Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-03-21, 08:12
Medlem
irrelevants avatar
https://nyheter24.se/nyheter/kronikor/882554-onani-borde-vara-ett-skolamne

Ja, Malin Nilsson här tycker att onani ska vara på skolschemat och helst ett eget ämne. Hon raljerar vidare om hur kvinnlig sexualitet är förtryckt och att män och deras snoppar tar alldeles för stor plats i samhället.

Citat;
” Det pratas ofta om hur killar runkar, nästan så mycket att det ryggdunkas och inte ett enda ögonbryn lyfts när en kille ollar på olika saker runt omkring. Det pratas så ofta om manlig onani att det oftare anses konstigt om en kille inte tycker om att dra lite i penisen.”

Citat;
” Men när det kommer till tjejer är det tyst. Då sprids myter om hur onani likt en förbannelse kommer göra fingrarna gula och snea. Det syns på en. Det är äckligt.”

Citat;
” Sexualkunskapen riktar sig till heterosexuella personer som bara vill skaffa barn – inte för att vi har en drift så stark att den kan få vem som helst att sätta sig i en taxi mitt i natten för att få ligga lite.

Dessutom utgår den utifrån monogama relationer där kvinnan tar ansvar för att skydda sig, och där penetrationssex i missionärsställning är den givna huvudakten. Där polygami, analsex och BDSM är så avvikande att det inte ens tas upp.”

Att diskutera:

Har Malin rätt i sin uppfattning om den generella synen på manlig/kvinnlig sexualitet?

Är det verkligen såhär det går till i skolan/samhället, att killar skryter om hur de runkar, ”ollning” ses som något normalt och att kvinnlig onani är något fult och smutsigt? Om det inte är så, vem är det som tycker så och varför uppfattar Malin detta som rådande norm?

Ska barnen lära sig att polygami, BDSM och analsex är något helt normalt och kanske till och med bra?

Är Malin centerpartist?
Citera
2021-03-21, 08:16
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det hör väl till i Biologi, hon är ute och cyklar
Citera
2021-03-21, 08:20
Medlem
Fejkits avatar
Vilket trams.

När jag själv gick i skolan så fick man minsann veta att om man ryckte i snoppen så skulle det växa ut hår på händerna så även manlig onani har varit skambelagd.
Citera
2021-03-21, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
https://nyheter24.se/nyheter/kronikor/882554-onani-borde-vara-ett-skolamne

Ja, Malin Nilsson här tycker att onani ska vara på skolschemat och helst ett eget ämne. Hon raljerar vidare om hur kvinnlig sexualitet är förtryckt och att män och deras snoppar tar alldeles för stor plats i samhället.

Citat;
” Det pratas ofta om hur killar runkar, nästan så mycket att det ryggdunkas och inte ett enda ögonbryn lyfts när en kille ollar på olika saker runt omkring. Det pratas så ofta om manlig onani att det oftare anses konstigt om en kille inte tycker om att dra lite i penisen.”

Citat;
” Men när det kommer till tjejer är det tyst. Då sprids myter om hur onani likt en förbannelse kommer göra fingrarna gula och snea. Det syns på en. Det är äckligt.”

Citat;
” Sexualkunskapen riktar sig till heterosexuella personer som bara vill skaffa barn – inte för att vi har en drift så stark att den kan få vem som helst att sätta sig i en taxi mitt i natten för att få ligga lite.

Dessutom utgår den utifrån monogama relationer där kvinnan tar ansvar för att skydda sig, och där penetrationssex i missionärsställning är den givna huvudakten. Där polygami, analsex och BDSM är så avvikande att det inte ens tas upp.”

Att diskutera:

Har Malin rätt i sin uppfattning om den generella synen på manlig/kvinnlig sexualitet?

Är det verkligen såhär det går till i skolan/samhället, att killar skryter om hur de runkar, ”ollning” ses som något normalt och att kvinnlig onani är något fult och smutsigt? Om det inte är så, vem är det som tycker så och varför uppfattar Malin detta som rådande norm?

Ska barnen lära sig att polygami, BDSM och analsex är något helt normalt och kanske till och med bra?

Är Malin centerpartist?
Man kan hellre ta upp privatekonomi som ett eget ämne.
Citera
2021-03-21, 08:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimewavesweden
Man kan hellre ta upp privatekonomi som ett eget ämne.

Skulle nog vara fan så mycket viktigare med tanke på hur dagens ungdomars ekonomi ser ut. Gäller även äldre också ska tilläggas.
Citera
2021-03-21, 08:33
Medlem
Man-At-Armss avatar
Har då aldrig hört talas om myten om hur onani kommer göra fingrarna gula och snea hos tjejer.
Citera
2021-03-21, 08:37
Medlem
Hamleyss avatar
Det är OK för kvinnor att ha en dildo hemma medan det knappast kan anses lika livsbejakande att ha en plast-fitta i byrålådan för en man.

Plakatjournalism som författaren har skrivit för att få sina 15 minuter i ljuset...
Citera
2021-03-21, 08:38
Medlem
En kille som går omkring och ollar saker blir inte uppmärksammat??
Var händer detta?
Citera
2021-03-21, 08:49
Medlem
Lycka till att införa det i svensk skola idag när typ hälften är från ett land där man är allt annat än för kvinnofrihet och öppen sexualitet. Kommer ungarna gå hem och berätta det där för sina mena föräldrar, så kommer det slå minst lika högt i taket som det där slöjförbudet som man försökte införa i en skola för en tid sedan.
Citera
2021-03-21, 09:31
Medlem
Jag gick i skolan på 90-talet och tycker nog att Malins beskrivning kan stämma på hur det var då, men i det vuxna samhället tycker jag det mestadels är exakt tvärtom.

Kvinnlig sexualitet lyfts fram och hyllas på många olika sätt, till exempel kan ju kvinnor prata ganska öppet om vilka sexleksaker dom köper och hur dom onanerar, och det ses i allmänhet som något positivt.
Det blir mer negativa reaktioner om Göran 53 år börjar prata om hur han runkar med sin fleshlight för att hans fru har lämnat honom och han är ensam.

Jag tror alla kan hålla med om att ingen sexualitet är lika skambelagd och äcklig som en 50-årig mans.
Citera
2021-03-21, 09:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Lycka till att införa det i svensk skola idag när typ hälften är från ett land där man är allt annat än för kvinnofrihet och öppen sexualitet. Kommer ungarna gå hem och berätta det där för sina mena föräldrar, så kommer det slå minst lika högt i taket som det där slöjförbudet som man försökte införa i en skola för en tid sedan.
Du bytte precis min åsikt.

Jag är numera FÖR att en vuxen lärare ska in och pilla på tonåringars sexualitet.

För en sekund sen var jag övertygad om att denna idé borde ha stannat vid den mardröm den var.
Citera
2021-03-21, 09:59
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Erotik och sexualitet
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto