Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Äta i restaurangen ja men knappast take away och vi vet ju inte när händelsen inträffade. Den kan ju lika gärna ha inträffat innan nuvarande regler trädde i kraft.
Kommer du in på en normal restaurang med mera komplicerad matlagning så ja men på Max och Donken förväntar man sig kunna beställa tills den tid dom annonserar som stängningstid. Speciellt om det gäller take away. Vill Donken att man inte skall kunna beställa så får dom helt enkelt sätta en tidigare tid.
Vad du förväntar dig är totalt irrelevant, det finns inget som helst krav på att de skall tillaga och servera mat ända fram till stängning, det är upp till restaurangen att avgöra när de tar sista beställning.
Där jag bor har de förövrigt 10minuter innan stängning för sista beställning hos BK, Donken, Sibylla och Max. Alla andra ställen jag känner till i området har 30minuter eller mer.
Sen har jag varit med om att de gör undantag ibland för att vara schyssta, men det lär de ju bara göra om kunden är trevlig och knappast man gör för störiga fyllon.
Det kan ju vara så att det är regionala skillnader?