Citat:
Ursprungligen postat av
Jackie.Chiles
Kan de har blivit upplärda att sätta vaccinen fel? Här är en teori från Danmark
https://www.berlingske.dk/nyheder/dansk-professor-forkert-vaccineteknik-kan-udloese-blodpropper
Märkligt att så många fall ska ha skett i just Norge och inte i andra länder. Framförallt Storbritannien borde väl ha sett liknande utfall då de använt AZ i stor skala.
Ja verkligen, antingen har de inte fångat upp dödsfallen lika bra eller så är det kanske en leverans som det var fel på och UK har inte tagit del av den leveransen, det har ju snackats om det också.
Jag tror inte riktigt på att det handlar om sättet man vaccinerar, som i den artikel du länkade. Om det vore fallet så borde dödsfallen inte bara gälla AZ. Man kan ju nästan ta för givet att dessa personer som vaccinerat dessa avlidna även vaccinerat andra fast då med de andra vaccinerna och de har ju klarat sig. Sedan är det ju inte bara Norge som har dessa dödsfall.
Jag tror tyvärr vi kommer att se några till, som jag förstår det tar det 1-2 veckor efter vaccinationen till att man avlider. Så inte fören 2, kanske 3 veckor efter vaccinations stoppet kan man räkna i hopp hur många det blev. Jag skulle gissa på att en del rika länder fortsätter skänka eller säljer billigt av AZ till fattigare länder. EU och WHO kommer att försöka fortsätta med att förespråka AZ ett tag till (då ekonomiska intressen väger tungt), men till slut blir det nog bara de fattiga länderna som vaccinerar med AZ som vi så generöst kommer att skänker dem. Men om det enbart är leveransen det är fel på, kanske det går att åtgärda. Men då får man ju se till att det inte blir så igen, går ju inte att titt som tätt få dödliga leveranser.