2021-03-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
Det är framförallt det jag syftar på. Om Lindberg antyder att han tror att det blir en fortsättning kan man ta det som intäkt för att Sanandaji vill ge det här en chans till.

Och hur ska han finansiera detta? Sanandaji, Tholin och Tarki verkar ju ha förbrukat sitt förtroende hos de som faktiskt står för fiolerna här, och det har ju konstaterats här i tråden att tillskott lär behövas snart. Utöver att man förlorat redaktionsledningen lär ju företagsledningen, bestående av dessa tre män och IT-esset Omid, därmed vara finansiellt kastrerad vid det här laget.

Bulletin var ju ett journalistiskt misslyckande redan när man hade pengar och journalister. Nog fan borde man förstå att det är dags att lägga ner?
Citera
2021-03-22, 14:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur ser utsikterna ut för de som vill fortsätta jobba inom journalistiken? Vilka tidningar vill och har utrymme att ta emot dem?
De är 100% backade av det mediala etablissemanget och snart tillbaka i bekväma positioner på de stora tidningarna.
Citera
2021-03-22, 14:12
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du har rätt attityd för att vara chef på nattskiftet på ett sovjetisk kärnkraftverk 1986.

Tack. Kravtyngt projekt det där. Inget för hen.

Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Problemet är att ett gäng amatörer försökte styra ett gäng ryggradslösa "skribenter" sen tog känslorna över och på normalt högermaner började de skylla misslyckandet på nån annan.
Om det stämmer är det ju fantastiskt att några amatörer fixat en icke-statlig media åt oss. Personligen gillar jag inte Gyr, han har inte Sveriges bästa i första rummet. Iom att han varit inblandad så gissar jag tyvärr att det hela är ett illa sminkat vänsterprojekt inför kommande val.

Potentialen i att en högervänlig media skulle etablera sig i Sverige får Rörelsen att skallra tänder. Självklart kommer man satsa medel på att stävja i bäcken. Den onaturligt reklam-lösa sidan Bulletin visar upp tyder på att det inte står rätt till. Någon vill låta påskina något, alternativt så pågår motarbetnings-insatser även av mer påkostat slag än det vi ser så frekvent här på forat. Dock hade en högerinriktad mediasatsning belyst detta, så utfallsrummet känns snävt.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Hur fan kunde ägaren låta detta gå så långt? Jag har inte följt det men när journalister lämnar, speciellt de som nu lämnar som visade ryggrad att gå med i Bulletin så ser jag det som ägarna inte riktigt har koll vad det innebär att vara utgivare.
Citera
Medlem
Lite kul: Idag på FB berömmer Gür professor Johan Eklunds kolumn i Bulletin. TG vägrar dock länka utan tar en skärmdump och klipper sedan in hela texten. Han vill uppenbarligen inte dra klick till Tino och co.
Senast redigerad av HerrDagSedel 2021-03-22 kl. 14:15.
Citera
2021-03-22, 14:15
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur ser utsikterna ut för de som vill fortsätta jobba inom journalistiken? Vilka tidningar vill och har utrymme att ta emot dem?
Det efterfrågas inga journalister längre, har inte gjorts så på ett ganska bra tag. Politiska värdegrundsaktivister och grindvakter tillsatta att vilseleda, förvilla och förvanska är det som är dagens melodi. En lydig goyim är en duktig goyim.
Citera
2021-03-22, 14:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hur fan kunde ägaren låta detta gå så långt? Jag har inte följt det men när journalister lämnar, speciellt de som nu lämnar som visade ryggrad att gå med i Bulletin så ser jag det som ägarna inte riktigt har koll vad det innebär att vara utgivare.
Fast de visade ju ingen ryggrad. De ville ha den höga lönen men fortsätta skriva på trygg och ofarlig SvD/DN/GP-nivå. Det är ju därför de lämnar nu - för att de INTE hade nån ryggrad.
Citera
2021-03-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Gudmundson verkar också vara kvar eller i alla fall så undertecknade han inte brevet.

Gudmundson är alltid feg och måste först stoppa fingret i arslet för att känna vart vinden blåser innan han vågar ta ställning till något alls
Citera
2021-03-22, 14:19
Medlem
Gudmundsson är jag lite kluven till.
För ett antal år sedan skrev han en ledarkrönika i SVD där han jämförde Sverige på 70-talet med DDR.
Jag skrev ett mail till honom där jag tyckte att jämförelsen var orimlig.

Till min förvåning svarade han.
Det skall han ha cred för, att han tog sig tid att svara en helt okänd person.
Men svaret var lite märkligt:

Citat:
Ja det var att ta i , men det här är en ledarsida och där sysslar vi inte med nyanser
Citera
2021-03-22, 14:20
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast de visade ju ingen ryggrad. De ville ha den höga lönen men fortsätta skriva på trygg och ofarlig SvD/DN/GP-nivå. Det är ju därför de lämnar nu - för att de INTE hade nån ryggrad.

Knappast vad det handlar om. Arpi har vågat skriva betydligt mer radikalt än Tino. Tino dömer ut alla till höger om svensk borgerlighet som trash.
Citera
2021-03-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Hör många spruckna vänsterstämmor här i tråden, kul att ni ogillar Bulletin, det är nog hela tanken.

Är det problem på riktigt på redaktionen eller är det bara vänsterluft som gossebarnen står och puffar?

Bulletin tycks inte uppdatera så ofta som övrig online-media, siktar de på pappersversion? Layout och attityd saknas/är bortvald, det ser inte ut som en tidning, och inbjuder inte till förströelse. Varför väljer de att göra så?

Men hela Bulletin är ju ett nöje, en kopia av Dallas visserligen, men visst är det förströelse?
Citera
2021-03-22, 14:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Knappast vad det handlar om. Arpi har vågat skriva betydligt mer radikalt än Tino. Tino dömer ut alla till höger om svensk borgerlighet som trash.
Tino är en kurd helt utan lojalitet till det svenska samhället givetvis. Men han är åtminstone stridbar. Ivar Arpi är otroligt ickeradikal och grå. Han är kommunisternas och judarnas drömkonservative.
Senast redigerad av baggebo1 2021-03-22 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in