2021-03-21, 09:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
AZ-stoppet var begripligt av politiska skäl, men det fanns inga medicinska skäl för det.

Förutom att folk dör av AZ vaccin och att det knappt ger något skydd mot sjukdomen? Enda anledningen till att fortsätta att vaccinera med vaccinet är väl just politisk? Förvånansvärt många ute i samhället tror att alla vaccin är ungefär lika bra och att man kan lita på myndigheterna. Är ju bara att läsa vad resultatet är av olika undersökningar rörande det.
2021-03-21, 10:42
Medlem
dufrianords avatar
Amerikanska VAERS mellan 11 Mars - 20 Mars: CDC lägger till 200 dödsfall från veckan och hamnar på totalt 1,739 döda av experimentellt mRNA ”vaccin” och 38,444 registrerade biverkningar. https://medalerts.org/vaersdb/findfield.php?TABLE=ON&GROUP1=CAT&EVENTS=ON&VAX=CO VID19

Johnson & Johnson Vaccin märks av humansarefree.com som skriver att ”fact checkers” påstår att VAERS är ”Fake News” enligt dem. Skulle inte förvåna mig de undviker att rapportera från de systemet även att de är amerikanska myndigheters eget register. https://humansarefree.com/2021/03/cdc-adds-another-200-recorded-deaths-this-week-following-covid-experimental-vaccines-brining-the-tot al-to-1739-dead.html
2021-03-21, 10:55
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Tycker denna är intressant -

Och då helst detta, som egentligen inte är något nytt;

Skillnaden med ett sk vanligt vaccin är just detta;
https://www.thenewyorkevening.us/bombshell-moderna-chief-medical-officer-admits-mrna-alters-dna/

Nu kommer väl alla med delad hjärna att skrika sig hes men om man bortser från DNA är det mycket stor risk för autoimmun sjukdom från vaccinet, och det kan synliggöra sig efter x-antal månader.

Moderna White Paper uppgav att de kan ändra en persons DNA som injiceras. Ärligt så förstod jag inte exakt hur, men det är inget jag vill låta läkemedelsbolag ändra på mig i vartfall.
“DNA vaccine work began thirty years ago, but as yet there are no licensed DNA vaccines and most remain in Phase 1 testing.
The key challenge associated with DNA vaccines is that they must penetrate the cell nucleus (crossing two membranes; the cytoplasm and the nucleus). The DNA must then be transcribed in the nucleus into mRNA before moving to the cytoplasm to stimulate antigen production. This core complex pathway often requires both larger doses and special, often painful delivery devices using electric shocks or gold microspheres into person’s skin to deliver the DNA vaccine. Once inside the nucleus, DNA vaccines have a risk of permanently changing a person’s DNA.” [Source]
De skriver att de började fungera för 30 år sedan men inga tester på djur gick vidare till människor pga. för allvarliga skador. Tills nu, och detta enorma mänskliga experiment. Från:
- ”Moderna White Paper DNA Vaccines Have A Risk of Permanently Changing A Persons DNA” https://www.wakingtimes.com/moderna-vaccine-white-paper-dna-vaccines-have-a-risk-of-permanently-changing-a-persons-dna/

Du kanske förstår de bättre än mig.
2021-03-21, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Du kan inte jämföra detta "vaccinet" med tidigare vaccin.
Och förresten, tror du verkligen att om vi hade haft en riktig pandemi, att folk skulle behöva hotas för att ta det? Haha folk skulle bokstavligen slåss för att vaccineras så fort som möjligt...

Bill Gates har ju många gånger talat sig varm och att minska populationen, men nu har han alltså svängt och vill rädda vilken multisjuk 90-åring som helst?
Jag vet inte vilka kretsar du hänger i, men alla i min närhet vill ha vaccinet så fort som möjligt. Känner inte en enda person som har sagt att de tänker tacka nej. Har heller inte hört om att någon ska ha blivit hotad. Kan dock förstå om det har hänt om det gäller folk som arbetar inom vården.

Att vi inte har någon riktig pandemi får du gärna berätta för föräldrarna till min vältränade vän i 40-årsåldern som dog i Covid förra året. Eller till någon av mina vänner som jobbar i vården som har haft en extremt ansträngd jobbsituation det senaste året.

Bill Gates har jobbat hårt med bland annat vaccin i många år. Hans recept för att minska befolkningen är att minska barnadödligheten, höja livslängden och öka levnadsstandarden i världens fattiga länder.

Förstår om detta inte går ihop i din hjärna, men undersök gärna vilka länder det föds flest barn i och se om du kan hitta ett samband.
2021-03-21, 13:25
Medlem
Anti-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humbug1986
Nej jag tänker inte ta detta DNA-modifierande experimentet, som det ser ut just nu.

