Citat:
Ursprungligen postat av
Split-ed
Enligt Tinos Facebook så håller dom på att "lösa problemen och eftersom att läsarna inte gillar oroligheter så gör dom det i tystnad".
Verkar som att dom satsar på att få igång det igen. Bra idé eller inte vet jag inte, men jag har svårt att se hur det skulle funka. Ryktet lär ju aldrig i helvete repa sig efter detta
Jag tvivlar inte på att Tino kommer försöka få igång projektet igen, eller att Lindberg då och då klättrar ut ur dennes röv för att bedyra att allt går som på räls.
Problemet är att de är beroende av såväl journalister som investerare. Ingen kunnig journalist (eller chefredaktör, dansk eller inte) vill arbeta med någon som Tino flämtande över axeln, eller förknippas med en så uppenbart oseriös publikation. Inte heller vill väl investerare (gamla eller nya) backa den trio som är orsaken bakom detta haveri.
Ägartrion har alltså å ena sidan inget förtroende för de som kan finansiera eller göra tidning. Å andra sidan utgör man projektets mitt, det bindande kitet. Man är nog både omöjliga och oersättliga, och då finns det ingen väg framåt här.
Sedan är som du skriver ju ryktet redan bortom all räddning, vilket är ännu en orsak till att lägga ner.