya, penningstarka aktörer att köpa upp mark billigt. Så kallade family trusts, som miljardärer brukar ha, är generellt skattemässigt gynnade, vet dock inte i vilken grad man genom sådana kan trolla bort fastighetsskatt. Men det är ju tänkbart att man inför något sådant kryphål. Fler varianter finns antagligen. Men i alla fall kan vi väl konstatera att när man plockar av vita människor deras tillgångar så blir de mindre attraktiva som immigranter på andra håll i världen. Man skulle ju kunna tänka sig att Ryssland bjuder in folk från Västeuropa och USA som har tillräckligt med stålar för att kunna leva på avkastning, eller delvis om de har en användbar yrkesbakgrund i STEM-sektorn och tillräckligt många år kvar i yrkeslivet (ungefär som när man för något år sedan plockade in några boer-bönder som hade lyckats föra ut tillräckligt med pengar ur Sydafrika). Men utan pengar blir man nog inte så intressant. Då blir man en börda. En fattig, sjuk pensionär vill ingen ha. Så jag tror väl att det smartaste man kan göra är att försöka fördröja utvecklingen i möjligaste mån i Europa och Nordamerika. Accelerationism innebär att den fattige, sjuke pensionären inte hinner dö innan situationen blir mer akut och att den välbärgade skogsägaren eller aktieägaren inte hinner fly innan han blir av med sina pengar. Man kan ju också tänka sig att om Ryssland eller något annat land plockar in en grupp som en enhet snarare som individer så kan kanske några pålitliga individer som passar för att tjänstgöra poliser som skall slå ner pro-västliga ”color revolution”-demonstranter också få stanna trots måttliga tillgångar eller användbara kunskaper eller måttlig intelligens.
En annan fråga är vad nazister skall göra om de inte får pyssla med nazism. Vill man pyssla med invandringskritisk verksamhet direkt eller indirekt finns det väl massor att göra så länge man tillåter även mildare former av invandringskritisk verksamhet.
Jag har redan nämnt aktiviteten att rapportera in vanliga lokalnyheter till någon sajt som folk kan gå till om de vill ha möjlighet att säga upp sin lokaltidning. Att starta upp något sådant här skulle vara så oerhört billigt. Jag vill bara skrika när jag tänker på att det gått mer än 20 år med Internet utan att något sådant här lanserats.
Det finns också blinda fläckar inom kategorin invandringskritiska informationskanaler som systematiskt bommas. Ett fantastiskt exempel är att FN-lägren vid Syriens gräns i slutet på 2014 var tvungna att halvera matpengarna till flyktingarna där och sedan en bit in på 2015 skära ner matpengarna till noll. I det läget började folk i lägren röra sig till fots mot Europa. Ändå hörde vi inte ett pip i svensk media eller från mainstreampartierna om att man snabbt skulle skicka dit matpengar. (Här har vi ett praktexempel på att mainstreampartiernas politik inte handlar om att vara snäll mot utomeuropeiska människor utan om något annat som mer har med långsiktig makt och väljardemografi att göra.) Notera också att det var fråga om småpengar i jämförelse med biståndsbudgetarna och i jämförelse med vad man kom att satsa på flyktingarna i pengar räknat när de kom hit. I lägren var matpengarna 1 dollar per skalle per dag. 5 miljoner flyktingar skulle alltså per år kosta drygt 1,8 miljarder dollar per år eller runt 15,5 miljarder kr per år. Det är mindre än en tredjedel av den årliga svenska biståndsbudgeten eller runt hälften av vad man i Sverige på årsbasis brände på ”ensamkommande flyktingbarn” i 25-30 årsåldern när det var som värst enligt officiella siffror. Det finns dock idag ingen sajt där man kan posta grejer som alternativmedia bommar. Flashback är kanske ett alternativ, men varje trådstart där läses av långt färre individer än artiklarna på de stora alternativmedierna. Det borde finnas en sajt som hette något typ ”Vad övriga alternativmedia bommat” och som hade den inriktningen.