Vad stödjer du dig på när du påstår att det är DNA-modifierande? Länka till ursprunglig källa där alla data och supplement med data finns.
2021-03-21, 13:27
Medlem
Anti-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Förutom att folk dör av AZ vaccin och att det knappt ger något skydd mot sjukdomen? Enda anledningen till att fortsätta att vaccinera med vaccinet är väl just politisk? Förvånansvärt många ute i samhället tror att alla vaccin är ungefär lika bra och att man kan lita på myndigheterna. Är ju bara att läsa vad resultatet är av olika undersökningar rörande det.

Vill du hänvisa till källa som visar att vaccinet ej ger skydd mot COVID och att folk dör av det? Ursprunglig publikation och inte någon annan sida som återger informationen.
2021-03-21, 13:32
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover
Jag vet inte... Det känns som vaccinet som tas fram just nu är ett stressarbete, och alla vet att jobba under stress så blir det misstag. Vill gärna se fler testresultat och så

Jag har inte glömt alla människor som fick narkolepsi från vaccinet mot svininfluensan. Det tycker jag alla ska komma ihåg.

Det var väldigt få som fick narkolepsi, Många kan dessutom vara fuskare som vill få pengar (som vanligt).

Men visst skall man ta ev. biverkningar på allvar men inte förstora upp något enormt som många gör.
Ta vanligt insulin ex. Det har en massa olika biverkningar en del drabbar 1 av 10 andra biverkningar drabbar 1 av 100 och sällsynta biverkningar drabbar 1 av 10 000 ex. sÅ ÄR DET MED DE FLESTA LÄKEMEDEL.

P-Piller har betydligt allvarligare biverkningar än corona vaccinerna om man läser bipacksedlarna
Ex. då blodproppar.

Med tanke på alla som vaccinerats så tycks corona vaccinerna vara relativt säkra om man jämför med andra mediciner som folk vräker i sig dagligen.

Lite kul att se hur folk som missbrukar olika piller, anabola, Droger och alkohol tycks vara livrädda för corona vaccinet ? Det dessa personer tar i form av droger är oerhört mycket skadligare..
2021-03-21, 13:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-68
Vill du hänvisa till källa som visar att vaccinet ej ger skydd mot COVID och att folk dör av det? Ursprunglig publikation och inte någon annan sida som återger informationen.

Studien är publicerad i New England journal of medicine och visar att vaccinet inte skyddade mot att smittas av den sydafrikanska varianten av covid-19. Sedan tidigare är det känt att Astras vaccin bara skyddar till 63% jämfört med exempelvis Pfizers vaccin som ger skydd till 95%.

https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2102214

https://www.di.se/live/norsk-vardanstalld-dod-av-blodpropp-hade-fatt-astra-zeneca-vaccin/
2021-03-21, 14:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Studien är publicerad i New England journal of medicine och visar att vaccinet inte skyddade mot att smittas av den sydafrikanska varianten av covid-19. Sedan tidigare är det känt att Astras vaccin bara skyddar till 63% jämfört med exempelvis Pfizers vaccin som ger skydd till 95%.

https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2102214

https://www.di.se/live/norsk-vardanstalld-dod-av-blodpropp-hade-fatt-astra-zeneca-vaccin/
Hur många dog enl. NEJM? Hur många blev allvarligt sjuka och hamnade på sjukhus?
2021-03-21, 14:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hur många dog enl. NEJM? Hur många blev allvarligt sjuka och hamnade på sjukhus?

Ingen aning, men jag vet att många blir väldigt dåliga efter att ha vaccinerats med Astras vaccin, även om förstås långt ifrån alla dör.
2021-03-21, 14:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ingen aning, men jag vet att många blir väldigt dåliga efter att ha vaccinerats med Astras vaccin, även om förstås långt ifrån alla dör.
Vi har varit inne på det där tidigare. Lika lite som du förstår att läkarna i Norge spekulerar än så länge och inget är fastställt där, lika lite förstår du att grupperna som fått de olika vaccinerna i Sverige inte är jämförbara.

Jag hörde dessutom att det handlar om självrapportering vilket man kan göra på Läkemedelsverkets sida eller något. Kan direkt gissa att moster Agda 89 år inte hänger där.
2021-03-21, 14:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi har varit inne på det där tidigare. Lika lite som du förstår att läkarna i Norge spekulerar än så länge och inget är fastställt där, lika lite förstår du att grupperna som fått de olika vaccinerna i Sverige inte är jämförbara.

Jag hörde dessutom att det handlar om självrapportering vilket man kan göra på Läkemedelsverkets sida eller något. Kan direkt gissa att moster Agda 89 år inte hänger där.

Det spelar ju ingen roll, då det är vägda siffror det handlar om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in