2021-03-21, 01:19
Medlem
08aren08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Jo, jag minns att många syrianer var narcissister i Södertälje. Tyckte sig vara världens ägare.

Du har träffat alla 40 000 syrianer i Södertälje?
Citera
2021-03-21, 01:31
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08aren08
Du har träffat alla 40 000 syrianer i Södertälje?

Jag skrev många, inte alla.
Dom som var bra, var verkligen bra.
Men dom dåliga, typ som Berno och Bibo mfl
Citera
2021-03-21, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Han blev frihetsberövad 10 februari 2013. Satt häktad tills tingsrättens dom i april 2014 och fortsatt häktad tills hovrätten friade honom i början av juli 2014. Sen var han fri tills högsta domstolens dom november 2015. Så du får lägga till 1 år och 4 månader som han inte avtjänat.

Dömd till 14 år. Efter 2/3 blir det lite drygt 9 år.

lite drygt 9 år - 1 år och 5 månader (den tiden han satt häktad från balkongfallet tills han friades i hovrätten) = 7 år och 7 månader.

Så hade han tagit sitt straff november 2015 så hade han varit ute september/oktober 2023. Alltså om 2,5 år.

Nu får han spendera i turkiskt fängelse i hela 12 år och 7 månader.
2/3 av 14 år är 9 år och 4 månader effektivt. 112 månader. Satt häktad 17 månader~. 95 månader kvar=7 år och 11 månader= frigiven våren 2029 tidigast
Senast redigerad av xtroverto 2021-03-21 kl. 01:59.
Citera
2021-03-21, 02:03
Medlem
Citat:
Jag skrev många, inte alla.
Dom som var bra, var verkligen bra.
Men dom dåliga, typ som Berno och Bibo mfl
En som iaf jag tycker skiljer sig från mängden bland dem är Bulent. Känner inte honom men han är släkt till en god vän och min uppfattning är att han verkar vara en bra snubbe. Ödmjuk och stabil men jävligt tuff om det behövs
Citera
2021-03-21, 03:26
Medlem
Varför är svinet reggat hos päronen i Sverige?
Citera
2021-03-21, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
2/3 av 14 år är 9 år och 4 månader effektivt. 112 månader. Satt häktad 17 månader~. 95 månader kvar=7 år och 11 månader= frigiven våren 2029 tidigast
Har de 2/3 i Turkiet?
Citera
2021-03-21, 10:31
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
En som iaf jag tycker skiljer sig från mängden bland dem är Bulent. Känner inte honom men han är släkt till en god vän och min uppfattning är att han verkar vara en bra snubbe. Ödmjuk och stabil men jävligt tuff om det behövs

Han e väl inte nån oskyldig kyrkpojke han heller, men han har i allafall inte kastat ut nån från balkongen, vad jag vet. Han hade gärna fått spöa den här Bobel Barqasho, för min del.
Citera
2021-03-21, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Har de 2/3 i Turkiet?
Tror inte det.

Citat:
Han e väl inte nån oskyldig kyrkpojke han heller, men han har i allafall inte kastat ut nån från balkongen, vad jag vet. Han hade gärna fått spöa den här Bobel Barqasho, för min del.
Han är allt annat än en skolpojke, så sätt
Citera
2021-03-21, 12:18
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nope i princip inte. Turkiet kan ändå välja att lämna ut honom. Men jag har svårt att se att de gör det om det är en turkisk medborgare. Sverige gör inte det om det saknas avtal. Sen kan Turkiet bestämma att döma honom efter turkisk lag. Eller så gör det inget ting.
Stämmer det att han inte var medborgare i Turkiet när han flydde dit? Att han gick en månad mititärtjänst, betalade eller rättare sagt mutade någon högt uppsatt som kände hans far, prästen i Södertälje. Någon säger Turkarna tar inte mutor och vissa säger motsatsen. Någon som vet sanningen?
Citera
2021-03-21, 12:22
Medlem
Var det deras gemensamma son? Hade han fortsatt vårdnad om honom medan hon låg i koma? Låg pojken och sov när misshandeln skedde?
Citera
2021-03-21, 12:28
Medlem
kommer sluta med att han får ett år i turkiskt fängelse med godkännande från sverige....blir intressant å följa detta
Citera
2021-03-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Stämmer det att han inte var medborgare i Turkiet när han flydde dit? Att han gick en månad mititärtjänst, betalade eller rättare sagt mutade någon högt uppsatt som kände hans far, prästen i Södertälje. Någon säger Turkarna tar inte mutor och vissa säger motsatsen. Någon som vet sanningen?

Vet inte men Turkiet är ganska korrumperat enligt detta index

https://www.transparency.org/en/cpi/2020/index/tur

"Index publisher Transparency International said that broad consultation in political decision-making was associated with lower levels of corruption.
On Turkey’s case, the report said: “There is little space for consultative decision-making in the country. The government recently cracked down on NGOs, closing at least 1,500 foundations and associations and seizing their assets, while continuing to harass, arrest, and prosecute civil society leaders.”
Oya Ozarslan, chairwoman of Transparency International’s Turkish branch, pointed out the worrying trend in Turkey’s backsliding in the fight against corruption.
She told Arab News: “Worldwide CPI 2020 results indicate that democracy in countries is directly related to corruption.
“Countries governed by dictators and authoritarian regimes or frequently experiencing human rights violations, conflicts, chaos, and wars are the countries that are performing badly in the CPI, usually scoring less than 50 out of 100.”
In assessing Turkey’s index ranking, Transparency International focused on nepotism, bribes, and the inclination for giving state tenders to pro-government companies.
The ownership by government officials of several businesses was commonplace in Turkey regardless of criticisms about conflict of interests." (Transparency genom Arab News)

Dessutom långt tillbaka i tiden när Sverige skickade tillbaks två turkar till Turkiet för att de skulle avtjäna sina straff i Turkiet så släpptes de väldigt snabbt. Och då var deras korruption lägre om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in