Det finns hur mycket material som helst på nätet man kan scanna av och lyfta fram men som svenska alternativmedia bommat. Något som jag tror att personer med nazistisk läggning skulle ha gillat är signaturen(?) Willem Pearsons postningar på Twitter om skolvåld och annat våld där svarta misshandlar vita. Han hade också ett par ihopklippta videos där Hillary Clinton resp Bill Clinton höll tal om vitas rasism mot svarta samtidigt som han visade bildsekvenser med svart gängvåld mot vita människor, ofta yngre tjejer. Jag undrar vilken effekt den här typen av sammanställda bildsekvenser skulle kunna ha på unga svenne-tjejer som ofta är de mest entusiastiska invandringsanhängarna. Kanske skulle de bara skaka av sig sådana här sammanställningar som rasistisk propaganda eller dylikt. Även om videon skulle avslutas med texten ”Visa motsvarande sekvenser med vita förövare och svarta offer”. Men det skulle ändå vara intressant att ta del av reaktionerna i denna grupp och bland andra kategorier. Minns också en Pearson-video med en samling AFA:iter och kanske litet mildare antirasister ute på någon slags större gräsmatta (tror jag) i en större folksamling. En yngre vit man diskuterade med en vit tjej i någon slags rasta-frisyr (vill jag minnas). ”What do you think about white people? What do you think about white people? What do you think about white people?” frågade hon hetsigt medan en kraftigt byggd svart man såg på bredvid henne. När sedan den vite unge mannen svarade med något som skulle ha varit rätt på en civil rights-manifestation på 60-talet - ”all races are equal” (eller något liknande) så slog den svarte mannen hon på käften. ”These people are truly insane”, vill jag minnas att Willem Pearsons textkommentar till video-snutten löd. Det verkar också som om Willem Pearson senare lagt upp Hillary Clinton-satiren på Gab i en postning från 2 mars i år, se
https://gab.com/willempearson (Hillary Clinton – Ending Systematic Racism).
I alla fall utgjorde Pearson-videosarna en drastisk kontrast mot hur många invandringsförespråkare generellt upplever invandrare, speciellt om de inte bor i invandrartäta områden till skillnad från ”white trash-packet” (som de i många fall upplever vita människor med lägre inkomster vara). Kommer här osökt att tänka på Ingrid Segerstedt-Wibergs boktitel ”Jesus var inte svensk”. Många, speciellt kvinnor, upplever generellt invandrare som en slags Jesusar. De här Jesusarna ger också i många sammanhang upphov till starka emotioner. Ibland av sexuell natur, som när en kvinna i en grupp som tog hand om ”ensamkommande flyktingbarn” (i 25-30-årsåldern) började strippa för dem (Rapport visade faktiskt den här händelsen). Kommer här också osökt att tänka på RFSU:s tidskrift/bokserie Ottar som år 1984 hade ett temanummer om invandrare och sexualitet. Ramlade över en del intressant när jag fått se en fnissande gubbe läsa i det här numret på stadsbiblioteket en gång i tiden. Minns bl a ett inslag om unga tjejer som hängde på ett ungdomsdisco dit unga invandrarkillar brukade komma. ”Jag blir alldeles galen när jag ser en snygg utlänning, knäna bara viker sig”, upplyste en av svenne-tjejerna. En mer analyserande text handlade om en grupp sub-sahariska män som tagit sig till Sverige. Vill minnas att man skrev att när de kom hit så ”hamnade de ofelbart i en sexualiserad miljö”. Kom att tänka på det här när jag såg ett debattprogram e dyl med deltagande publik för kanske 20 år sedan. En ung svart man upplyste där skrattande om en dejt med en svensk tjej där hon i hallen bett honom att dra ner gylfen och ta fram snorren. ”Men… den ser ju alldeles normal ut” skall hon ha sagt enligt den flabbande unge svarte mannen. Den här kategorin kvinnor (ca 18 % av de härstamningsmässigt svenska kvinnorna enligt en undersökning jag läste i Vecko Revyn för runt 40 år sedan, vill jag minnas) är nog inte mottagliga för videos av Willem Pearson-typ. Det går inte att nå dem. En hel del andra människor, många män också, går heller inte att nå.
FORTSÄTTNING NEDAN