Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Men va? Skulle risken att drabbas av ”svår Covid” vara tusenfallt gånger större? Har svårt att tänka mig det faktiskt. För då lär jag och hela min bekantskapskrets vara väldigt ovanliga. Jag var förkyld i 2,5 dygn. Ungefär som de som drabbas av ”milda biverkningar”. Och många med mig upplevde liknande. Vi närmar oss 50 med stormsteg, men är alla o god form. Kanske det som är grejen? Anekdoter, javisst. Men har svårt att tänka mig att vi skulle vara så extremt avvikande.
Är ingen vaccin-motståndare. Har rest en hel del och tagit de vaccin man då bör ta. Men detta är hysteri. Tänker inte jaga detta vaccin om jag säger så.
När man läser den här typen av kommentarer är det inte svårt att förstå varför man i USA tvingas sätta en klisterlapp på gräsklipparen med texten "Varning - det är farligt att dricka bensinen".
Ja, risken att drabbas av svår COVID är tusenfallt gånger större än att drabbas svåra biverkningar som resultat av vaccination mot densamma.
Jag kan ta UK som exempel där det avlidit snart 150,000 människor. Drygt 450,000 personer har vårdats på sjukhus för svår COVID-19. Samtidigt har det i samband med vaccinationsprogrammet avlidit drygt 500 personer - av dessa är det för närvarande drygt 30 som är under utredning och övriga har avskrivits direkt då man konstaterat att det inte hade något samband med vaccineringen.
Även om ALLA de 30 fall som är under utredning skulle visa sig ha en koppling till vaccinet (fullt möjligt men HÖGST osannolikt) är det således 5,000 gånger högre risk att dö i COVID-19 än av vaccinets biverkningar. Om man räknar svåra biverkningar kontra svår COVID-19, men där patienten inte dog, då hamnar man på i runda slängar samma nivå.
Du verkar helt ha missat att det här är en allvarlig sjukdom och gått på tramset att det är en ofarlig förkylning. Vad du än gör, läs varningstexten nästa gång du köper gräsklippare - jag gissar att du är målgruppen för den typen av information.