2021-03-21, 12:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Stämmer det att han inte var medborgare i Turkiet när han flydde dit? Att han gick en månad mititärtjänst, betalade eller rättare sagt mutade någon högt uppsatt som kände hans far, prästen i Södertälje. Någon säger Turkarna tar inte mutor och vissa säger motsatsen. Någon som vet sanningen?

Han var inte turkisk medborgare när han flydde från Sverige och straffet. Fått sitt medborgarskap efter han bosatte sig där enligt polisen.

Inte sett uppgifter ang militärtjänst i Turkiet eller hur dvs på vilka grunder han dock medborgarskap. Var hittade du den uppgiften?

Han kan ju t.ex gift sig med en turkisk medborgare.
Citera
2021-03-21, 20:47
Medlem
FinskSvartskalles avatar
I slutet på 90-talet tror jag mej minnas att en zigenare kasta ut sin kvinna från en balkong i ett av höghusen i Geneta, på Klockarvägen. Hon dog, vad jag kan komma ihåg.
Citera
2021-03-22, 14:13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08aren08
Du har träffat alla 40 000 syrianer i Södertälje?

40 tusen!? Jag trodde det var några tusen.

Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Har de 2/3 i Turkiet?

Knappast.

Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
I slutet på 90-talet tror jag mej minnas att en zigenare kasta ut sin kvinna från en balkong i ett av höghusen i Geneta, på Klockarvägen. Hon dog, vad jag kan komma ihåg.

Ziggisarna är också klanfolk och har ungefär lika kort stubin som alla andra hederskulturer. Spelar ingen roll vilken religion dom har. I Pakistan och Indien händer det lite då och då. I framförallt Indien så är det ofta kastrelaterat. Men i grunder handlar det om påhittad skam, som måste rättas till genom bestraffning.
Citera
2021-03-23, 05:59
Medlem
Looord hur ska man förvänta sig att syrianer ska älska andra folkgrupper när dem nte kommer överrens med sina egna? Ni är assyrier vi är qyrianer, vi gör så, ni gör så, vi pratar så, ni pratar så😹🤦🏽‍♀️ vad lärde kyrkan och jesus dem? Make peace not war.

Hur som helst, historien om horeri som lilian sade i början var de ba flumm ?
Citera
2021-03-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hur som helst, historien om horeri som lilian sade i början var de ba flumm ?

Tyckte den delen var så oerhört märklig, hela den delen.
Hur kan lugnande medel få henne att säga sådant, går inte ihop.
Citera
2021-04-05, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Jo sannolikt då det inte fanns någon annan utväg ifrån lågorna. Men det är bara sannolikt, ej bekräftat.

”Identiteten på den fallande mannen har aldrig bekräftats officiellt men är sannolikt en av dem som blev fångar på våningarna över kraschzonen då det första planet kraschade in i det norra tornet”

Hur kan hans identitet inte blivit bekräftad? Han måste ju vara saknad av någon? Och dessutom borde ju hans kropp ha hittats?
Citera
2021-05-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Ja, en hel del. Om en unge undanhålls omotiverat från den andra parten så förstår jag fullt ut att folk tar till drastiska metoder. Tror de flesta pappor skulle reagera mycket starkt om sitt barn fråntogs på oklara grunder.

De bodde ju ihop, sonen var hemma när detta hände.
Citera
2021-07-27, 13:12
Medlem
Jag har av en ren slump träffat en man som jag snackade med en kväll.. han visar sig vara huvudvittnet i detta fallet.

Han berättade att han inte sover en enda natt utan att tänka på detta. Måste ju vara förjävligt!
Citera
2021-07-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Vilket jävla klantarsel han är. Hade han bara tagit sitt straff här i Sverige så hade han varit ute om typ 2,5 år.

Nu får han spendera 12 år 7 månader effektiv tid i kallt turkiskt fängelse utan någon tramsrabatt, permissioner eller villkorlig tid.

Det är ju ingen Einstein detta, helt klart.
Låt den jäveln dö. Släng ner han från en balkong!
Citera
2021-09-07, 09:39
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Bobel var ju med och fimpade Sigge Darboe i Geneta.
Citera
2022-03-18, 12:35
Medlem
Nya dokument från Turkiet visar: Balkongmannen ännu på fri fot

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/nya-dokument-visar-balkongmannen-har-annu-inte-gripits
Citera
2022-03-18, 16:47
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
Nya dokument från Turkiet visar: Balkongmannen ännu på fri fot

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/nya-dokument-visar-balkongmannen-har-annu-inte-gripits

sjukt att turkarna inte lämnar över araben
turkar har ju ingen nytta av honom
han bara utnyttjar sitt pass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in