2021-03-20, 14:29
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Borderlinekvinnor är inte lätta att avslöja eller diagnosticera speciellt inte för oss lekmän. Det finns en hemsida på nätet om Borderline och även ett test man kan göra, om man är intresserad: https://borderline.se/vad-ar-borderline/

Tyvärr har jag själv varit tillsammans med en kvinna som definitivt hade borderline. Livet med henne var efter ett tag en berg-och-dalbana i känslor. Att ifrån högsta lycka till till djupaste ångest. Från början märkte du inget, det var en mycket vacker ung kvinna. Sexlivet var fantastiskt. Men efter några veckor började du märka att något inte stämde. Hon hamnade mycket lätt i konflikter, som växte i hennes sinne och blev svårlösta. Hon verkade inte ha några gränser för sin ilska eller aggressivitet. Hon var ombytlig, hade svårt att stå ut med rutiner och ville ofta ändra på saker, som att flytta runt sovrummet i lägenheten minst en gång i månaden mellan olika rum. Det kom också fram mot slutet att hon hade fått psykisk behandling tidigare för sina besvär i samband med hennes äldre brors dödsfall när hon var liten.

Men som ung man hade jag inte mött borderline personer tidigare så jag kunde inte göra som du gör: "så jag tror nog att jag snabbt läser av vem som är vad". Nu som vuxen man hade jag dragit öronen åt mig tidigare och sprungit åt andra hållet, som många skrivit i denna tråd. Men jag tror de flesta inte genomskådar borderline förrän efter ett tag. Jag tror inte GL inte kunde ana att kvinnan han hade bjudet på julafton-middag hade dessa besvär.
Nej!
Hennes förvirrade gränslöshet tolkades nog som en uppfriskande öppen personlighet. En borderline har ingen fast inre personlighet att falla tillbaks på utan surfar på sammanhanhet den befinner sig i. GL kan för en borderline ha lockat som en trygg stabil förankring att luta sig mot. När en borderline sedan byter miljö så förändras energierna. En borderline med en rabiat feministvän skulle kunna vara rena våldtäktsanmälningsmaskinen. BL har sex i samtycke och övertalas sedan lätt att tro det hände mot viljan när BL umgås med feministvännen. Och för BL känns båda tillstånden helt verkliga och sanna.
Citera
2021-03-20, 14:29
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
En person som muntligen samtycker till samlag blir inte våldtagen. Om samlag sker i enlighet med det givna samtycket.
Fast det är inte så enkelt. "Jag kan komma att säga ja, men det betyder inte att jag samtycker" => "JA!" => fritt fram verkar bara ... fel. Men ok, rätt och fel är en sak och juridik en annan.

Så tack för svaret.
Citera
2021-03-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Min fråga till dig gällde alltså inte den som hon fabriksåterställde. Utan den nya mobilen med HELA inspelningen på som hon enligt TR-domen (sid 4) lämnade in 16 dagar efter anmälan. (Och som garanterat gick till NFC)
Varför lämnade hon in den? Det är väl helpuckat när/om hon absolut inte vill att resten av inspelningen skulle komma fram?
Det är ju korkat kvinnfolk vi diskuterar och deras tekniska begåvning är inte precis på topp heller. I och med att det är korkat kvinnfolk så är det heller inget annat att förvänta sig
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Åklagaren har skaffat sig ett mycket delikat ärende, det är inte helt osannolikt att hon kommer sjukskriva sig inom kort.
Åklagaren kommer att köra en "Marianne Ny", dvs göra allt för att förhala läget så mycket det går.
Rakt in i kaklet alltså, rena Kamikaze-åklagaren.
Lägger sig på soffan, bara käkar praliner och läser deckare. Är hon tillräckligt gammal för att sikta på tex en förtidspension eller ett annat åklagarjobb, så att hon kan slippa ärendet ?
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Intressant det där med två missfall. Kan det vara så att hon själv gjorde så att hon fick missfall?
Nja, jag tycker inte man ska spekulera i det. Det är inte lätt att framkalla ett missfall. Se tex på de svältkatastrofer som då och då inträffat i tex Somalia. Att kvinnorna där lyckas föda fram ett fullgånget barn ändå, trots att de är undernärda mm. Så det finns nog naturliga orsaker till att missfallen uppkom.
Sveriges sjukvård håller inte reda på detta, därför att det förutsätter att de gravida kvinnorna meddelar detta själva.

Inga av de normala drogerna såsom tex kokain m fl medför någon större risk för missfall. Annars så skulle de vara flitigt använda för att framkalla frivilliga aborter förstås.

Ett undantag finns och det är tex drogen ergotamin, men det är rent livsfarligt för en kvinnlig gravid patient att använda detta, utan att befinna sig på sjukhus.
Ergotamin ger heller inget eftersträvansvärt rus. Det är heller ingen drog som finns illegalt.

Om det nu var så att något av missfallen medförde sjukhusvistelse så kan det ju så klart ha satt djupa spår hos henne. Att det var så pass traumatiskt. Behandlingen vid missfallet kan gett kvarstående migränliknande huvudvärk. Men det är troligen rätt så sällsynt.

Det här rättsfallet lär inte styra upp hennes liv något nämnvärt, nej troligen inte. Hon kommer att fortsätta att hamna i svåra situationer, tyvärr. Tragiskt alltså.
Sedan när hon blir lite äldre är hon inte lika attraktiv och hon lär inte hitta lika enkla födkrokar längre.
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag har inga problem med att det här kostar skattepengar, det är så principiellt viktigt att se hur vårt rättssystem kan hantera det här fallet.

En kvinna som uppenbarligen saknar trovärdighet ställs mot en man som haft som yrke att vara trovärdig, och som av de flesta fortfarande anses trovärdig.

