2021-03-15, 17:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Alla förhör i Tingsrätten:

https://dropper.link/embed/Z5maq58.zip
Den där var på 1,77 GB. Lite väl tung för att ladda ner
Skulle du kunna dela upp den och lägga upp förhören och slutpläderingarna var för sig?
Slutpläderingarna finns inte på youtube alls.

Dom flesta förhören finns på Youtube så kanske bara dom som är missade där för det blir ett jättejobb att dela upp allt.
Det är ju 69 delar på tuben från rättegången. Vilka som är förhörda ser man på länken.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLBi1Vh1O3WiiQvcF6LReO545Ba8Ri8O8u
Citera
2021-03-15, 19:36
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Skulle du kunna dela upp den och lägga upp förhören och slutpläderingarna var för sig?

Dom flesta förhören finns på Youtube så kanske bara dom som är missade där för det blir ett jättejobb att dela upp allt.
Det är ju 69 delar på tuben från rättegången. Vilka som är förhörda ser man på länken.
Det är exakt samma material som redan ligger på YouTube. Samma förhör, inga övriga anföranden eller pläderingar.

Tack för uppladdning iaf! Enklare att ladda ner än om man ska sitta och rippa enskilda klipp från YouTube. Har börjat försöka spara ner ljudinspelningar, material har en tendens att försvinna efter ett tag. Döda länkar och nedstängda kanaler m.m.
Citera
2021-03-16, 11:36
Medlem
crocodilelilos avatar
Här är lite om Mikael Rönnkvist:
Playaförhören inleds med bakslag: ”Finns inget samtycke” Spanska rätten ville höra misstänkt som vittne

Spansk knarkutredning: Jonas Falk gripen i Sitges 25/9 -19 och släppt igen
Citera
2021-03-19, 22:18
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Här är lite om Mikael Rönnkvist:
Playaförhören inleds med bakslag: ”Finns inget samtycke” Spanska rätten ville höra misstänkt som vittne

Spansk knarkutredning: Jonas Falk gripen i Sitges 25/9 -19 och släppt igen
Vilken skräckupplevelse med KL, hon mer eller mindre bjöd in sig själv på julen hos en bekant Per. Stackars han alltså, så här berättar han:
Jag bjuder henne på mat. Efter maten så ber jag henne at gå. Det vill hon inte, hon vägrar.
Karin vill sova i samma säng där jag sover. Jag förklarar att det inte funkar men hon vägrar
sova någon annanstans. Hon hade även med sig en liten hundvalp när hon kom som inte var
rumsren. Jag lät henne tillslut sova i samma säng som mig. Hon kändes inte som samma
person utan som en dualperson helt plötsligt och jag kände mig rädd för henne. Det kändes
som om hon klivit över en psykotisk gräns. Jag sov knappt någonting den natten. Och smög
ut tidigt då hunden behövde göra sina behov

Dual personlighet berätta om det.
P Tillfället innan jul så åt vi och drack ett glas öl.
Om det var det eller att vi sov i samma säng som utlöste det vet jag inte. Jag vill också vara
tydlig med att jag hade kläder på mig hela tiden. När hon var på väg in i sömn eller vad man
skal säga så spände hon hela kroppen eller krampade som i filmen exorsisten du vet den där
skräckfilmen ifrån 70-talet.
Karin pratade med en annan väsande röst som att hon var en annan person alltså och
anklagade mig för att vilja ha ett sexuellt förhållande med henne hon gjorde flera påhopp på
mig som person, inte fysiska utan verbalt så att säga. Hon anklagade mig för att vilja ligga
med henne.
Det var skräckfilmsvarning på hennes beteende om man kan säga så. Ögonen åkte upp och
kroppen var spänd osv när hon pratade väsande. Det var väldigt obehagligt och jag blev
jätterädd.
FL Funderade du aldrig på att lämna lägenheten när detta hände? Gå därifrån?
P Jag hade en katt och hon hade en hundvalp som hon tagit med till lägenheten och jag
vågade inte riktigt lämna dem två ensamma och mitt eget hem med henne i med tanke på
hennes beteende osv. Karin är en sjuk människa och barnen har det bra med sin pappa.
FL Varför träffade du henne igen efter den gången när hon betedde sig så hemma hos dig?
P Hon ringde mig och pratade med mig och hon verkade inte ha någon kontakt med någon
annan människa. Så hon ringde mig, och jag gick med på att ses men då i en offentlig miljö så
att säga.
FL Tog du upp vad som hände på morgonen på julafton?
P Ja jag tog upp det men hon verkar inte minnas någonting av det. Hon kom inte med någon
Förhör med Gradén
Citera
2021-03-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skiftbyte i mejrerifabriken.

Det ses en viss glidning i rubrikerna efter domarna.
Encrochat och Sexy. Say no more. 😂

I domen mot BR blev istället HOL toppadvokat:

"Straffet skärps för mordförsök på toppadvokat"

"Åklagaren yrkar på 14 års fängelse för skott mot toppadvokat"

... Och KL hon går från "toppjurist" till "tidigare jurist". HOL är stjärnadvokat:

"Jurist döms till 14 års fängelse – beställde mord på stjärnadvokat"

"Tingsrätten: Tidigare jurist skyldig till brottslighet mot advokaten Henrik Olsson Lilja"

"Beskedet: Juristen skyldig till grov brottslighet mot Olsson Lilja"

Snela, snela HovR - lås nu in henne så jekla lenge som det bara går. Hon e faktis jettefalig.

KL är en kvinna som lever i total förnekelse gällande sitt grava alkoholmissbruk. Hon har haft flera chanser i åratal både i sitt äktenskap och gällande att sansa sig och ta emot hjälp för både detta och sitt hat. Mer än vad många andra får, men she screewed it all.
Citera
2021-03-19, 22:54
Medlem
Citat:

Det är faktiskt plågsamt att lyssna på KL. Hon måste vara världsmästare på att servera en strid ström av helt oväsentlig rappakalja. Är det en taktik hon har eller har hon supit sönder sin hjärna så totalt? (lyssnade just på del 69 på youtube)
Citera
2021-03-19, 23:07
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är faktiskt plågsamt att lyssna på KL. Hon måste vara världsmästare på att servera en strid ström av helt oväsentlig rappakalja. Är det en taktik hon har eller har hon supit sönder sin hjärna så totalt? (lyssnade just på del 69 på youtube)
Det är tveklöst en medveten strategisk fokusförskjutning. I FUP finns en avlyssning där hon skryter om hur duktig hon är på att snacka nonsens.
Citera
2021-03-19, 23:37
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Det är tveklöst en medveten strategisk fokusförskjutning. I FUP finns en avlyssning där hon skryter om hur duktig hon är på att snacka nonsens.
Jag röstar ändå på hjärnskada. Alkoholbetingad.
Citera
2021-03-20, 00:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Det är en taktik för att förvirra. Jag har skrivit om det tidigare.
Citat:
Gå inte på den lätta. Hon spelar och gör precis som hon har sagt att hon ska göra.
Babbla på för att förvirra.

Karin säger det själv i en hemlig avlyssning av hennes hotellrum när hon pratar med en okänd man.
Du kan läsa det själv sidan 1193 börjar det. https://docdro.id/iA72FaR Aktbil 373 del 2

2020-01-03
OKM = OKänd Man, troligen Nikola Djokic vän till Micke Rönnkvist.
KL = Karin Lilja

