2021-03-20, 18:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Jag vet att Simon läser i tråden och vill bara säga att Walknuts platta finns att köpa på discogs för en inte allt för hisnande summa.
Inte vinylen.
Citera
2021-03-20, 18:50
Medlem
baggebo1s avatar
De spelade Pan-Amerikan Native Front i Urkult. Bra låt, och bra band. Hela den där scenen med "indian-BM" är rätt intressant. Det finns ett annat band som heter Maquahuitl som nyligen släppte en ny EP. Den första låten är riktigt cool för här blandar de gammal westernmusik med BM. Inquisition har väl haft vissa såna tendenser, men här kör de det fullt ut:

https://balamku.bandcamp.com/album/con-su-pistola-en-la-mano
Citera
2021-03-20, 18:55
Medlem
Gillar Urkults uttal på Pästä Nåirä.

Tycker för övrigt att Pästäs spilt med sig själva är underskattad. Tycker rapen är kul snarare är urdålig och BM-delen är jävligt bra.
Citera
2021-03-21, 01:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH

Tycker för övrigt att Pästäs spilt med sig själva är underskattad. Tycker rapen är kul snarare är urdålig och BM-delen är jävligt bra.

Kan hålla med där. Först när jag hörde den så avskydde jag den skivan. Har nu på senare tid börjat att uppskatta den skivan mera nu.
Citera
2021-03-21, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inte vinylen.

Nej, men CD är bättre än ingenting alls.
Citera
2021-03-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH

Har ingenting emot att man testar nya grejer, vilket ju alltid varit Peste Noires grej, men en raplåt hade varit tillräckligt. När halva skivan består av det känns det bara billigt och dessutom har det nära noll underhållningsvärde för den som inte snackar flytande franska.
Citera
2021-03-21, 09:48
Medlem
Dofternas avatar
Sarcator, vad är det för spolingar? Är det bra?
Citera
2021-03-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Sarcator, vad är det för spolingar? Är det bra?

Sarcator är bra grejer! Nytt thrash metal-band med gammal känsla.
Citera
2021-03-21, 19:07
Medlem
magpests avatar
Totenburg - Endzeit är riktigt skön. Mondstille - Seelenwund är också jävla bra och väldigt besynnerlig.
Citera
2021-03-22, 21:09
Medlem
Lastonwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Jag vet att Simon läser i tråden och vill bara säga att Walknuts platta finns att köpa på discogs för en inte allt för hisnande summa.

Tack för tipset! jag känner dock redan till detta. Tycker dock 500 kronor är lite väl saftigt för en CD och är mest ute efter vinylen (som dock gick för ett par tusen sist jag såg den på discogs). Men eventuellt får det bli så att jag köper en svirdyr cd av någon flipper.
Citera
2021-03-22, 21:12
Medlem
Lastonwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De spelade nåt ryskt band som var väldigt folkinfluerat som jag gillade. Och Fyrdung. De bästa låtarna i programmet enligt mig. Sen spelade de Walknut, som nån "känd antisemit" på flashback tydligen hade tyckt var alldeles för deprimerande och mörkt. Han hade förmodligen ingen koll på att det var ett NSBM-band heller!

Väldigt bra rant om satanism och BM från Ulf också!

Det jag tycker de missade var den nordamerikanska scenen. Grand Belial's Key är ju musikaliskt ganska egna och jävligt duktiga på det de gör. Det relaterade bandet Arghoslent (som lutar mer åt dödshållet) är ännu bättre. Kanadensiska Svolder är också rätt bra (lite i samma stil som GBK - riffigt, finurligt).

Kul att höra att du gillade avsnittet Och kul att du gillar Maquahuitl (har för mig att du skrev det i ett annat inlägg eller så). Det kommer komma något väldigt Maquahuitl-relaterat inom kort.

Förövrigt kan jag säga att senaste Urkult är tillfälligt nedplockat av lite olika anledningar men kommer förhoppningsvis upp igen i något redigerad form inom kort.
Citera
2021-03-23, 13:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastonwe
Och kul att du gillar Maquahuitl (har för mig att du skrev det i ett annat inlägg eller så). Det kommer komma något väldigt Maquahuitl-relaterat inom kort.
Spännande! Det ser jag fram emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in