2021-03-22, 22:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vågmästare är man inte pga vad man tycker utan pga siffrorna. Om L:s röster behövs för att släppa fram en borgerlig regering kan de ställa krav, t.ex. att SD inte ska ingå i regeringen.

Ja de kan ställa krav på regeringen men de kan inte ställa krav på de som de kräver inte skall vara med. I sådana fall skall M+KD ha 47 % och L 4 %. Det borgerliga alternativet finns ju inte med Ls nuvarande krav. Återigen hade de kunnat ställa krav på S i GÖK-en om de krävde att S inte skulle få inflytande?

Liberaler måste vara de mest ologiska människorna som finns.
Citera
2021-03-22, 22:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja den förlorande falangen kommer knappast ge sig utan försöka hela vägen fram till valet och även efter om de mot förmodan skulle klara spärren. Avhopp kan det säkert också komma en del av.

Folk som inte respekterar partirådets beslut kommer att kastas ut. Någon jävla ordning måste det vara i ett parti, som C.-H. Hermansson sa.
Citera
2021-03-22, 22:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja de kan ställa krav på regeringen men de kan inte ställa krav på de som de kräver inte skall vara med. I sådana fall skall M+KD ha 47 % och L 4 %. Det borgerliga alternativet finns ju inte med Ls nuvarande krav. Återigen hade de kunnat ställa krav på S i GÖK-en om de krävde att S inte skulle få inflytande?

SD kommer naturligtvis också att kunna ställa vissa krav om deras röster behövs för att släppa fram en regering. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2021-03-22, 22:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
SD kommer naturligtvis också att kunna ställa vissa krav om deras röster behövs för att släppa fram en regering. Det ena utesluter inte det andra.

Jo eftersom L utesluter SD-krav. De får ju inte påverka budgeten enligt Sabuni. Om vi jämför med JÖK där alla fått igenom vissa saker så har ju inget av de 4 partierna sagt att ett av de andra fyra inte skall få påverka budgeten. Det blir ju som ett veto.
Citera
2021-03-22, 22:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Jo eftersom L utesluter SD-krav. De får ju inte påverka budgeten enligt Sabuni. Om vi jämför med JÖK där alla fått igenom vissa saker så har ju inget av de 4 partierna sagt att ett av de andra fyra inte skall få påverka budgeten. Det blir ju som ett veto.

Min tolkning är att Sabuni är öppen för kreativa lösningar, som man brukar säga. M/KD får väl sköta förhandlingarna med SD och L om dessa inte vill ses ihop. Jag tror inte att detta behöver blir något problem.

Jök-kramarna vill naturligtvis ha in en skrivning som omöjliggör förhandlingar med SD om stöd för en borgerlig regering. Jag har dock svårt att se hur en sådan klausul skulle se ut.
Citera
2021-03-22, 22:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Min tolkning är att Sabuni är öppen för kreativa lösningar, som man brukar säga. M/KD får väl sköta förhandlingarna med SD och L om dessa inte vill ses ihop. Jag tror inte att detta behöver blir något problem.

Jök-kramarna vill naturligtvis ha in en skrivning som omöjliggör förhandlingar med SD om stöd för en borgerlig regering. Jag har dock svårt att se hur en sådan klausul skulle se ut.

Suck, bäst för alla, inklusive L-partisterna, om L inte klarar spärren.
Citera
2021-03-22, 23:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Suck, bäst för alla, inklusive L-partisterna, om L inte klarar spärren.

Som liberal håller jag inte med om det.
Citera
2021-03-22, 23:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Folk som inte respekterar partirådets beslut kommer att kastas ut. Någon jävla ordning måste det vara i ett parti, som C.-H. Hermansson sa.

Vi får väl se vem som får rätt...
Citera
2021-03-22, 23:12
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Som liberal håller jag inte med om det.

Som liberal hoppas jag L åker ut.
Citera
2021-03-23, 04:01
Medlem
Citat:
I en M, KD, L regering skulle liberalerna låsa och förhindra alla nödvändiga reformer som upprensning av det korrupa rättssystemet, nedläggning av onödiga kostsamma myndigheter, avskaffande av Lambertz HMF, stopp för anhöriginvandring, och massor därtill.
Skulle bli en helt oduglig regering på samma sätt som den nuvarande sosseregeringen.

Det är detta som är liberalernas drivkraft i frågan och att man säger något annat vet vi vad det betyder sedan Björklunds och Westerbergs dagar.
Liberalerna kommer att slåss med näbbar och klor för att bevara den liberalism som redan uppnåtts, annars vore de inte liberaler.
Det är en fullständigt galen tanke att med liberalism rädda ett skadat land som just gått under pga. inverkan av liberala ideer. Inte pumpar brandkåren brännolja ur slangen när de ska släcka ett brinnande hus.
Citera
2021-03-23, 07:16
Avslutad
Citat:

Dream on. Den styrkan finns inte inom L.
Citera
2021-03-23, 10:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
I en M, KD, L regering skulle liberalerna låsa och förhindra alla nödvändiga reformer som upprensning av det korrupa rättssystemet, nedläggning av onödiga kostsamma myndigheter, avskaffande av Lambertz HMF, stopp för anhöriginvandring, och massor därtill.
Skulle bli en helt oduglig regering på samma sätt som den nuvarande sosseregeringen.

Det är detta som är liberalernas drivkraft i frågan och att man säger något annat vet vi vad det betyder sedan Björklunds och Westerbergs dagar.
Liberalerna kommer att slåss med näbbar och klor för att bevara den liberalism som redan uppnåtts, annars vore de inte liberaler.
Det är en fullständigt galen tanke att med liberalism rädda ett skadat land som just gått under pga. inverkan av liberala ideer. Inte pumpar brandkåren brännolja ur slangen när de ska släcka ett brinnande hus.

Ja L skulle bli den svaga länken vilket också är deras mål. De blir vad MP är för S idag.

Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Dream on. Den styrkan finns inte inom L.

Precis, det skulle SD, M eller S klara men inte L. De sätter ju en ära i sin "interndemokrati" (Läs liberalt flum).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in