OKM: För att jag, det är jättebra att du har en story, så du kör din…
KL: Jag har en story men jag hör gärna din först (skratt)
OKM: Nej du kör på din, såhär gör vi, du kör på din story. För att ja ja jag jag är känd för mina storysar. I alla mina papper som finns att läsa, då står det såhär, det är tomt det är blankt, för jag pratar inte
KL: Nä
OKM: Så du lägger den story som du vill
KL: Mm
OKM: Jag bara… så
KL: Och för mig, det var så det gick så himla himla bra, då. Därför att jag är väldigt duktig (ohörbart) babbla på om detaljer som är helt irrelevanta.
OKM: Exakt, och då gör du din grej. För du är duktig på det. Du gör din grej. Dina detaljer och allting. Gör det. Du behöver inte tänka på ”ah vad ska han säga nu” förstår du vad jag menar
KL: Nej nej nej
OKM: Du vet att jag gör så. Och du gör din grej. Och that´s it. Ja
KL: Och jag, precis, och det var det jag (ohörbart) så att jag har ju (ohörbart)
OKM: Och sen ska det gå så långt så långt att vi verkligen sitter där också en dag, då kommer jag öppna ja men, till slut så kommer jag inte orka något mer, och säga jamen det är sant det stämmer det hon säger och.. Förstår du vad jag menar. Om jag ba…
KL: Ja och vet du vad jag kommer säga
OKM: Mm nä men du kommer säga något bra (ohörbart)
KL: Nä därför att (skratt) det är flera som vet jag är ganska (ohörbart) inte flera men ganska ja

Vad Karin menar med "det gick så himla himla bra, då" är att hon gick fri från att häktas vid första anhållandet för hon var så bra på att "babbla på om detaljer som är helt irrelevanta".
Hon kör exakt den stilen i förhör i fupen och i rättegången. Men det funkar inte nu

Nikola är förhörd och vägrar prata.
Om han träffat henne eller inte, det kommer han inte gå in på. Han ser ingen anledning till att säga något. Han vet inte vem han hjälper, vem hjälper han inte. Han pratar inte med polisen. Han vet inte vem han sätter i skiten.

Läs fup Aktbil 370 med encrochatarna så ser du hur väl hon kan följa en röd tråd.
https://docdro.id/5rCHmec

Hon planerar väldigt väl hur hon ska undvika polisen om hon är under span eller avlyssnad.
Hur meddelanden ska överlämnas osv. Ingen kognitiv svikt alls där.
Hon skriver till och med på engelska hyfsat.
Dessutom borde hon må bättre nu när hon inte har druckit alkohol på så länge men hon kör samma babbel i rätten.

Mikael Rönnkvist och Luigj Vishaj är inte speciellt förtjusta i Karin.
Kallar henne för hora och pratar en hel del om henne.
Börja läsa på sidan 168 om du inte orkar med hela.
Det är mycket annat men kommer lite då och då om Karin och hennes beteende, hennes supande, lögner, hur sjukt det är att hon har varit domare osv.
Senast redigerad av Timeout 2021-03-20 kl. 00:21.
Citera
2021-03-20, 00:52
Medlem
KnasTramss avatar
Jo, sannolikt har väl den "alkoholbetingade hjärnskadan" en roll att spela i sammanhanget. Alla med hennes bakgrund är fullt medvetna om att den typ av fokusförskjutning hon sysslar med aldrig kommer att funka i en domstol. Att hon ändå kör så hårt på det kan mycket väl bero på hennes sjukdomsbild.
Citera
2021-03-20, 03:01
Medlem
Invinciblefoxs avatar
Det känns ändå som om dessa två töntar förtjänar varandra trots allt;den ene tar frugans namn o den andra skriker sig hes o ramlar runt i Europa.

Skoj är det ändock att följa dessa!

Trist att vara barn till dem dock(anser jag..).
Citera
2021-03-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invinciblefox
Det känns ändå som om dessa två töntar förtjänar varandra trots allt;den ene tar frugans namn o den andra skriker sig hes o ramlar runt i Europa.

Skoj är det ändock att följa dessa!

Trist att vara barn till dem dock(anser jag..).

Det märkliga angående namnet Lilja är ju att han väljer att fortsätta heta det efter allt som hänt. Även hans företag heter Olsson Lilja. Mycket märkligt att han vill sammanknippas med någon som försökt ta livet av en. Finns det inga kommentarer av den som hon var inneboende hos i Sickla? Han borde ju haft insyn om nån.

Sen kan jag tycka att det var åtminstone 4 stycken som kom väldigt billigt undan i den här härvan.
Senast redigerad av OZ12 2021-03-20 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in