2021-03-22, 14:29
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Och hur ska han finansiera detta? Sanandaji, Tholin och Tarki verkar ju ha förbrukat sitt förtroende hos de som faktiskt står för fiolerna här, och det har ju konstaterats här i tråden att tillskott lär behövas snart. Utöver att man förlorat redaktionsledningen lär ju företagsledningen, bestående av dessa tre män och IT-esset Omid, därmed vara finansiellt kastrerad vid det här laget.

Bulletin var ju ett journalistiskt misslyckande redan när man hade pengar och journalister. Nog fan borde man förstå att det är dags att lägga ner?

Enligt Tinos Facebook så håller dom på att "lösa problemen och eftersom att läsarna inte gillar oroligheter så gör dom det i tystnad".

Verkar som att dom satsar på att få igång det igen. Bra idé eller inte vet jag inte, men jag har svårt att se hur det skulle funka. Ryktet lär ju aldrig i helvete repa sig efter detta
Citera
2021-03-22, 14:32
Medlem
baggebo1s avatar
Caroline Dahlman är optimistisk:
Citat:
En som fortfarande är kvar på Bulletin är den högerliberala krönikören Carolin Dahlman, som tidigare bland annat varit politisk redaktör på Kristianstadsbladet och skrivit böcker och rapporter för Timbro.

– Det är sådant kaos, men jag lägger mig inte i det och har inga kommentarer. Mitt uppdrag är att driva opinion. Jag är krönikör och gör min egen grej.

Så för dig har det fungerat bra att arbeta på Bulletin?

– Jag har haft det toppenbra. Jag trivs bra på jobbet och jag tror fortfarande på Bulletin. Jag kanske är supernaiv men jag hoppas att det löser sig, för Bulletin behövs, säger hon.
https://www.gp.se/kultur/kultur/m%C3%A5nga-medarbetare-l%C3%A4mnar-bulletin-1.43427724
Citera
2021-03-22, 14:33
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Högern är ett ruttet kadaver.
Hela historien visar bara hur principlösa och vidriga högern är. Ett gäng skribenter som gjort karriär på att hata socialdemokrati, välfärd, fackföreningar, arbetsrätt och hylla kapitalism och girighet har åkt på en näsbränna för första gången. Då ska det springas till facket och gråta ut.
Buhu ägarna är dumma buhu.
Hade de varit sina tankar trogna skulle de stått kvar på knä med öppna munnar medan ägarna pissar dom i ansiktet.

De borde bara vara glada över att bli behandlade som skit och få sparken, nu har de chansen att lyfta sig i skosnörena.

Trist för dom att de bor i Sverige, de hade haft det så mycket bättre i USA där de också varit utan sjukvård nu.
Pack! Lögnaktiga rövslivkare som högern alltid varit och kommer förbli.

I stort sett håller jag med. När den liberala politiken inte fungerar för dem själva, då ska de till facket... Och allt vad fackföreningar heter ogillar de i grunden, men bara när det gäller andra. Kapitalism, marknaden ska styra, dåligt socialt skyddsnät.... är ju vad dessa strävar efter. Eller ja, åtminstone när det gäller andra.
Senast redigerad av Hummm.. 2021-03-22 kl. 14:38.
Citera
2021-03-22, 14:35
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tino är en kurd helt utan lojalitet till det svenska samhället givetvis. Men han är åtminstone stridbar. Ivar Arpi är otroligt ickeradikal och grå. Han är kommunisternas och judarnas drömkonservative.

Tino är mindre radikal än Arpi. De problem Tino ser är bland annat att invandrare diskrimineras i krogkön. Så icke-radikalt det kan bli.
Citera
2021-03-22, 14:36
Medlem
hestahodets avatar
Det blir så komiskt när Tinos wingman Mattias Lindberg rider ut i försvar för Bulletin dag efter dag, likt en Bagdad-Bob.

"Härligt att se Carolin Dahlman jobba på. Hon producerar bra texter, medan många andra använder sin betalda tid till gnäll och bråk. Heder åt henne."
Citera
2021-03-22, 14:36
Medlem
K-Glitchens avatar
Om man inte har några journalister kvar så kan man väl inte ge ut nån tidning i tid och då har väl alla prenumeranter rätt att kräva pengar tillbaka?
Citera
2021-03-22, 14:38
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestahodet
Det blir så komiskt när Tinos wingman Mattias Lindberg rider ut i försvar för Bulletin dag efter dag, likt en Bagdad-Bob.

"Härligt att se Carolin Dahlman jobba på. Hon producerar bra texter, medan många andra använder sin betalda tid till gnäll och bråk. Heder åt henne."

Ägnat tid åt gnäll och bråk är precis vad Tino gjort.
Citera
2021-03-22, 14:42
Medlem
hestahodets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Ägnat tid åt gnäll och bråk är precis vad Tino gjort.
Ja, Men Tino är ju hans stora idol, så jag tror inte att han klarar av att se det för egen maskin.
Citera
Medlem
Mortsubites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Lite kul: Idag på FB berömmer Gür professor Johan Eklunds kolumn i Bulletin. TG vägrar dock länka utan tar en skärmdump och klipper sedan in hela texten. Han vill uppenbarligen inte dra klick till Tino och co.

Eftersom Bulletin inte har några annonser har man väl inga klickbaserade intäkter ändå? Beteendet blir ju extra löjligt i så fall. Men kul såklart att de här uppblåsta figurerna utan självdistans sjunker så lågt. Det här bråket verkar ha blivit oerhört infekterat och personligt för de inblandade.
Citera
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men hela Bulletin är ju ett nöje, en kopia av Dallas visserligen, men visst är det förströelse?
Tycker jag inte. Jämfört med tuggummi-pressen så är det snustorra nyheter och lagom regimkritik med svag/dämpad retorik.
Sudoku?
Filmklippstävling för läsarna?
Shop med sammordnade köp av utvald svensk kulturhistoria?
Blottning av isis som mjölkar försäkringskassan med import-invalider?
En intervju med föräldrarna till de tjänstejon som möjliggjort för t.ex. Al-Shammari att uppehålla bidrag?
Poliser som får tala ut?
Reportage från våra fängelser?
Locket av?
Citera
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast de visade ju ingen ryggrad. De ville ha den höga lönen men fortsätta skriva på trygg och ofarlig SvD/DN/GP-nivå. Det är ju därför de lämnar nu - för att de INTE hade nån ryggrad.

Hur menar du då?

IT-tekniker och ägare brukar inte vara redaktionellt aktiva. Det är ju det striden handlat om, eller hur tänker du? Att journalisterna skulle börja skriva politiska pamfletter åt Bulletins ”ägare”?
Citera
2021-03-22, 14:46
Medlem
Mortsubites avatar
Plot twist: Arpi menar nu att plagiatskandalen inte alls var några plagiat.

Länk: https://twitter.com/Ivarpi/status/1373992858932371460
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in