2021-03-22, 13:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så VAR det absolut. Referensramar ändras dock med tiden.

Lol, kanske. Men jag tycker nog ändå att TS snarare ser lite "sverkrad" ut av IA och gänget. "Men ska det verkligen va' så här!?!? Va!?!" och sedan gör sorti och dumpar en blaska i en soptunna.
Citera
2021-03-22, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Tidningen kommer finnas kvar. Pengar finns det bakom i drivor.
Är du fortfarande lika säker?
Citera
2021-03-22, 13:31
Medlem
Mortsubites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Bulletin blev inte sämre av det här. Den ende som hållit normal produktivitet och kvalitet har varit Gudmundson och han är kvar. Sparka alla andra opinionsjournalister och satsa på nyheter så blir det nog bra.

Jag håller faktiskt med dig. Man kan möjligen sörja Gürs och kanske Birgerssons avsked, men övriga som sagt upp sig har ju inte bidragit med något av värde till Bulletin. Åtminstone inte om man ser till materialet som producerats. Gudmundson är annars den som hållit något slags nivå av de permanent anställda skribenterna (bland de externa kolumnisterna finns också en och annan ljusglimt, t.ex. Johan Tralau, Johan Eklund).
Citera
2021-03-22, 13:33
Medlem
Mortsubites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är möjligt att han har god insyn men icke att förglömma även en stark lojalitet med Tino Sanandaji. Lindberg kommer inte att avskriva projektet förrän Sanandaji gör det.

Det är framförallt det jag syftar på. Om Lindberg antyder att han tror att det blir en fortsättning kan man ta det som intäkt för att Sanandaji vill ge det här en chans till.
Citera
2021-03-22, 13:34
Medlem
KingKristerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Spännande att Gudmundsson är kvar ändå. Svårt att få tillbaka det gamla partigiget? Och av de stora namnen kanske han skulle ha svårast att få en ny anställning? Han är ju i princip lika kontroversiell som Arpi men har kanske inte samma dragkraft. Och börjar bli till åren.

Vette fan.

Men men, Gudmundsson, Omid Smith och Tino kan ju stå för skrivandet 🙃

Gudmundson känns så radikaliserad så han hade kunnat bli värvad av SD. Han har nog inga liberalkonservativa vänner kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Fiaskot Newsmill gick tyst i graven efter några år utan att media slog på trummorna.
Men det var ett Bonnier-projekt.
Dess chefredaktör P M Nilsson fick en fantastisk "reträtt" som ny chefredaktör för tunga Dagens Industri.

Alltnog, alltid lite kul att skåda fiiiina journalister som står där i regnet på perrongen och sista tåget har gått.
(Inte rådande vissa på Bulletin, som Arpi och Teodure... rumänskan. De ger ett robust intryck i sin "ideologi")

Gott emellertid att övriga också får smaka på gråa, hårda verkligheten som vanligt folk som får avsked på grått papper och står där med några månadlöner på fickan och sedan hyra och lån att betala resten av livet.

Kanske kan såna här smällar i vardagen för dessa som förstår bättre och skall förklara ännu bättre för folket, få dem att förstå ännu djupare och bredare och kraftfullare när de framöver skall fortsätta recensera samhället.

Newsmill gick väl bara i graven pga Bonnier stängde ned den? Den var väl rätt populär för att driva debatt på. Det var väl inga strider bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Viktor BK på twitter

https://twitter.com/viktorbk/status/1373943511708528642

Ganska roligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är möjligt att han har god insyn men icke att förglömma även en stark lojalitet med Tino Sanandaji. Lindberg kommer inte att avskriva projektet förrän Sanandaji gör det.

Vad har Mattias Lindberg att bidra med?
Citera
2021-03-22, 13:35
Medlem
JustZlatans avatar
Vilka idioter som trodde på det här. Det finns ju redan en bra nättidning, Kvartal.

Nu har alla gjort sig till åtlöje.
Citera
2021-03-22, 13:36
Medlem
Hur ser utsikterna ut för de som vill fortsätta jobba inom journalistiken? Vilka tidningar vill och har utrymme att ta emot dem?
Citera
2021-03-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vilka idioter som trodde på det här. Det finns ju redan en bra nättidning, Kvartal.

Nu har alla gjort sig till åtlöje.

Fattar inte bara varför inte Gür och Neuding kunde varit kvar där. Nu vill väl ingen vara med på något projekt de startar i fortsättningen.
Citera
2021-03-22, 13:39
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKristersson
Gudmundson känns så radikaliserad så han hade kunnat bli värvad av SD. Han har nog inga liberalkonservativa vänner kvar.

Newsmill gick väl bara i graven pga Bonnier stängde ned den? Den var väl rätt populär för att driva debatt på. Det var väl inga strider bakom.

Ganska roligt.

Vad har Mattias Lindberg att bidra med?

Håller med om Newsmill. Den var populär och många gick in där och läste. Hur många går in och läser på Bulletin?

Lindberg bidrar med att vara en Tino-sykofant.
Citera
2021-03-22, 13:53
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Hur ser utsikterna ut för de som vill fortsätta jobba inom journalistiken? Vilka tidningar vill och har utrymme att ta emot dem?

De är nog välkomna lite varstans, om de pudlar lagom mycket och säger att de inte anade vad de gav sig in i och att de inte drog halsbloss och allt det där. Inte blir jag förvånad om Arpi kommer krälande tillbaka till Svenskan.
Citera
2021-03-22, 14:00
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:

Det beror väl precis som i sportens värld på hur mycket de vill ha betalt. De kända namnen hittar säkert nåt, som frilans om inte annat. Men det blir rea på högerkrönikörer nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
De är nog välkomna lite varstans, om de pudlar lagom mycket och säger att de inte anade vad de gav sig in i och att de inte drog halsbloss och allt det där.

Briljant liknelse.

Citat:
Inte blir jag förvånad om Arpi kommer krälande tillbaka till Svenskan.

Nån tippade GP, han är tydligen från Götet och har kompisar på den lokala monopoltidningen.
Citera
2021-03-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du har rätt attityd för att vara chef på nattskiftet på ett sovjetisk kärnkraftverk 1986.
Problemet är att ett gäng amatörer försökte styra ett gäng ryggradslösa "skribenter" sen tog känslorna över och på normalt högermaner började de skylla misslyckandet på nån annan.

Alltså, jag har inget lag jag håller på här, men jag förstår inte hur du kan se skribenterna som ryggradslösa. Arpi & Co. är väl dom i denna soppa som har visat just ryggrad och kan komma ut detta med skinnet förhållandevis i behåll? Att ledningen har skött allt amatörmässigt håller jag verkligen med dej om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in