Det är ju faktiskt en 70-årig man som står inför skranket här. Han kan mycket väl skylla på demens eller att han inte kommer ihåg. Han tar inga risker med att säga så. Han har redan en tryggad pension, och ett tryggat boende.
Jag gissar faktiskt på ett fiasko för feministerna, ett kapitalt fiasko. Det har visat sig om och om igen att sådana här konstellationer kollapsar förr eller senare, de kommer att bli bittra fiender, precis som kommunisterna blir på varandra. När de inser att den ena har blåst den andre, i en ständig upprepning. Det slutar väl med att feministadvokaterna klöser ögonen ur varandra, gärna om de gör det offentligt i MSM. Se tex på Massi-Fritz. Det vore ju en underhållning som skulle heta duga det ?
Synd att feministen Claes Borgström inte levde nu och fick se detta galna spektakel.
I bakgrunden är det nog trollpackan Anne Rambergs agerande som har sått fröet till splittring.
De tog ett för svårt mål den här gången faktiskt. Ett alldeles för svårt mål.
Och en alltför knasig historia att presentera för tingsrätten.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp. Lambertz kommer aldrig att ge upp eller släppa detta, oavsett vad som hänt eller händer framöver.
Det vet vi inte, Göran Lambertz, kan välja den smidigaste utgången, dvs att erkänna gärningen. Pga hans höga ålder plus tidigare ostraffad så är det troligt att han slipper kåken. Dvs villkorlig dom med skyddstillsyn.
Men det fattas väl bara att han smiter in på tex Afghanistans ambassad och sitter där och knyter mattor i sju långa år, likt Julian Assange,
Det är fan i mig poetisk rättvisa att de här feministidioterna/feminazisterna får äta upp sin egen skit själva, typ.

Annars är det här ärendet bekymmersamt för det innebär att inte ens domare och höga jurister går fria från vildsinta kvinnor och fällor av olika slag.
Hela storyn luktar KGBs infiltrationsmetoder lång väg. Särskilt i tex Bulgarien höll man på med sådant här att kartlägga de kommunistiska politrukerna genom mer eller mindre frivilliga älskarinnor.
Citera
2021-03-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Helt fel, allt som framkommit tyder på att hon är en manipulativ bedragerska som lurar offer efter offer.
Hur menar du?
Citera
2021-03-20, 14:32
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Fast det är inte så enkelt. "Jag kan komma att säga ja, men det betyder inte att jag samtycker" => "JA!" => fritt fram verkar bara ... fel. Men ok, rätt och fel är en sak och juridik en annan.

Så tack för svaret.
Precis, om en person kan genomföra, och tom ta initiativet till samlag som personen i efterhand konstateras inte egentligen velat genomföra, då är det väl ännu lättare att säga ja till sex än att fejka ett genomförande av samlag?
Citera
2021-03-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Ok, ja fast jag menar ju inte att jag vill veta namn osv. Jag menar mer att jag vill höra annat som har med målet att göra och om någon vet mer hur hon är...

Än föreslås en romsk advokat som lär doktorera, än en mamma till en son. Kvinna som ev. tar uppdrag som eskort mellan juridikstudierna nämns också. Vem vet, inte du, inte jag...
Citera
2021-03-20, 14:41
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag

Så tack för svaret.

Är inte jurist ska sägas. Sen får man inte vara naiv i hur rättsväsendet kan tolka det. Eller vad personen som i stunden ger samtycke skulle tillstå i efterhand.

Allt som är rätt eller fel regleras inte av juridiken.

"Du har ej mitt samtycke att efterfråga sex" - vad händer om du säger så och personen ändå efterfrågar det?
Citera
2021-03-20, 14:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur menar du?
Ahhh.. det spelade missförståndet som vanligt....
Citera
2021-03-20, 14:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur menar du?
Svara på min fråga. Du påstod att det kommit fram bevis som tyder på att GL våldtagit MÄ. Vilka bevis syftar du på?
Citera
2021-03-20, 14:49
Medlem
Hegamons avatar
Jag tycker det som framkommit av sms:en låter helt absurt. Den här Lambertz verkar väldigt kalkylerande. Är det en bråkstake? Blir han otrevlig när han är full? Har han "badboy"-rykte om sig privat, när strålkastarna inte riktas mot han?
Citera
2021-03-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
– Anmälan mot GL efter julafton 2020.
Enligt en uppgift i tråden hade GL beställt EA som sällskap under julafton. Via en tjänst som förmedlade henne som eskort. I överenskommelsen ingick inte sex, enligt uppgiften.
Det här om "eskort" är enbart "trådsanning", och knappt det. Läs om hela tråden så kommer du se att det började som "MÄ är säkert eskort också, hur ska GL annars få något" till "EA är snygg, klart hon är eskort". Finns inga som helst belägg för det någonstans eller av någon som bekräftat känner henne.

"Uppgift i tråden" om detta är av typen ren spekulation och påhitt, som sedan visklekas fram till detta. Sorligt hur FB numera cirkelresonerar sig fram till värdelöst vetande.

Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Till det ska läggas uppgifter om ett väl utvecklat kokainmissbruk och sist men inte minst prostitution.
Källa på det, mer än att du är full med skit?
Senast redigerad av abovesuspicion 2021-03-20 kl. 14:59.
Citera
2021-03-20, 15:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Det här om "eskort" är enbart "trådsanning", och knappt det. Läs om hela tråden så kommer du se att det började som "MÄ är säkert eskort också, hur ska GL annars få något" till "EA är snygg, klart hon är eskort". Finns inga som helst belägg för det någonstans eller av någon som bekräftat känner henne.

Källa på det, mer än att du är full med skit?
Att GL skulle få för sig att köpa sex tror jag inte mycket på heller.
Välkommen till Flashback förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in